  • 1. Data: 2010-12-23 17:40:12
    Temat: SHT11
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    przydał by mi sie czujnik wilgotności powietrza "na dworze"... pomyślałem o
    SHT11, ale jak on zachowa się w zimie? w warunkach kiedy mgła osadza się na
    wszystkim i zamaraza na lód... myślałem, żeby umieścić go na jakimś 5W
    oporniku i w nocy wygrzewać w celu odparowania wody... a może Ktoś wie i ma
    inny lepszy pomysł?

  • 2. Data: 2010-12-23 18:07:47
    Temat: Re: SHT11
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

> [...]
    > oporniku i w nocy wygrzewać w celu odparowania wody... a może Ktoś wie i

    Jest coś takiego co przypomina SHT1x zapakowanym do plastikowej obudowy:
    http://xonix.com.pl/czujnik-stacji-xonix-p-85.html

    Tylko jezeli to SHT to zastanawia mnie jak rozwiązali transmisję po tak
    długim kablu (TWI). Chyba że w tym plastiku coś innego siedzi, ale
    porównałem parametry z notą SHT i raczej by się zgadzały.

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-12-24 01:27:02
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501"
> [...]
    > oporniku i w nocy wygrzewać w celu odparowania wody... a może Ktoś wie i

    Witam,
    Ja miałem SHT11 umieszczony w plastikowej butelce z obcięym dnem i kablem
    przewleczonym przez korek, całość wisiała na balkonie. Wytrzymał 2 lata i
    przestal kontaktować. Ale okazało się że nie padł czujnik tylko połączenie
    między płytką, do której był przylutowany czujnik a kablem.
    Dodam że kabel miał z 10m (skrętka komp.) Uzyskanie poprawnego działania nie
    było z poczatku takie prost ale w końcu udało się tak zrobić żeby nie było
    za dużo przekłamań. Jaśli dobrze pamiętam to modyfikowałem opóżnienia w
    programie. Program to był zmodyfikowany program w Bascomie z pomiarem punktu
    rosy przeniesiony z AVR na 51.

    Pozdr. Gejzero.