    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Jak zmusic Netie do zalozenia telefonu na kabel
    Date: Sun, 26 Apr 2009 11:19:49 +0000 (UTC)

    uzytkownik użył takich słów:

    > zmieniło zmieniło... i to dużo. Za komuny instalację układano nawet do
    > jednego domu w lecie jeśli było to w planie kilkuletnim. I właściciel
    > posesji nie ponosił kosztów. Nie wspomnę o elektryfikacji gdzie do domów
    > na kolonii w środku lasu ciągnięto linię trójfazową która się przy tych
    > domach kończyła... oczywiście wszystko za free... Warto teraz
    > skalkulować ile taka linia do domu w kapitalizmie kosztuje.

    Trzeba jednak dodać, że musiał to być konkretny plan, dowolny kilkuletni
    nie wystarczył. W przypadku elektryfikacji był to bodaj Plan Sześcioletni.
    Jak ktoś się spóźnił, to miał problem, bo następne plany mogły zakładać
    priorytet melioracji albo dawać zielone światło motoryzacji. Wtedy jedyne
    co pozoatało, to wnieść stosowną opłatę "za zmiane planu" u właściwego
    urzędnika gdzieś w powiecie.

    Ale sprawiedliwie muszę przyznać, że w tamtych czasach czytałem w Trybunie
    Ludu lepsze bajki niż dzisiaj w Usenecie.

    --
    Jarek