  • 61. Data: 2009-04-06 18:32:33
    Temat: Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik KILu napisał:

    > Ale oczywiscie zdajesz sobie sprawe, ze powyzsze stwierdzenie nie ma
    > sensu? :) Prad bedzie taki, jaki masz bezpiecznik, przy czym ten ostatni
    > natychmiast sie spali (podobnie jak miernik... byc moze). W przypadku
    > akumulatora bedzie inaczej - kilkaset A, które poplynie przez rezystancje,
    > jaka stanowi miernik natychmiast wysadzi ten sprzet w powietrze (albo
    > eksploduja przewody).

    Już pisałem - nic mu nie eksploduje, upali bezpiecznik w mierniku i po
    ptokach. Przewody to się fajczą jak zewrzeć akumulator bez
    zabezpieczenia - fajnie czasem to wygląda...

    --
    Darek

  • 62. Data: 2009-04-06 18:35:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello J.F.,
    >
    > Monday, April 6, 2009, 11:20:50 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I kabelków...
    >
    > [...]
    >
    > Wejście 10A zazwyczaj nie jest zabezpieczone.

    Jest. W chińszczyźnie po prostu przewężeniem ścieżki - pali się bez
    zewnętrznych fajerwerków, po prostu miernik przestaje mierzyć prądy
    silne i tyle.

    --
    Darek

  • 63. Data: 2009-04-06 18:40:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > I=U/R. Ale rezystancja żarówki zmienia się gdy zmniejszasz napięcie
    > zasilania bo maleje temperatura żarnika. Im słabiej - bardziej na
    > czerwono żarówka świeci tym większą ma rezystancję. Poza tym pisząc o
    > żarówce 100W miałeś pewnie na myśli żarówkę na 230 V. Z żarówek
    > samochodowych około 100W miałaby żarówka typu H4 z dwoma włóknami
    > (krótkie/długie światła) Ale jak połączysz je razem to żarówka szybko
    > się spali bo będzie przegrzana. Możesz dać dwie osobne żarówki 55W
    > połączone równolegle. O ile wiesz jak połączyć równolegle.

    Nie przesadzaj - włączenie obu włókien w H4 zmniejsza oczywiście
    żywotność ale jakoś katastrofalnie - w Trabantach po prostu tak
    instalacja elektryczna była zapleciona i jakoś działało.

    A z tym prądem - to żarówka jest w sumie niezłym stabilizatorem prądu -
    przy zmianie napięcia od 20% znamionowego do 125% znamionowego prąd
    zmienia się w granicach tak około 30%. Mierzyłem na paru rodzajach
    żarówek - w końcu bareter to po prostu żarówka...

    --
    Darek

  • 64. Data: 2009-04-06 21:05:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Apr 2009 16:05:16 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >[...]
    >
    >Ile czego?
    >[...]

    -James, what is the name of the unit of power ?
    -What, sir ?

    J.

  • 65. Data: 2009-04-06 21:31:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > -James, what is the name of the unit of power ?
    > -What, sir ?

    Jasne. A teraz proszę po polsku, bo na polskiej grupie jesteśmy:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wat_(jednostka)

    jeden wat
    dwa waty
    trzy waty
    pięć watów
    ile watów?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 66. Data: 2009-04-06 21:55:46
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Co mam ustawić np. 10A i czerwoną końcówką dotykać czerwonej końcówki w
    > akumulatorze?
    Szanowny Tomku!
    Odpowiedz na proste pytanie:
    Czy podłączyłeś już ten miernik na zakresie 10A do akumulatora czy nie?

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 67. Data: 2009-04-06 23:17:13
    Od: k...@y...org.pl

    Witam serdecznie :-)

    Dnia 06.04.2009 Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ano nie ma tak lekko. Nie znalazłem żadnych energoosczednych żarówek 12V.
    > Tylko halogeny. Dlatego mam Inwerter (Dc na Ac jak w fachowej instrukcji
    > napisali), który mi daje 230V z 12.

    Czy mógłbyś podać nazwę (typ) prostownika?
    I skoro to automat to czy ma diodę pokazującą zakończenie ładowania?

    W związku z tym, że zasliasz żarówkę przez przetwornicę to pomiar wykonasz bardzo
    łatwo:

    1. Podłącz żarówkę do inwertera a inwerter do akumulatora.
    Inwerter powinien posiadać układ odłączający go (lub piszczący i odłączający)
    od akumulatora po obniżeniu napięcia do ok. 10,5V.
    2. Naładuj akumulator. Patrz na zegarek przy starcie ładowania i przy końcu
    (dioda oznaczjąca koniec ładowania się zaświeci). Masz orientacyjny czas
    ładowania.
    3. Podłącz układ jak w punkcie 1. Popatrz na zegarek, popatrz drugi raz jak żarówka
    zgaśnie.
    O to chodziło?

    P.S.
    Punkt 3 można rozbudować znajdując w domu lub pożyczając od znajomych coś takiego:
    http://www.allegro.pl/item594450771_elta_4542n_radio
    budzik_zmiana_czasu_zima_lato.html

    instalujesz w zegarku baterię, do inwertera podłączasz przedłużacz, do przedłużacza
    żarówkę i zegarek, idzesz na pi... ekhm chyba pepsi... po powrocie podłączasz
    zegadek do gniazdka na wyświetlaczu mruga czas świecenia żarówki.

    P.P.S.
    zegarek (pożyczony) przez jakiś czas powinien być odłączony
    od prądu i mieć wyjętą bateryjkę.

    Krzysiek

  • 68. Data: 2009-04-07 04:23:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Apr 2009 23:31:04 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,

    >jeden wat
    >dwa waty
    >trzy waty
    >pięć watów
    >ile watów?

    Ile wat ?
    piec wat, dwie waty, jedna wata :-)

    J.

  • 69. Data: 2009-04-07 05:15:37
    Temat: Re: Jak zmierzyć ilo?c pršdu w akumulatorze?
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "J.F.":

    > Ile wat ?
    > piec wat, dwie waty, jedna wata :-)

    na pl.sci.wata proszę ;-)

    PLONCK WARRRRRNINNG!

    --
    pzdr.
    JR

  • 70. Data: 2009-04-07 07:57:48
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Tak jak napisałem - najwyżej sfajczy ten miernik.

    Ale może też prysnąć po oczach stopiona izolacja kabelków :-). Pod tym kątem
    kolegę ostrzegałem. Miernik pal sześć, i tak jego klasa dokładności jest
    bliska gumowej linijce ;-)