eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 78

  • 71. Data: 2010-11-23 18:34:14
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-11-22 22:30, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:58:55 +0100, venioo napisał(a):
    >
    >>> Alez to proste - czy przykręca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.
    >>>
    >>
    >> To powodzenia życzę, bo jak już odkręci wszystkie 4 koła i zabierze się
    >> za przykręcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogoś od debili u
    >> niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kół? :)
    >
    > No ja rozumiem, że sztuka płaszcz-fui polegająca na zapytaniu zanim się
    > odda auto w ręce gumiarza jest trudnma...
    >

    Jak kogos w PL zapytasz, to kazdy jest mistrzem w swoim fachu, tak jak
    tutaj sami najlepsi kierowcy pisują ;)

    --
    venioo
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086


  • 72. Data: 2010-11-24 07:20:17
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>


    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:icc8s5$pej$1@news.onet.pl...

    > To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
    > wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
    > mi sie nie chcialo).

    U mnie w mieście nie spotkałem się z wulkanizatorem który używa klucza
    dynamometrycznego (w tym duże znane firmy). Wszyscy walą pneumatykiem ile
    wlezie i potem jest problem ze zmiana koła w trasie. Na szczęście na
    pobliskiej wsi (6km) znalazłem porządny warsztat - używają dynamometrycznego
    klucza do dokręcania kół, mają niskie ceny (w sumie najtaniej ze
    wszystkich), można płacić kartą i napić się gratisowej kawy/herbaty,

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski



  • 73. Data: 2010-11-24 14:15:05
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "scob" <9...@t...pl> wrote in message
    news:icej0b$9kc$1@mx1.internetia.pl...
    > W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:
    >>
    >> Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.
    >
    > Kgm / Nm
    > miales na mysli ?

    No właśnie :-) Dzięki.
    Nie wiem czemu nazywają to "footpound", czyli najpierw
    idą stopy, potem funty. Tłumaczyłem to wprost na metry i kg :-)


  • 74. Data: 2010-11-24 14:16:05
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:4ceade00$0$20992$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze:
    >
    >>> Jeżeli mówisz o tym sprzęgle, które jest w takich kluczach, które po
    >>> przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodując udarowe udarowe
    >>> dobijanie śruby, to te które widziałem miały wielki rozrzut.
    >>
    >> Nie, mówię np. o tym:
    >> http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-
    torque-limiting-extension-bar-set-92890.html
    >
    > To jak żyję nie widziałem w żadnym zakładzie wymieniającym koła.
    > A jak to cudo działa?

    Szczerze mówiąc nie wiem jak działa... I nie używam narzędzi na
    sprężone powietrze - nie mam kompresora na podwórku pod
    trzepakiem ;-)


  • 75. Data: 2010-11-24 14:18:31
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:4ceaea9d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...
    >
    > Etam.
    >
    > Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem miedziowym
    > albo grafitowym.
    > Dzięki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o
    > przypadku żeby komuś się odkręciły śruby z tego powodu że były
    > posmarowane.
    > Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łącznie z
    > powierzchniami styku nakrętki z felgą, ale mówię o niewielkiej ilości
    > smaru na koniec gwintu.
    >
    > Tak z własnego doświadczenia to widzę że najbardziej niszczy gwint jak
    > odkręca się na sucho nakrętkę z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i
    > przelotowe nakrętki) kluczem elektrycznym.
    > Nakrętka stawia tępy opór i przy takim odkręcaniu rozgrzewa się tak że
    > można się poparzyć. Kilka razy w jedną i w drugą tak i po gwincie.
    >
    > Natomiast psiknięcie WD-40 przy odkręcaniu, zawsze wyczyszczenie gwintu i
    > nakrętki, a potem psiknięcie smarem grafitowym albo miedziowym i wszystko
    > chodzi gładko dziesiątki razy bez problemu.

    Zawsze miałem nakrętki zamknięte, bez przelotu.
    Nigdy nie miałem problemów a zakręcam zawsze na sucho.
    Jedyne problemy są po warsztacie, jak sam zakręcam to zero problemów.


  • 76. Data: 2010-11-24 14:19:30
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message
    news:icel18$8j1$2@news.dialog.net.pl...
    > W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze:
    >> "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    >> news:icbskg$gdp$1@news.onet.pl...
    >>> W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
    >>>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>> news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l@4ax.com...
    >>>>> Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
    >>>>> -solidny klucz [rozerwal sie]
    >>>>> -metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
    >>>>> -tubke smaru
    >>>>> -"spray do opon"
    >>>>>
    >>>>> Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
    >>>>> zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
    >>>>> i ladowarka samochodowa.
    >>>>
    >>>> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
    >>>> No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
    >>>> http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
    >>>
    >>> Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem
    >>> jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.
    >>
    >> On miał śle dobrane nakrętki - może były na granicy wytrzymałości.
    >> Jedna strzeliła, siły się zwiększyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie.
    >> Nie wiem - zgaduję.
    >
    > Czyli to nie przez smar? :>
    > No popatrz!

    Nie napisałem nigdzie, że ten z filmu smarował nakrętki...
    Napisałem że zbierasz koła z szosy jak ten z filmu.
    Czytaj uważnie i nie dopowiadaj sobie czegoś, co nie było napisane.


  • 77. Data: 2010-11-24 14:21:53
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message
    news:icerd1$rav$1@mx1.internetia.pl...
    > W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze:
    >
    >>> Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?
    >> Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)
    >
    > Synka to porzuciłeś w slumsie na Jackowie sklerotyku.
    >
    >> Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek.
    >> Wiem o co chodziło w tym filmie bo właśnie znalazłem go szukając
    >> nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek
    >> zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smarują
    >> smarem...
    >
    > Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chciałeś tylko dodać powagi
    > swojej wypowiedzi.

    Naucz się czytać ze zrozumieniem, synku...
    Napisałem że potem zbierasz koła z szosy jak ten facet z filmu.
    Nie napisałem nigdzie że facet z filmu smarował nakrętki.
    To sobie dopowiedziałeś pod wpływem bujnej wyobraźni.


  • 78. Data: 2010-11-28 01:09:54
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-11-24 07:20, Leszek Kowalski pisze:
    > Użytkownik "venioo"<p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > news:icc8s5$pej$1@news.onet.pl...
    >
    >> To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
    >> wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
    >> mi sie nie chcialo).
    >
    > U mnie w mieście nie spotkałem się z wulkanizatorem który używa klucza
    > dynamometrycznego (w tym duże znane firmy). Wszyscy walą pneumatykiem ile
    > wlezie i potem jest problem ze zmiana koła w trasie. Na szczęście na
    > pobliskiej wsi (6km) znalazłem porządny warsztat - używają dynamometrycznego
    > klucza do dokręcania kół, mają niskie ceny (w sumie najtaniej ze
    > wszystkich), można płacić kartą i napić się gratisowej kawy/herbaty,
    >

    To moze zrobisz reklame i napiszesz nam gdzie to jest?

    --
    venioo
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

strony : 1 ... 7 . [ 8 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: