  • Data: 2014-02-04 09:49:26
    Temat: Re: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-03 22:08, JK pisze:

    > Żeby nie być gołosłownym. Najprostsza kąpiel siarczanowa do
    > miedziowania, może (wg. Poradnika galwanotechnika) pracować z gęstością
    > prądu dochodzącą do 10 A/dm2. A to ponad dwukrotnie więcej niż chciał
    > autor pierwszego posta.

    Gwoli ścisłości: autor pierwszego posta pisał o prądzie, nie o gęstości
    prądu, a to różne wielkości fizyczne.
    W owym Poradniku galwanotechnika nie jest napisane, że reakcja jest
    ilościowa, bo raczej nie jest, a to konieczne dla pomiaru. Tu nie chodzi
    o uzyskanie powłoki galwanicznej, a o pomiar ładunku.
    Elektrochemiczny pomiar ładunku technikami kuchennymi można zrealizować,
    i to nawet z przyzwoitą dokładnością i bez wagi analitycznej, ale nie
    przez pomiar masy wydzielonego metalu czy objętości wydzielonego gazu.
    Proponuję zastanowić się, jak to zrobić :-)
    A od ładunku do energii jeszcze daleka droga. Choć po przeczytaniu
    ostatnich postów twórcy wątku można mieć wątpliwości, czy chodzi o
    energię czy o ładunek.

    P.P.