  • 51. Data: 2009-04-06 15:31:18
    Temat: Re: Jak zmierzyćiloścprądu w akumulatorze?
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Zgadza się mój błąd. Przy niskiej temperaturze jest mniejszy opór. Ale o
    > co chodzi ze wzorem na moc to nie rozumiem.

    P-J^2*R czyli z kwadratu prądu przepływającego przez nią oraz jej rezystancji.

    Zbyszek

  • 52. Data: 2009-04-06 15:41:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    KILu schrieb:

    > Ale oczywiscie zdajesz sobie sprawe, ze powyzsze stwierdzenie nie ma
    > sensu? :) Prad bedzie taki, jaki masz bezpiecznik, przy czym ten ostatni
    > natychmiast sie spali (podobnie jak miernik... byc moze). W przypadku
    > akumulatora bedzie inaczej - kilkaset A, które poplynie przez rezystancje,
    > jaka stanowi miernik natychmiast wysadzi ten sprzet w powietrze (albo
    > eksploduja przewody).

    Ten Tomasz to albo robi wsiech w bambuko, albo nie uważał na fizyce w
    podstawówce. Dla niego prąd, napięcie, pojemność i opór to synonimy.

    Waldek

  • 53. Data: 2009-04-06 15:54:57
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gęguś" <T...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:grd5nk$hac$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tak wszyscy ostrzegali, ze ten miernik to sie nie nadaje i ze wybuchnie, a
    > tu prosze jednak sie nadaje ;)
    > Pewnie jak bym sie zapytal to okazalo by sie ze i prad w gniazdku zmierze
    > jak pisalem poprzednio ;)

    Wykonałeś pomiar napięcia - to jak pomiar różnicy poziomów między
    zbiornikiem zaporowym a rzeką poniżej.
    A pomiar prądu w gniazdku (lub z akumulatora) to wysadzenie zapory i pomiar
    prądu wody poprzez osobiste sprawdzenie ustoję, czy nie.
    P.G.

  • 54. Data: 2009-04-06 15:59:06
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > ;-)
    > Wszystko przez ten pośpiech. Ale masz rację.

    chyba masz niezłą zabawę udając głupka
    SJS

  • 55. Data: 2009-04-06 16:09:00
    Od: "n" <...@o...rs>

    Użytkownik "Tomasz Gęguś" <T...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:grd02l$750$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    Odnoszę wrażenie, że rżniesz głupa i chcesz nas sprowokowac, doskonale
    znajac odpowiedź na zadane pytanie.

    > Czyli jednak moge ten miernik po prostu podłączyć do akumulatora?

    Jako woltomierz, a nie jak chciałeś na początku jako amperomierz

    > A jak podłączyć?

    Równolegle, jak w aucie

    >I czy powinna być to jakaś stała wielkość? Powiedzmy 100W
    > żarówka czy nie ma znaczenie jakie to żarówki?

    Skoro nie masz odpowiedniego obciążenia, to żarówki takie jakie masz
    100W może być, ćwierć kilowata też, 25W też

  • 56. Data: 2009-04-06 16:13:14
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    http://www.allegro.pl/item580513412_telwin_tester_na
    ladowania_akumulatora_6v_12
    v.html

    Jak za taki badziew to stanowczo za dużo. Po za tym przyrząd sprawdza tylko
    czy akumulator nadaje się do kręcenia rozrusznikiem w samochodzie.

    Profesjonalnie to tak:
    http://www.medcom.com.pl/dl/RV_Ver020402.pdf

    http://www.medcom.com.pl/main/produkty_energetyka_pr
    zemysl_02.php?
    id=30&ga=01&gb=8&gc=30&ga_tytul=Urządzenia%20kontrol
    no%
    20pomiarowe&gb_tytul=Rezystory%20rozładowcze%20RV50/
    100/200

    własnymi siłami to na dwaz sposoby:

    Dla akumulatora 20Ah zrobić źródło prądowe o prądzie 2A i mierzyć czas
    rozładowania do napięcia 1,8V/ogniwo czyli 10,8V

    Poczytaj również na: www.etc.pl

    Zbyszek

  • 57. Data: 2009-04-06 16:18:50
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Gęguś pisze:

    > Postaram sie to zrobić.
    > Ale nie bardzo rozumiem. 200Ah/1.6A = 120.0480 h
    > Albo gdzieś przecinek zgubiony. Rozumiem, ze to co Podane mam na
    > akumulatorze mam 20Ah to by sie zgadzalo.

    Jedno zero za dużo mi się napisało. Miałem na myśli twój aku 20Ah.
    20/1,6=12

    > Czyli tak na prawde to ten caly miernik nie je st mi do niczego potrzebny bo
    > mi nic nie pokazuje. No jest potrzebny by nie zniszczyc samego akumulatora
    > i tyle. Ale nic nie pokazuje.

