  • 1. Data: 2009-04-20 12:36:52
    Temat: Jak zmusic Netie do zalozenia telefonu na kabel
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    Witajcie,

    jestem w trakcie budowy domu i planuje w kwietniu przyszlym roku go
    uzytkowac. Chcialbym tez telefon i internet z Netii (najlepiej ISDN z
    ADSL). Budynek w okolicach domkow jednorodzinnych a najblizszy na
    sasiedniej ulicy (jakies 300-400m).

    Netia zaoferowala mi telefon i internet bezprzewodowy (nadajnik w
    odleglosci 3km), a zalezy mi na kablu.

    Da sie jakos ich zmusic lub poprosic, by pociagneli do mnie kabel?

    Pozdrawiam
    Slawek Th.

  • 2. Data: 2009-04-20 16:41:10
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Slawek T." <t...@g...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > odleglosci 3km), a zalezy mi na kablu.
    >
    > Da sie jakos ich zmusic lub poprosic, by pociagneli do mnie kabel?

    Zmusić sie nie da.... Nie ma takich prawnych możliwości. Obowiązuje
    tutaj swododa umów.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 3. Data: 2009-04-20 20:05:57
    Od: K <...@...c>

    Slawek T. pisze:
> [...]
    > odleglosci 3km), a zalezy mi na kablu.
    >
    > Da sie jakos ich zmusic lub poprosic, by pociagneli do mnie kabel?

    jesli nie maja tam swojej kanalizacji, a w niej swoich kabli to raczej
    ich nie zmusisz ;]

  • 4. Data: 2009-04-21 09:11:23
    Od: MarC0 <n...@p...pl>

    K pisze:

    > jesli nie maja tam swojej kanalizacji, a w niej swoich kabli to raczej
    > ich nie zmusisz ;]

    Jak zapłaci 10.000zł na każde 100m kanalizacji to mu doprowadzą kabel do
    domu.

  • 5. Data: 2009-04-21 10:20:01
    Od: K <...@...c>

    MarC0 pisze:

    > Jak zapłaci 10.000zł na każde 100m kanalizacji to mu doprowadzą kabel do
    > domu.

    ale to nawet nie zdążą z projektem do tego czasu. niemówiąc już o
    pozwoleniach itp.

  • 6. Data: 2009-04-21 10:54:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
    > ale to nawet nie zdążą z projektem do tego czasu. niemówiąc już o
    > pozwoleniach itp.

    Tyle lat regulacji rynku, najlepsza pani prezes, a jak widac nic
    sie od czasu komuny nie zmienilo :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-04-21 12:08:31
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    J.F. pisze:

    > Tyle lat regulacji rynku, najlepsza pani prezes, a jak widac nic
    > sie od czasu komuny nie zmienilo :-)

    Aleście mnie pocieszyli :|

    Myślałem że choć cień nadziei będzie.

    Pozdrawiam
    S. Th.

  • 8. Data: 2009-04-26 06:50:16
    Od: uzytkownik <b...@u...pl>

    J.F. pisze:

    > Tyle lat regulacji rynku, najlepsza pani prezes, a jak widac nic
    > sie od czasu komuny nie zmienilo :-)
    >
    > J.

    zmieniło zmieniło... i to dużo. Za komuny instalację układano nawet do
    jednego domu w lecie jeśli było to w planie kilkuletnim. I właściciel
    posesji nie ponosił kosztów. Nie wspomnę o elektryfikacji gdzie do domów
    na kolonii w środku lasu ciągnięto linię trójfazową która się przy tych
    domach kończyła... oczywiście wszystko za free... Warto teraz
    skalkulować ile taka linia do domu w kapitalizmie kosztuje.

  • 9. Data: 2009-04-26 07:50:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    uzytkownik pisze:

> [...]
    > domach kończyła... oczywiście wszystko za free... Warto teraz
    > skalkulować ile taka linia do domu w kapitalizmie kosztuje.

    Fakt, że ustrój socjalistyczny w PRLu w końcu zbankrutował,
    doprowadzając miliony swoich obywateli do życia za 20$ miesięcznie, też
    daje do myślenia.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-04-26 11:19:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    uzytkownik użył takich słów:

> [...]
    > domach kończyła... oczywiście wszystko za free... Warto teraz
    > skalkulować ile taka linia do domu w kapitalizmie kosztuje.

    Trzeba jednak dodać, że musiał to być konkretny plan, dowolny kilkuletni
    nie wystarczył. W przypadku elektryfikacji był to bodaj Plan Sześcioletni.
    Jak ktoś się spóźnił, to miał problem, bo następne plany mogły zakładać
    priorytet melioracji albo dawać zielone światło motoryzacji. Wtedy jedyne
    co pozoatało, to wnieść stosowną opłatę "za zmiane planu" u właściwego
    urzędnika gdzieś w powiecie.

    Ale sprawiedliwie muszę przyznać, że w tamtych czasach czytałem w Trybunie
    Ludu lepsze bajki niż dzisiaj w Usenecie.

    --
    Jarek