  • 21. Data: 2015-01-18 09:43:57
    Temat: Re: Jak zrobic panorame wnetrza?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > No ale to już jest płytka demagogia, do tego dość smutna.
    >
    > Reklama ma wspierać sprzedaż. Po to ją wymyślono. Zdjęcia mają zachęcić
    > jak najwięcej osób do obejrzenia lokalu, a nie odstraszać.

    pytanie bylo nie o wyklad na temat zasad reklamy sprzedazy , w dodatku wyglaszanym
    przez amatorszczyka a nie specjaliste , a o to jak zrobic panorame.

    nie lepiej odpowiadac na temat jesli sie ma pojecie , niz pisac byle co, bez zwiazku
    z tematem ?

  • 22. Data: 2015-01-18 10:20:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-01-18 o 02:16, 666 pisze:
    > Jakie ramię, po co ramię do poziomych panoram?
    > Po co punkt nodalny do poziomych panoram?
    > Nie za dużo czytasz internetu?

    Robię ostatnio sporo panoram pomieszczeń. Minimalnie źle ustawiony punkt
    nodalny wyklucza możliwość złożenia panoramy poziomej. Głowica do
    panoram jest niezbędna.

    A co do softu do składania panoram, to tak jak ktoś polecił: Auto Pano
    Giga. Niby Photoshop też to ma ale rzadko sobie radzi (tylko przy małych
    dystorsjach), a już w szczególności przy rybim oku kapituluje.

    Co do obiektywów, to początkowo robiłem Samyangiem 8mm. Obecnie stosuję
    14mm (na FF). Dużo lepiej wyglądają linie pionowe, mniej powyciągane
    kształty podczas korygowania dystorsji, no ale mniej mieści się w
    kadrze. Ta ogniskowa to dobry kompromis. Ciasne łazienki robię jednym
    zdjęciem - nie ma sensu próbować robić panoram.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2015-01-18 12:44:13
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-01-18 02:16, 666 wrote:
    > Jakie ramię, po co ramię do poziomych panoram?
    > Po co punkt nodalny do poziomych panoram?
    > Nie za dużo czytasz internetu?

    No jak na takiego znawcę, co mi tu przed chwilą wyskakiwał
    ze "znawstwem", to nieźle dałeś czadu...
    Tym bardziej, że najwyraźniej panoramy robisz komercyjnie...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 24. Data: 2015-01-18 22:34:15
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2015-01-18 o 10:20, Marek pisze:

    > Co do obiektywów, to początkowo robiłem Samyangiem 8mm. Obecnie stosuję
    > 14mm (na FF). Dużo lepiej wyglądają linie pionowe, mniej powyciągane

    Ten 14mm to nie rybie oko ? Czy jest 14 mm rybie oko ?

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 25. Data: 2015-01-18 22:36:46
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2015-01-18 o 00:25, crazy bejbi pisze:

    > dziękuję, poprawione.

    Kiepsko - do poprawki! :)

  • 26. Data: 2015-01-19 01:25:42
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2015-01-18 22:34, crazy bejbi pisze:

    > Ten 14mm to nie rybie oko ? Czy jest 14 mm rybie oko ?

    Samyang 14/2.8 to nie rybie oko.

    --
    marcin

  • 27. Data: 2015-01-19 01:47:53
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-17 o 09:08, 666 pisze:
    > Co polecicie do sklejania fotografii wnętrz (do ofert nieruchomości) w
    > bardziej "panoramiczne"?

    Kręcisz film, podkładasz klimatyczną muzykę i wrzucasz na YT.
    Prawda, że genialne? ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 28. Data: 2015-01-19 14:58:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-01-18 o 22:34, crazy bejbi pisze:

    > Ten 14mm to nie rybie oko ? Czy jest 14 mm rybie oko ?

    Tu masz dystorsje wprowadzane przez Samyanga 14mm:

    http://www.4photos.de/test/Samyang-14mm-Wellenfoermi
    ge-Verzeichnung.jpg

    tu przez Samyanga 8mm

    http://pliki.optyczne.pl/samy8/sam8_fot4.jpg

    Musisz sam sobie odpowiedzieć czym jest dla Ciebie zniekształcenie typu
    rybie oko.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2015-01-19 15:48:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > http://pliki.optyczne.pl/samy8/sam8_fot4.jpg
    >
    > Musisz sam sobie odpowiedzieć czym jest dla Ciebie zniekształcenie typu

    jest niczym:

    http://spherapan.vot.pl/sam8a.jpg

    dostajesz dokladnie taki sam obraz jak z obiektywu 8 mm rektylinearnego.

    5 sekund pracy.

  • 30. Data: 2015-01-19 19:52:31
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2015-01-19 o 15:48, XX YY pisze:

    > jest niczym:
    >
    > http://spherapan.vot.pl/sam8a.jpg
    >
    > dostajesz dokladnie taki sam obraz jak z obiektywu 8 mm rektylinearnego.
    >
    > 5 sekund pracy.

    Twoja teza "jest niczym".
    Nie poparłeś jej prawidłowym przykładem.

    Na twoim zdjęciu (wyprostowanym softowo)
    kadr jest węższy iż źródłowy, więc nie dostałeś
    zdjęcia "jak z obiektywu 8 mm rektylinearnego"
    tylko jak z dłuższej ogniskowej rektilinearnej.

    JD