eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaka jest prawda o światłach ledowych? › Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
  • Data: 2017-09-05 09:54:32
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-09-05 o 07:24, Mirek Ptak pisze:
    > W dniu 2017-09-04 o 12:10, Poldek pisze:
    >>
    >> Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m
    >> przed autem. Dalej jest tylko ciemność.
    >
    > Zaręczam Ci, że w 90% przypadków ksenon lub led święcą jaśniej i dalej
    > niż ich halogenowy odpowiednik.

    Wiem, że ksenony i ledy świecą ostrzej, mocniej i - jeśli źle ustawione
    - dalej. Jeżeli są ustawione prawidłowo, to nie świecą dalej, bo zasięg
    świateł mijania jest regulowany przepisami i kontrolowany podczas
    przeglądów w stacji diagnostycznej. A przynajmniej powinien być, bo w
    praktyce bywa z tym różnie.
    Widzę codziennie (raczej co wieczór i noc) na drodze, że mijające mnie
    auta świecące jasnym ostrym światłem rażą.
    Nie mylmy jednak pojęć. Bardziej agresywne świecenie nie znaczy
    bynajmniej, że kierowca widzi więcej.
    Przejechałem się parę razy samochodem z ksenonami i widziałem mniej, niż
    jadąc w nocy Golfem szóstką z halogenami. Niedoskonałość ksenonów i
    ledów w zastosowaniu do świateł mijania polega właśnie na tym ostrym
    świeceniu. Wzrok kierowcy adaptuje się do jasnego światła z reflektorów
    przymykając "przysłonę". Więc widać dobrze to, co się znajduje w snopie
    ostrego światła - przy prawidłowo ustawionych reflektorach jest to
    obszar 50 metrów przed autem. To, co jest dalej niż 50 m jest tylko czernią.
    Halogeny świecą bardziej "łagodnie". Widmo światła z halogenów jest
    bardziej ciągłe i światło jest cieplejsze, bardziej "łagodne". Oczy nie
    muszą się aż mocno adaptować przez zmniejszanie "przysłony". Dzięki temu
    nie ma zero-jedynkowego efektu światło-ciemność.
    Na forach np. Passata można wyczytać jak sobie radzą z tym problemem
    posiadacze ledów/ksenonów: przy pomocy klucza ampulowego przekręcają
    reflektory, żeby snop światła był kierowany wyżej. Efektem jest
    agresywne rażenie innych użytkowników drogi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: