  • 1. Data: 2010-12-25 19:22:28
    Temat: Jaka antena i ruter
    Od: Radek <p...@w...pl>

    Poniewaz nie ma telefonu , pobieram internet od ojca którego dom po
    linii prostej to ok 300 m . Teraz coś zaczeło sie psuć to znaczy u taty
    na dachu miałem antenę kierunkową tata ma neostradę 2G , u siebie tez
    antena kierunkowa i dość długi kabel antenowy ok 10 m do rutera , Teraz
    wymieniono mi na antenę "okulna" czy jakoś tak ale jest gorzej jak
    powinienem rozwiązac ten problem aby w miare szybko to chodziło ?
    Pozdrawia

  • 2. Data: 2010-12-25 19:41:35
    Temat: Re: Jaka antena i ruter
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.12.2010 20:22, Radek pisze:
> [...]
    > wymieniono mi na antenę "okulna" czy jakoś tak ale jest gorzej jak
    > powinienem rozwiązac ten problem aby w miare szybko to chodziło ?
    Zastosować sprawne anteny kierunkowe z dobrze zaciśniętymi końcówkami.

    Antena dookólna przy takiej samej mocy będzie miała kilkakrotnie
    mniejszą moc kierowaną w "użytecznym" kierunku.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-12-25 19:51:53
    Od: Radek <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-25 20:41, Michoo pisze:
    > Zastosować sprawne anteny kierunkowe z dobrze zaciśniętymi końcówkami.
    >
    > Antena dookólna przy takiej samej mocy będzie miała kilkakrotnie
    > mniejszą moc kierowaną w "użytecznym" kierunku.

    Czyli jakie rozwiązanie Pan proponuje

    [NEOSTRADA 2GB] ----------------------------300m------------------DO
    NA DACHU JEST KIERUNKOWA TERAZ DOOKÓLNA

  • 4. Data: 2010-12-25 20:10:04
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Radek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Kierunkowa <-> panelowa
    kierunkowa <-> kierunkowa - moze byc klopot z precyzyjnym ustawieniem,
    z drugiej strony na 300m .... hmmm ;)

  • 5. Data: 2010-12-25 21:28:35
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:if5j2s$vin$...@n...onet.pl,
    Waldek <s...@n...cpam> nastukał:
    > Kierunkowa <-> panelowa
    > kierunkowa <-> kierunkowa - moze byc klopot z precyzyjnym
    > ustawieniem, z drugiej strony na 300m .... hmmm ;)

    na 300m kłopot z wycelowaniem ? ja swobodnie celowałem parabolami na
    15-20km.

    --
    VSS

  • 6. Data: 2010-12-25 21:34:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.12.2010 20:51, Radek pisze:
    > Czyli jakie rozwiązanie Pan proponuje
    >
    > [NEOSTRADA 2GB] ----------------------------300m------------------DO
    > NA DACHU JEST KIERUNKOWA TERAZ DOOKÓLNA
    Zamienić dookólną na kierunkową i dobrze wycelować "na oko", albo z
    pomocą wskaźnika laserowego.

    Michoo

  • 7. Data: 2010-12-25 21:44:36
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "Michoo" <m...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Zamienić dookólną na kierunkową i dobrze wycelować "na oko", albo z pomocą
> [...]
    ANteny robiona z puszki po Pringlesas. Taśma przyklejony Laserpointer na
    Antenie "matce", na drugiej puszce do tylnek ścianki kawałek tekturki. O
    zmierzchu bez problemu ustawialiśmy z kuplem linię WLAN na ok. 350 m.

  • 8. Data: 2010-12-25 21:52:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Zamienić dookólną na kierunkową i dobrze wycelować "na oko",
    > albo z pomocą wskaźnika laserowego.

    Albo. Trzeba uważać, by nie pomylić alternatywy z koniunkcją.
    Jednoczesne celowanie "na oko" oraz "wskaźnikiem laserowym"
    może się źle skończyć. Wtedy wcale nie będzie dobrze.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2010-12-25 22:53:20
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jednoczesne celowanie "na oko" oraz "wskaźnikiem laserowym"
    > może się źle skończyć.

    Chyba sobie jaja robicie.
    Ktoś tu nie widział wskaźnika laserowego z 300m i nie ustawiał nigdy
    choćby anteny satelitarnej.

    Mirek.

  • 10. Data: 2010-12-26 00:21:29
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.12.2010 23:53, Mirek pisze:

    > Chyba sobie jaja robicie.
    Troszeczkę ;)

    > Ktoś tu nie widział wskaźnika laserowego z 300m
    Widziałem. Jakiś z tym problem?

    > i nie ustawiał nigdy
    > choćby anteny satelitarnej.
    Anteny satelitarnej nigdy nie ustawiałem.

    Michoo