    Możesz oczywiście przełączyć miernik na pomiar prądu ale jest to chyba
    dla ciebie za trudne bo nie rozróżniasz prądu od napięcia. Ale spróbuję.
    Ze środkowej dziurki przekładasz wtyczkę kabelka pomiarowego do górnej a
    przełącznik funkcji ustawiasz na 20 A DC. Teraz jak masz akumulator i
    połączoną z nim żarówkę to odpinasz jeden przewód od akumulatora i
    łączysz z jedną sondą a drugą sondę łączysz z wolnym stykiem
    akumulatora. Czyli miernik wraz z przewodami pełni rolę przewodu o dość
    małym oporze. Dlatego połączenie obu sond do obu styków akumulatora
    uszkodzi miernik - bo popłynie za duży prąd tak jakbyś zwarł styki
    akumulatora drutem. Ale do celu sprawdzenia czy aku ma nominalną
    pojemność nie musisz mierzyć prądu tylko czas świecenia żarówki o znanej
    mocy.
    Przy okazji - zawsze po pomiarze prądu przekładaj kabelki na pomiar
    napięcia bo potem zapomnisz i spalisz sobie miernik.

    > Czyli sprawdzam tak jak na rysunku
    > http://c.wrzuta.pl/wi7850/7d63d49e001353c849da1924/a
    aa1?type=i&key=cmsmt5Waas&ft=d

    > Wyszlo mi 12.56 czyli jak rozumiem nic nie wiem, po za tym, ze nie jest to
    > pusty i nie jest to pelny (tak gdzies 70%). Czyli ze moge teraz rozladowac
    > 100W zarowka i sprawdzic kiedy zgaśnie.

    Pewnie jeszcze mniej może około 40%. w pełni naładowany może mieć 13.2
    czy 13.4V

> [...]
    > tu prosze jednak sie nadaje ;)
    > Pewnie jak bym sie zapytal to okazalo by sie ze i prad w gniazdku zmierze

    Napięcie a nie prąd.

    Wystarczy że raz wetkniesz równolegle w zasilanie miernik ustawiony na
    pomiar prądu i musisz iść po nowy miernik.

    > Ale oczywiscie bardzo dziekuje za pomoc dla osoby, ktora nie bardzo wie jak
    > dokladnie zapytac.

    MD

  • 58. Data: 2009-04-06 16:21:50
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Zbyszek pisze:
    > albo

    > P-J^2*R czyli z kwadratu prądu przepływającego przez nią oraz jej rezystancji.

    A także P=U^2/R. No i co z tego? I=P/U już przestało obowiązywać?

    MD

  • 59. Data: 2009-04-06 18:25:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Robert_J napisał:

    > Przepraszam Cię, to nie złośliwość, ale jak nie masz o tym pojęcia to
    > lepiej nie rób takich rzeczy. Mówię to poważnie.

    E tam, miernik za 20 zł...Przecież właśnie ze względu na takich
    osobników miernik na deklarację producenta może mierzyć prądy do 10A -
    powyżej zaczynają się dla producentów szopki z badaniami bezpieczeństwa,
    trzeba udowodnić na badaniach w niezależnym certyfikowanym ośrodku że
    jak się nawet wewnętrznie spali to kuku nie zrobi - w efekcie mierniki
    powyżej 10A są droższe (znacznie), trudniej dostępne (bo w hipermarkecie
    nie będą handlowali multimetrami po osiem stów, trzeba znaleźć sklep
    trochę bardziej specjalistyczny) - i w sumie dobrze. Tak jak napisałem -
    najwyżej sfajczy ten miernik. A niektóre z najtańszych mierników
    (sprawdzałem, rozbierałem) nie mają bezpiecznika wymiennego tylko
    stosowne przewężenie ścieżki w obwodzie pomiaru prądów silnych - za
    bezpiecznik robi ale tylko raz...

    Jego pieniądze, jego sprawa.

    --
    Darek

  • 60. Data: 2009-04-06 18:28:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Sylwester Łazar napisał:

    > A tak poza tym, to prawdopodobnie chcesz zmierzy? poziom roz^(3)adowania
    > akumulatora.
    > Najpro?ciej zmierzy? napie^cie, ale to nie da dok^(3)adnej odpowiedzi, czy
    > akumulator jest roz^(3)adowany. Je?li ma ok. 14V to znaczy, ?e jest szansa, ?e
    > jest dobry.
    > Mo?na zmierzy? ge^sto?? elektrolitu w ka?dej celi, takim prostym przyrz?dem.
    > Ten pomiar ma za zadanie sprawdzi?, czy która? z celi akumulatora nie jest
    > uszkodzona.

    Pod dwoma warunkami - że mamy do tej celi dostęp i że elektrolit ma
    postać płynną - w przypadku akumulatora 20 Ah współcześnie obawiam się
    że żaden z tych warunków nie jest spełniony - takie maleństwa obecnie są
    zwykle żelowe...

    --
    Darek