-
Data: 2017-09-05 09:54:32
Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-09-05 o 07:24, Mirek Ptak pisze:
> W dniu 2017-09-04 o 12:10, Poldek pisze:
>>
>> Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m
>> przed autem. Dalej jest tylko ciemność.
>
> Zaręczam Ci, że w 90% przypadków ksenon lub led święcą jaśniej i dalej
> niż ich halogenowy odpowiednik.
Wiem, że ksenony i ledy świecą ostrzej, mocniej i - jeśli źle ustawione
- dalej. Jeżeli są ustawione prawidłowo, to nie świecą dalej, bo zasięg
świateł mijania jest regulowany przepisami i kontrolowany podczas
przeglądów w stacji diagnostycznej. A przynajmniej powinien być, bo w
praktyce bywa z tym różnie.
Widzę codziennie (raczej co wieczór i noc) na drodze, że mijające mnie
auta świecące jasnym ostrym światłem rażą.
Nie mylmy jednak pojęć. Bardziej agresywne świecenie nie znaczy
bynajmniej, że kierowca widzi więcej.
Przejechałem się parę razy samochodem z ksenonami i widziałem mniej, niż
jadąc w nocy Golfem szóstką z halogenami. Niedoskonałość ksenonów i
ledów w zastosowaniu do świateł mijania polega właśnie na tym ostrym
świeceniu. Wzrok kierowcy adaptuje się do jasnego światła z reflektorów
przymykając "przysłonę". Więc widać dobrze to, co się znajduje w snopie
ostrego światła - przy prawidłowo ustawionych reflektorach jest to
obszar 50 metrów przed autem. To, co jest dalej niż 50 m jest tylko czernią.
Halogeny świecą bardziej "łagodnie". Widmo światła z halogenów jest
bardziej ciągłe i światło jest cieplejsze, bardziej "łagodne". Oczy nie
muszą się aż mocno adaptować przez zmniejszanie "przysłony". Dzięki temu
nie ma zero-jedynkowego efektu światło-ciemność.
Na forach np. Passata można wyczytać jak sobie radzą z tym problemem
posiadacze ledów/ksenonów: przy pomocy klucza ampulowego przekręcają
reflektory, żeby snop światła był kierowany wyżej. Efektem jest
agresywne rażenie innych użytkowników drogi.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.17 10:08 Poldek
- 05.09.17 10:11 p...@g...com
- 05.09.17 10:14 Poldek
- 05.09.17 10:20 Poldek
- 05.09.17 10:25 p...@g...com
- 05.09.17 10:44 p...@g...com
- 05.09.17 11:01 J.F.
- 05.09.17 11:26 J.F.
- 05.09.17 11:43 Bolko
- 05.09.17 11:45 Pablo Eldiablo
- 05.09.17 11:47 Poldek
- 05.09.17 11:50 p...@g...com
- 05.09.17 11:55 Poldek
- 05.09.17 11:56 p...@g...com
- 05.09.17 11:57 Pablo Eldiablo
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=