  • 41. Data: 2012-01-19 21:42:27
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:4F187EBB.CE96522F@NOSPAM.gazeta.pl...

    > A najlepszym i super dokładnym watomierzem jest licznik energii.
    > Powyłączaj w domu wszystkie urządzenia, weź do ręki stoper i tak
    > w ciągu 5 min odczytaj pobrane kWh. Mając czas moc se przeliczysz.
    > Stawiam, że nie będzie 7W :)

    Lepiej ze stoperem liczyc ilość mignieć diodki w liczniku (zawsze podana
    jest liczba migniec na kWh),
    bo np. u mnie licznik pokazuje z dokładnościa do 0.1 kWh wiec niedokładnośc
    twojego pomiaru w tych 5 minutach to około 8..16W, a nawet gdyby wyświetlał
    z dokładnością 0,01kWh to 1..2W błędu.

    Kiedyś jak było nas wiecej w domu i sprawdzałem ile biora wszystkie
    urządzenia niby wyłaczone (3TV, 3SAT, 2PC, Wieża, VCR, Mikrofala) to wyszło
    około 130W.

  • 42. Data: 2012-01-19 23:27:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-19 21:16, Marcin N pisze:

    > Co najmniej jedna moja płyta właśnie w tym trybie pobiera 7W.
    >
    > Zgodnie z Twoimi słowami zapewne winny jest zasilacz - markowy Tagan.
    Łatwo to sprawdzić. Bierzesz taki zasilacz, odpinasz wtyczkę ATX
    (20/24pin) od płyty głównej, i wtedy mierzysz pobór prądu w standby.
    +5Vstb jest wyprowadzane z zasilacza tylko i wyłącznie wtyczką 20/24pin
    do płyty głównej, więc pozostałych nie musisz odpinać.

    Aczkolwiek nadal twierdzę, że duży problem jest z miarodajnym pomiarem
    (zwłaszcza takim mierniczkiem-wskaźniczkiem z lidla) takich małych mocy,
    na części sprzętu może pokazać 5-10W, a na innych nic, pomimo że
    wszystkie biorą podobną moc, tyle że w inny sposób (mniej/bardziej
    impulsowy prąd i dziwny cosfi).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 43. Data: 2012-01-19 23:31:24
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > na części sprzętu może pokazać 5-10W, a na innych nic, pomimo że
    > wszystkie biorą podobną moc, tyle że w inny sposób (mniej/bardziej

    Ja mam miernik z hurtowni AB S.A. Czy tez mam się wstydzic? ;)

    Chyba raczej o rodzaj sprzetu chodzim, nie zas zrodlo pochodzenia,
    wkrotce biedronka zacznie sprzedawac serwery, jezeli to bedzie dell, to
    tez bedziemy jeczec? ;)

  • 44. Data: 2012-01-19 23:44:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-20 00:31, Rafal Lukawski pisze:

> [...]
    >
    > Chyba raczej o rodzaj sprzetu chodzim, nie zas zrodlo pochodzenia,
    > wkrotce biedronka zacznie sprzedawac serwery, jezeli to bedzie dell, to
    termin naukowy "miernik z lidla" jest chyba dość elastycznym
    określeniem, które dość dokładnie powinno zwizualizować ci coś klasy
    http://obrazki.elektroda.net/67_1227509557.jpg (pierwszy wynik w
    google!). Niezależnie od aktualnego dilera, wszystkie te mierniczki są
    robione na klonach tego samego czipu, chyba Maxima, więc i rozdzielczość
    i możliwości mają dość podobne.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 45. Data: 2012-01-20 00:28:58
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Setki mln zł rocznie idą w powietrze z tak błahego powodu.
    Ale te setki milionów nie znikają, idą na pensje pracowników energetyki,
    kopalni itp. jak zaczniemy do przesady oszczędzać to pomyśl ile ludzi
    straci pracę? Oszczędzimy 10% energii - 10% pracowników tych sektorów
    trafi na bruk. To tak jak z tymi apelami o zaprzestanie kupowania
    chińskich wyrobów, niech ci biedni wykorzystywani pracownicy zamiast
    cierpieć z przepracowania zdechną z głodu...

  • 46. Data: 2012-01-20 06:54:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-20 01:28, Padre pisze:

> [...]
    > chińskich wyrobów, niech ci biedni wykorzystywani pracownicy zamiast
    > cierpieć z przepracowania zdechną z głodu...

    Pieniądze zaoszczędzone na prądzie - wydasz na co innego i zarobi inny
    sektor niż największy lobbysta świata.

  • 47. Data: 2012-01-20 06:58:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-20 00:44, BartekK pisze:

> [...]
    > google!). Niezależnie od aktualnego dilera, wszystkie te mierniczki są
    > robione na klonach tego samego czipu, chyba Maxima, więc i rozdzielczość

    Jest bardzo łatwy sposób na pomiar małych obciążeń: wystarczy równolegle
    połączyć np lampkę. Przy okazji: lampka z żarówką 25W pokazuje na tym
    mierniku 25.0W. Dodanie takiej lampki do mierzonego dajmy na to
    zasilacza telefonu komórkowego - pozwala całkiem precyzyjnie pomierzyć
    ten zasilacz.

  • 48. Data: 2012-01-20 07:01:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 22:42, m7marek pisze:

    > Kiedyś jak było nas wiecej w domu i sprawdzałem ile biora wszystkie
    > urządzenia niby wyłaczone (3TV, 3SAT, 2PC, Wieża, VCR, Mikrofala) to
    > wyszło około 130W.

    Coś kręcisz.

    Gdyby to było 130W to sam pasywny pobór prądu kosztowałby Cię prawie 50
    zł miesięcznie.

    Być może włączyła Ci się na przykład lodówka, albo coś innego, czego nie
    zauważyłeś.

  • 49. Data: 2012-01-20 07:07:42
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    m7marek wrote:

> [...]
    > twojego pomiaru w tych 5 minutach to około 8..16W, a nawet gdyby wyświetlał

    Ja mam tradycyjny licznik, a w nim tarcza obrotowa.
    375 obrotów to 1 kWh.
    Licząc czas jednego obrotu można zmierzyć moc z błędem
    poniżej 0.1 W

  • 50. Data: 2012-01-20 08:10:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.01.2012 16:03, Marcin N pisze:
    > Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.
    >
    > Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.
    > Pytam się: PO CO?

    Bo nie jest całkowicie wyłączony. Aby całkowicie wyłączyć musisz
    pstryknąć wyłącznik na zasilaczu, fizycznie odcinający zasilanie.

    [ciach]

    > Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie
    > uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd?

    Faktycznie odłączyć zasilanie.

    > I po co w ogóle te 7W?

    Fizyka.

    > Czy to jakaś zmowa producentów?

    Nie. To twoja głęboka ignorancja w dziedzinie konstrukcji "pecetów".