  • Data: 2017-09-05 11:45:21
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 5 września 2017 09:54:32 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Wiem, że ksenony i ledy świecą ostrzej, mocniej i - jeśli źle ustawione
    > - dalej. Jeżeli są ustawione prawidłowo, to nie świecą dalej, bo zasięg
    > świateł mijania jest regulowany przepisami i kontrolowany podczas
    > przeglądów w stacji diagnostycznej. A przynajmniej powinien być, bo w
    > praktyce bywa z tym różnie.
    > Widzę codziennie (raczej co wieczór i noc) na drodze, że mijające mnie
    > auta świecące jasnym ostrym światłem rażą.
    > Nie mylmy jednak pojęć. Bardziej agresywne świecenie nie znaczy
    > bynajmniej, że kierowca widzi więcej.

    Miałem okazję pojeździć _takim_samym_ autem z halogenami (fiat ulysse) i xenonami
    (citroen c8 żony) - zapewniam, że różnica na plus dla xenonów jest ogromna. Pewnie w
    różnych autach jest różnie, ale w tym modelu jest przepaść, przy halogenach (z
    markowymi żarówkami) tęskniłem w nocy za fragmentami drogi, gdzie można włączyć
    długie, przy xenonach w zasadzie nie, jadąc z rozsądną prędkością.

    No i mają system oczyszczania, czego brak w halogenach. W sumie to i zaleta, i wada,
    bo płyn do spryskiwaczy kończy się w zastraszającym tempie - ale przy długiej trasie
    bez postojów na przetarcie lamp i brudnej, mokrej nawierzchni jakość oświetlenia
    halogenowego bez spryskiwaczy jeszcze się pogarsza.

    Swoją drogą - ciekawe czemu nikt już nie oferuje lamp z małymi wycieraczkami,
    popularnych w latach 90-tych?..

    pablo