  • Data: 2014-02-04 22:05:44
    Temat: Re: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-04 17:59, JK pisze:

    > Chyba nie bardzo orientujesz się o czym tu dyskutujemy. A dyskutujemy o
    > pomiarze ładunku. Ładunek zaś, to całka prądu po czasie. I ten właśnie
    > prąd płynie przez elektrolizer, który posiada elektrody o zdefiniowanej
    > powierzchni. Gęstość prądu to iloraz prądu płynącego w danym momencie i
    > powierzchni elektrod. Gęstość prądu ma olbrzymie znaczenie w procesie
    > elektrolizy. Jeśli będzie zbyt duża to zaobserwujemy m.in. zjawisko
    > polaryzacji stężeniowej, które objawi się dużym spadkiem napięcia na
    > elektrolizerze i gazowaniem.

    Kilka banałów. "Tak więc twoja odpowiedź nic nie wnosi i nic nie
    wyjaśnia." Wiesz, skąd ten cytat?

    > Podana przeze mnie wartość 10 A/dm2 wynika z dość oczywistego
    > założenia

    Doprawdy :-)
    Rozbawiłeś mnie.

    > że elektrody mają powierzchnię 1 dm2 każda, czyli dość skromnie.

    Skromnie? Może dla galwanizera, w elektroanalizie to horrendum!

    > Z tej powierzchni wynika zaś wniosek, że pomiędzy takimi elektrodami, w
    > prostej kąpieli siarczanowej, bez problemów typu gazowanie czy luźny
    > osad, może płynąć prąd rzędu 10 A, czyli ponad dwukrotnie więcej niż
    > wspomniane w pierwszym poście 4 A.

    > Raczej jest, i to akurat powinieneś wiedzieć, zważywszy na to czym się
    > zajmujesz. Ponadto pozwól, że zacytuję AdamSa:
    >
    > [...]Tu jeszcze w praktyce należy uwzględnić sprawność procesu
    > elektrolizy. Na szczęście dla miedzi to prawie 100% [...]

    Naprawdę nie widzisz różnicy między "ilościowa", czyli zachodząca z
    wydajnością 100% a "prawie 100%"?

    To ja też zacytuję: "I tyle w tym temacie. Dziękuję za dyskusje.
    Pozdrawiam"