  • 31. Data: 2012-01-19 19:00:54
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    dyskusyjnych:f12cvu7m3rxh$.1g5jc1qc4r48t$.dlg@40tude
    .net...
    > Każde urządzenie powinno mieć wyłacznik. Ot taki na noc chociażby.

    Ale komputer ma taki włącznik Zajrzyj z tyłu.

  • 32. Data: 2012-01-19 19:04:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Oczywiście doskonale wiem, że wystarczy wyąłczyć wyłącznikiem, ale ja pytam:
    > PO CO standardowo komputer bierze 7W, gdy 99% użytkowników tego nie chce - ci,
    > którzy chcą, potrafią sobie sami to skonfigurować w BIOSIE.

    Po to, aby szybko uruchomić za pomocą myszki lub klawiatury, podładować komórkę.
    włączać zdalnie komputer itp. To, że ty nie używasz to nie znaczy, że każdy tak
    robi. Ba, nawet wyjeżdżając zostawiam włączony komputer.

  • 33. Data: 2012-01-19 19:07:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Nex@pl" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Włącznie z siecią bezprzewodową, routerami, etc.

    Po co ? Aktualnie mój router ma:
    root@Gargoyle:~$ uptime
    20:05:36 up 70 days, 12:26, load average: 0.06, 0.01, 0.00

    Gdybym nie wgrywał aktualizacji oprogramowania miałbym jakiś rok. ;)

  • 34. Data: 2012-01-19 19:15:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-19 16:03, Marcin N pisze:
    > Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.
    > Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.
    > Pytam się: PO CO?
    > Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie
    > uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd? I po co w ogóle te
    > 7W? Czy to jakaś zmowa producentów?
    Prosto - trzeba kupować ŚWIADOMIE odpowiednie komponenty, a nie na
    zasadzie "poprosze szybki komputer", i "płyty asusa są dobre".

    Płyty głównie (niektóre, i nie ma to nic wspólnego z posiadaniem lub nie
    tysiąca kolorowych bajerów, bo i tanie modele też) mają funkcję (różnie
    marketingowo nazwaną-opisywaną przez różnych producentów) "<1W Standby".
    Po jej aktywacji (w biosie) płyta główna usypia się po wyłączeniu
    komputera - tak jak ci się marzy, do prawie zerowego poboru prądu. Porty
    ps2/USB nie są zasilane, nie działa WOL, nie ma podtrzymania RAMu, itd.
    Niektóre płyty mają dodatkowe osobne 1-2 gniazdka USB oznaczone "standby
    charge" czy jakoś tak, służące do ładowania np komórki w uśpieniu, i
    tylko one wtedy są zasilane, i nie nalezy do nich podłączać niczego
    innego, co bez sensu by było zasilane.

    Ale co z tego, że wybierzesz taką płytę, funkcję włączysz, jeśli masz
    dziadowski zasilacz (tzn wcale nie musi być tani, drogie też takie
    bywają) który w standby sam-z-siebie bierze 5W ? Na to też jest rada -
    wybierać świadomie dobre zasilacze, 80+ gold, i sprawdzać też ich
    standby power.
    Wg nowych specyfikacji ATX zasilanie 5V standby musi móc dawać
    przynajmniej te 2A (jak nie więcej), czyli dobre 10W, ale maksymalnie.
    Niesety wielu producentów, nawet przy zasilaczach za 300zł, potrafi
    wstawić dziadoskie rozwiązanie do standby "bo przecież nikt tego nie
    będzie mierzył", które samo pobiera 7W, a oddaje od 0 do 10W...

    Osobną kwestią jest sprawa pomiarów mocy. Tanie mierniki "wtyczkowe"
    niestety nie radzą sobie dobrze przy małych i impulsowych poborach prądu
    - nawet przy takim samym poborze a zależnie od "kształtu poboru"
    potrafią pokazywać totalne bzdury, i to niestety zaokrąglając "w górę".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 35. Data: 2012-01-19 19:41:09
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2012-01-19 20:07, qwerty pisze:

    A po co maja mi tu mikrofale nad głową latać :) i mnie smażyć

  • 36. Data: 2012-01-19 20:09:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 19:59, qwerty pisze:

    > Nagłaśniaj w swojej głowie. Wszyscy których znam używają listwy z
    > włącznikiem.

    To dowodzi, że płyta powinna brać ZERO, gdy jest wyłączona w
    konfiguracji podstawowej.

  • 37. Data: 2012-01-19 20:16:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 20:15, BartekK pisze:

> [...]
    > Po jej aktywacji (w biosie) płyta główna usypia się po wyłączeniu
    > komputera - tak jak ci się marzy, do prawie zerowego poboru prądu.

    Co najmniej jedna moja płyta właśnie w tym trybie pobiera 7W.

    Zgodnie z Twoimi słowami zapewne winny jest zasilacz - markowy Tagan.

  • 38. Data: 2012-01-19 20:36:11
    Temat: Re: Jak zmusiÄ? komputer, ĹĽeby nie braĹ, prÄ...du, gdy jest wyĹ,Ä...czony?
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Marcin N wrote:

    > I po co w ogóle te
    > 7W?

    czym zmierzyłeś te 7W?
    Bo ostatnio spotkałem się z tak badziewnymi watomierzmi,
    że 5W dla to dla nich bład pomiaru :)
    Sugeruje, że nie ma 7W, a góra 3W. Zresztą dużo zależy tutaj od zasilacza.
    Jak wiesz zasilacz w PC jest najważniejszy :)

    A najlepszym i super dokładnym watomierzem jest licznik energii.
    Powyłączaj w domu wszystkie urządzenia, weź do ręki stoper i tak
    w ciągu 5 min odczytaj pobrane kWh. Mając czas moc se przeliczysz.
    Stawiam, że nie będzie 7W :)

  • 39. Data: 2012-01-19 21:15:50
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 19 Jan 2012 20:00:54 +0100, qwerty napisał(a):
    > Ale komputer ma taki włącznik Zajrzyj z tyłu.

    No weź nie podpowiadaj...
    --
    marcin

  • 40. Data: 2012-01-19 21:34:40
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-01-19 21:09, Marcin N wrote:

    > To dowodzi, że płyta powinna brać ZERO, gdy jest wyłączona w
    > konfiguracji podstawowej.

    Co to znaczy 'plyta wylaczona'? po zamknieciu systemu plyta jak
    najbardziej jest zasilana, a zasilacz dziala.