  • 71. Data: 2009-04-07 09:03:52
    Temat: Re: Jak zmierzyć ilośc pršdu w akumulatorze?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Tuesday, April 7, 2009, 6:23:24 AM, you wrote:

    > Ile wat ?
    > piec wat, dwie waty, jedna wata :-)

    Ja rozumiem, że stary jesteś, komunę pamiętasz i trzeba było latać do
    kiosku po pięć wat zamiast pięć paczek podpasek ale to nie ta grupa ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 72. Data: 2009-04-07 21:18:36
    Temat: Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Robert_J napisał:

    > Ale może też prysnąć po oczach stopiona izolacja kabelków :-). Pod tym
    > kątem kolegę ostrzegałem. Miernik pal sześć, i tak jego klasa
    > dokładności jest bliska gumowej linijce ;-)

    Nie może, kabelki są znacznie grubsze niż to przewężenie ścieżki w
    mierniku - spali się zabezpieczenie a nie kable.
    Przerabiałem praktycznie - jak też dematerializację kabli (ale bez
    miernika to było)

    --
    Darek

  • 73. Data: 2009-04-08 19:05:25
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    n wrote:

    > Ustawić go na wolty stałe 20 (trzecia pozycja w lewo od wyłączenia)
    > Druty wetknąć w dwie dolne dziury (V, COM)
    > Zmierzyć napięcie jałowe (bez żarówek)
    > Podłączyć żarówki , odczytać napięcie spadające w czasie

    Jestem po testach. Po rozładowaniu 2/3 mam 12.23V przy naładowaniu 80%
    12.56V
    Mniej wiecej zatem połowa to 14 minut świecenia żarówki 100W. (Dalej nie
    rozładowywałem, a maksymalnie nie udało mi się naładować (nie było jak))

    Zatem jestem w kropce. Z tego co piszecie to stanowczo za mało. 2h i 20
    minut dla pracy żarówki 20W. A powinno być 12h jak ktos tu na forum
    twierdzil.

    Zatem prosze o pomoc. Czy ja coś źle policzyłem, czy ten akumulator źle
    działa czy ja źle mierzę?

    --
    Gdy widzisz kogoś odpoczywającego, pomóż mu.

  • 74. Data: 2009-04-08 19:45:01
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    > Możesz oczywiście przełączyć miernik na pomiar prądu ale jest to chyba
    > dla ciebie za trudne bo nie rozróżniasz prądu od napięcia. Ale spróbuję.
    > Ze środkowej dziurki przekładasz wtyczkę kabelka pomiarowego do górnej a
    > przełącznik funkcji ustawiasz na 20 A DC.

    Jedno pytanie gdzie jest te 20A prąd stały?
    Ja nie widzę by gdzies było. Jest 10A i juz to robiłem. Po sekundzie
    przewody się prawie sfajczyły ;) Ale miernik działa nadal. Ja się tylko
    strachu najadłem. Ale to przed zadaniem pytania było ;)

    > Przy okazji - zawsze po pomiarze prądu przekładaj kabelki na pomiar
    > napięcia bo potem zapomnisz i spalisz sobie miernik.

    Co to znaczy przekładaj? Gdzie mam przełożyć? mam wyłączyć miernik czy
    zmierzyć + do -?

    --
    Pochlebstwa są jak woda kolońska: do wąchania, nie do połykania. Josh
    Billings

  • 75. Data: 2009-04-08 21:55:13
    Od: r...@w...pl

    > Witam,
    > Jako, że nie znam się na elektronice prosze o wyrozumiałośc. Mam akumulator
    > 12V20Ah dośc duży.
    > Jak za pomoca miernika sprawdzić ile ma w sobie pradu. Rozumiem, że chodzi o
    > Ampery.
    > Co mam ustawić np. 10A i czerwoną końcówką dotykać czerwonej końcówki w
    > akumulatorze?

    Nic nie musisz mierzyć, taki aku naładowany do pełna ma 0,24 Kwh

  • 76. Data: 2009-04-09 14:27:49
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Gęguś pisze:

    > Jedno pytanie gdzie jest te 20A prąd stały?

    U mnie. Ja mam mierniki na 20A i już zapomniałem że może być inaczej :)

> [...]
    > strachu najadłem. Ale to przed zadaniem pytania było ;)

    > Co to znaczy przekładaj? Gdzie mam przełożyć? mam wyłączyć miernik czy

    Górne gniazdko jest do pomiaru prądu 10A. Środkowy do pomiaru napięć
    oporu i mniejszych prądów. Jeśli mierzyłeś prąd to nie zostawiaj
    przewodu pomiarowego w górnym gniazdku i przełącznika funkcji na
    pomiarze prądu. przełóż przewód do środkowego giazda.

    MD

  • 77. Data: 2009-04-09 16:07:35
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Mario wrote:

    > U mnie. Ja mam mierniki na 20A i już zapomniałem że może być inaczej :)

    Dlatego przewidująco dałem link do obrazka ;)

    [..]

    Aha
    --
    Dla rządu przed wyborami drogi jest wyborca. Po wyborach drożeje wszystko
    inne. Jean Rigaux

  • 78. Data: 2009-04-11 18:11:44
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Czy ktos mi może pwiedzieć czy to szanowni grupowicze źle policzyli czy tez
    mi wyszło coś nie tak?
    Bo mi wychodzi 14 minut na rozładowanie połowy akumulatora (żarówka żarowa
    100W) o poj. 20A a jak tu ktos pisał powinno byc duzo więcej.
    To jak to powinienem policzyć?

    --
    <w> hmm tak się zastanawiam - nie wolno obrażać prezydenta ( 3 lata) ,ale
    czy wolno śmiać się z premiera.. i "jemu podobnych"?