  • 11. Data: 2011-05-08 00:52:28
    Temat: Re: Jaka chemia na zaśniedziałe styki?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:iq4fs4$6i9$5@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-05-07 22:06, Yogi(n) pisze:
    >>

    > akurat nie mam lidla pod ręką żeby do niego zajrzeć co tam mają, ale jak
    > juz pojade, to odkamieniacz do czego? taki jak do czajnika? czy jakiś inny
    > specyfik? ma to jakąś nazwę?

    Do czajnika to są sole (cytryniany) słabego kwasu organicznego, podobnie jak
    do płukania ukłądu chłodzącego w samochodzie. Tutaj trzeba czegoś
    mocniejszego. Ten odkamieniacz w lidlu jest marki W5 (jak wspomniałem), w
    butelce, w formie żelu/gęstego płynu. Dość mocno żrący, więc ostrożnie,
    kosztuje kilka złotych. Możesz próbować z octem czy coca-colą, ale nie
    testowałem więc nie wiem, czy zadziała - a lidla zostaw sobie w odwecie jak
    inne metody zawiodą. Jeśli nie masz myjki ultradźwiękowej (a ja mam do niej
    dostęp tylko), to rękawiczki na łapy i szczoteczką do zębów przy użyciu
    wspomnianego specyfiku powinieneś dac radę. Nie zapomnij o wazelinie po
    wszystkim ;-)

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 12. Data: 2011-05-08 06:56:11
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 08 May 2011 00:04:17 +0200, venioo napisał(a):

    > Na "jednorazową akcję" raczej szukam jak najtańszej alternatywy, tym
    > bardziej, że samochód jest leciwy i nie za duzo wart, ale wozi mi dupsko
    > do pracy codziennie ;)

    Bez przesadyzmu - te specyfiki spokojnie mieszczą się w kwocie 15-20
    PLN. Popatrz jeszcze na W5 - zgodnie z sugestią Yogiego - zapomniałem o
    tej altenatywie sprzedawanej w Lidlu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 13. Data: 2011-05-08 09:36:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    krz wrote:

    > Coca-cola.

    tja kwas na aluminium to genialny pomysł...

  • 14. Data: 2011-05-08 12:23:35
    Od: Rychu <r...@a...pl>

> [...]
    > mogę cały i w tym zatopić, żeby dobrze "wyżarło".
    > Czym to później zakonserwować na przyszłość?

    Kwasek cytrynowy wsypany do wrzątku i w tym zanurzyć
    element. Łączny koszt operacji to jakieś 80 gr.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 15. Data: 2011-05-08 12:26:33
    Od: spammtrapp <d...@o...pl>

    W dniu 2011-05-08 00:06, venioo pisze:

    > ale co ja wcisne w gniazdo od żarówki? a jeszcze poruszać by tym trzeba
    > było, żeby zadziałało ;)
    > A znowu bez przesady, 20pln to nie majatek, wazniejsze dla mnie, zeby
    > problem rozwiazać.

    To zadaj sobie pytanie jak pozniej wypluczesz resztki kwasu z tego gniazda?

  • 16. Data: 2011-05-08 12:42:26
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-08 06:56, Seba pisze:

    > Bez przesadyzmu - te specyfiki spokojnie mieszczą się w kwocie 15-20
    > PLN. Popatrz jeszcze na W5 - zgodnie z sugestią Yogiego - zapomniałem o
    > tej altenatywie sprzedawanej w Lidlu.

    No 20pln spoko, ale preparaty np. firmy Kontakt (ktore podobno sa
    b.dobre) kosztuja wiecej, wiec taki Wurth bedzie pewnie ze dwa razy
    drozszy :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 17. Data: 2011-05-08 12:43:08
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-08 12:26, spammtrapp pisze:

    > To zadaj sobie pytanie jak pozniej wypluczesz resztki kwasu z tego gniazda?

    Duza iloscia biezacej wody z weza ogrodowego?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 18. Data: 2011-05-08 15:13:47
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-05-07 21:16, venioo pisze:
    > W tylnej lampie tak zaśniedziały styki do żarówki (biały nalocik na
    > aluminium), że przestała ona działać. Nie da się tego drucianą szczotką

    Podejdź do sklepu z częściami elektronicznymi i kup "Kontakt 360" lub
    coś podobnego. Od wielu lat to stosuję. Zabezpiecza, czyści ze śniedzi
    itp. oraz wygania wilgoć.

  • 19. Data: 2011-05-08 16:01:14
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]
    > mogę cały i w tym zatopić, żeby dobrze "wyżarło".
    > Czym to później zakonserwować na przyszłość?

    Ja używam tego:
    http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0890%202.pdf

    A potem to:
    http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0890%20100.pdf

  • 20. Data: 2011-05-08 19:26:06
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-05-08 12:42, venioo pisze:

    > No 20pln spoko, ale preparaty np. firmy Kontakt (ktore podobno sa
    > b.dobre) kosztuja wiecej, wiec taki Wurth bedzie pewnie ze dwa razy
    > drozszy :)

    Ja tam lubię i używam Nigrin Kontakt Spray. Działa dość skutecznie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl