  • 51. Data: 2012-01-20 08:28:38
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jf9bca$h89$1@news.task.gda.pl...
    [...]
    > Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie
    > uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd? I po co w ogóle te
    > 7W? Czy to jakaś zmowa producentów?

    więc ja się spytam, czemu istnieją tacy idioci
    co nie wyłączają kompa na listwie

    p.s. ja mam poszedłem deczko dalej,
    http://img.zasms.pl/zlotowinfo/wylaczniki.jpg
    fotkę wrzucę potem (ładuję aku)

    erator/

  • 52. Data: 2012-01-20 08:54:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zlotowinfo napisa?(a):

    > więc ja się spytam, czemu istnieją tacy idioci
    > co nie wyłączają kompa na listwie

    Stasując taką logiką można zapytać: czemu istnieją idioci podłączający
    komputer przez listwę...

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 53. Data: 2012-01-20 09:18:13
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Fri, 20 Jan 2012 08:07:42 +0100, Rafal wrote:

    > Ja mam tradycyjny licznik, a w nim tarcza obrotowa.
    > 375 obrotów to 1 kWh.
    > Licząc czas jednego obrotu można zmierzyć moc z błędem
    > poniżej 0.1 W

    Ja mam najlepiej, bo u mnie w bloku wymienili licznik na taki,
    który pokazuje konkretną ilość pobieranej energii w watach
    na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym. Bardzo wygodna sprawa do
    pomiarów co ile pobiera w domu.

    --
    pozdro

  • 54. Data: 2012-01-20 09:41:19
    Od: atm <...@v...pl>

    > Widzę, że z jakiegoś powodu próbujesz bronić taki stan rzeczy. Dlaczego?
    > Setki mln zł rocznie idą w powietrze z tak błahego powodu.

    Powiedz czego tu nie rozumiesz. To tak jakbys mial samochod, parkowal go
    na noc i jesli chcialbys uruchomic go rano kluczykiem w stacyjce
    musialbys sie liczyc z tym, ze w nocy wciagnie z baku ze 2 litry paliwa.
    W przeciwnym wypadku powinienes wieczorem spuscic paliwo do kanistra.
    Wtedy bedziesz mial zero nocnego zuzycia. Przeciez nie ma problemu -
    trzeba umiec sobie radzic ;]]]]
    Ironizuje, ale tak wlasnie wyglada obecnie sytuacja z pobieraniem takiej
    ilosci pradu przez zasilacz gdy komputer jest wylaczony.
    Listwa w tym wypadku jest polsrodkiem a nie rozwiazaniem problemu.
    Listwa z reguly siedzi dosc gleboko pod biurkiem oklejona kablami jak
    krowa na pastwisku muchami wiec szukanie guzika jest malo komfortowe.
    Poza tym od pewnego czasu zasilacze maja ficzer podtrzymujacy prace
    wiatraka przez jakis czas po wylaczeniu zasilania aby schlodzic
    komponenty wewnatrz niego. Wylaczajac zasilanie listwa zaraz po
    zakonczeniu pracy automatycznie rezygnuje sie z tego systemu a nie
    sadze, zeby producent wprowadzil go tylko i wylacznie na zlosc uzytkownikom.
    Mozna oczywiscie poczekac i przybierajac pokorna postawe kliknac na
    kolanach listwe gdy wylaczy sie wiatrak zasilacza.....tyle, ze wtedy
    cofamy sie do wczesnych lat 90 kiedy to trzeba bylo recznie parkowac
    glowice dysku twardego.
    Gdy ktos faktycznie zajmie sie problemem okaze sie, ze jednak da sie ta
    kwestie rozwiazac. Co wiecej producenci pewnie beda sie przescigac,
    ktory wciagnie mniej pradu gdy komputer jest wylaczony, oni potrafia
    zrobic ficzer ze wszyskiego ;]

  • 55. Data: 2012-01-20 09:45:58
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 06:54, Marcin N wrote:

    > Pieniądze zaoszczędzone na prądzie - wydasz na co innego i zarobi inny
    > sektor niż największy lobbysta świata.

    pl.rec.parajona to chyba odpowiedniejsza grupa do takich dyskusji.
    Pytałes czy da się to wyłączyć, dostałeś odpowiedź, proponuję teorie
    spiskowe rodem z książek sfrustrowanych ludzi wyrzuconych z pracy
    zostawić na boku.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 56. Data: 2012-01-20 09:47:51
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    >W dniu 2012-01-19 22:42, m7marek pisze:

    > Coś kręcisz.
    >
    > Gdyby to było 130W to sam pasywny pobór prądu kosztowałby Cię prawie 50 zł
    > miesięcznie.
    >
    > Być może włączyła Ci się na przykład lodówka, albo coś innego, czego nie
    > zauważyłeś.

    nie kręce, specjalnie odłaczyłem lodówkę, tyle że sprzęt wtedy był
    kilkuletni, a rachunki płaciłem wtedy około 200zł na miesiąc, mimo że
    licznik dwutaryfowy a w nocy jest 2,5 raza taniej niż w dzień, ostatnio nie
    mierzyłem ale rachunki spadły do 100zł.

  • 57. Data: 2012-01-20 09:49:13
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 09:41, atm wrote:

> [...]
    > W przeciwnym wypadku powinienes wieczorem spuscic paliwo do kanistra.
    > Wtedy bedziesz mial zero nocnego zuzycia. Przeciez nie ma problemu -

    Ty masz raczej pretensje, że po zostawieniu samochodu na miesiąc, radio
    i alarm wyczerpią akumulator. A przecież 99% posiadaczy samochodu nie
    używa na codzień alarmu w samochodzie.

> [...]
    > Listwa z reguly siedzi dosc gleboko pod biurkiem oklejona kablami jak
    > krowa na pastwisku muchami wiec szukanie guzika jest malo komfortowe.

    I w jaki sposób bałagan pod Twoim biurkiem jest moim problemem?

> [...]
    > zakonczeniu pracy automatycznie rezygnuje sie z tego systemu a nie
    > sadze, zeby producent wprowadzil go tylko i wylacznie na zlosc

    Mówisz o jakiś niszowych modelach, których 99% ludzi w życiu nawet na
    oczy nie widziało (w tym ja).

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 58. Data: 2012-01-20 09:51:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 19:07, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Nex@pl" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Po co ? Aktualnie mój router ma:
    > root@Gargoyle:~$ uptime
    > 20:05:36 up 70 days, 12:26, load average: 0.06, 0.01, 0.00
    >
    > Gdybym nie wgrywał aktualizacji oprogramowania miałbym jakiś rok. ;)

    Matko jedyna, przecież to jakieś 15W bierze 24/7. Wiesz ile lobbyści
    zarobili?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 59. Data: 2012-01-20 10:03:02
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ty masz raczej pretensje, że po zostawieniu samochodu na miesiąc, radio
    > i alarm wyczerpią akumulator. A przecież 99% posiadaczy samochodu nie
    > używa na codzień alarmu w samochodzie.

    W ten sposob chcesz uzasadnic marnowanie (bo ciezko nazwac to
    wykorzystaniem) 7-14W?

    > I w jaki sposób bałagan pod Twoim biurkiem jest moim problemem?

    Alez kto pisze o balaganie? Jesli traktujesz listwe jako remote
    wylacznik niedopracowanej technologii PC i trzymasz ja na biurku bez
    wpietych przewodow to gratuluje. Ja uzywam zgodnie z przeznaczeniem.

    > Mówisz o jakiś niszowych modelach, których 99% ludzi w życiu nawet na
    > oczy nie widziało (w tym ja).

    http://www.ocztechnology.com/ocz-z-series-850w-power
    -supply.html
    Nie jest to nieznany producent, prawda? Moc tez nie jest kosmiczna.
    Znajdziesz taki w wielu nieco mocniejszych PCtach.

  • 60. Data: 2012-01-20 10:13:26
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > zlotowinfo napisa?(a):

    > Stasując taką logiką można zapytać: czemu istnieją idioci podłączający
    > komputer przez listwę...

    a jak można inaczej aniżeli przez listwę z wyłącznikiem?
    nie ma innej logicznej możliwości

    erator/