  • Data: 2018-09-05 15:55:08
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 4 września 2018 18:11:01 UTC-5 użytkownik HF5BS napisał:
    > To, że było głośno, było kluczem do
    > sprawy. Trzeba było po prostu dostosować czułość modemu, by nie był
    > przesterowany i od razu łączenie podskoczyło do wartości 5-cyfrowej.
    > Nominalnie jest tak ok. S91=15. Tutaj chyba nawet było jednocyfrowo.

    A widzisz, moglo pomoc. Dzis sie juz nie przyda.

    > Pewnie, jakbyś pomacał S91, to byś dobrał wartość, że modem zbrzękiwałby się
    > na szybkiej i pewnej transmisji. Możliwe, ze we flaszach twój i kolegi modem
    > miały różne nastawy, stąd różna reakcja na sygnał z centrali.

    A moglo byc. Dzis juz nikt nie powie :)

    A to mi przypomnialo inna historie.
    Neostrada dzialala mi zazwyczaj dosyc stabilnie. Czasem po dlugasnych deszczach
    zwalniala albo co chwila sie rozlaczala.
    Kiedys wymienilem modem i pomoglo. Potem wymiana juz nie pomogla, pomoglo zlutowanie
    kabli w puszkach (bylo ze 2 czy 3 polaczenia po drodze w obrebie domu). Az pewnego
    dnia juz nic nie pomagalo.

    No to dzwonie na helplinie i mowie co i jak. A babka mowi ze zresetowac, odlaczyc od
    pradu na co mowie ze juz bylo robione i prosze o reset koncowki zdalnej czy jak sie
    to tam zwie (DSLAM czy cos). Na co ona ze nie moga ale moge sobie zazyczyc wizyte
    fachmana.

    No to mowie trudno.

    Po pol godzinie fachman dzwoni i pyta co i jak. Wyjasnilem na co on pyta czy ma
    przyjechac. A ja stoje przy modemie i widze jak mryga i mryga i synchronizacji nie
    lapie. Wiec mowie ze jest zle i niech przyjedzie. Facet odklada sluchawke, ja patrze
    na diodke i po jakichs 20 sekundach synchro sie pojawilo.

    Patrze w statystyki a tam elegancko 8mbit.

    Facet przyjechal tylko podpial liveboxa, odpalil youtube i powiedzial ze jak dziala w
    hd to on tyle diagnostyki robi i jak jest dobrze to jest dobrze i faktura za wizyte
    przyjdzie z rachunkiem.

    Do dzis jestem przekonany ze ta awaria nie byla przypadkowa a juz na pewno nie jej
    rozwiazanie.

    I co ciekawe jak gostkowi pokazalem logowane parametry lacza to wzruszyl ramionami i
    powiedzial:

    "wie pan co? U nas na takich co w te numerki patrza mowimy giiiki"

    To chyba moje ostatnie kul story w tym temacie :)

    No chyba ze kojarzysz jak wspomoc modem dsl aby sie laczyl lepiej w sytuacji kiedy
    jest kiepsko :)