  • 1. Data: 2010-11-21 14:07:44
    Temat: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu.
    Mam dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale
    oczywiście ci debile z serwisu przykręcają koła pistoletami
    pneumatycznymi z taką siłą, że prędzej klucz się złamie niż koło
    odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
    ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-11-21 14:11:37
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem, ale co jeśli złapie się kapcia w

    zmień gumiarza.
    Porządny zakład wulkanizacyjny dokręca koła z taką siła, zeby była
    wystarczająca z punktu widzenia trzymania koła i jednocześnie odpowiednią do
    odkręcenia tego koła za pomocą klucza ręcznego.
    Jeszcze lepsze zakłady dokręcają wstępnie kołą kluczem pneumatycznym, a
    dokręcają ręcznie.

    ps. a jak chcesz mieć absolutną pewność możliwości odkręcenia koła to kup
    sobie klucz typu krzyżak, ktory umożliwia odkręcanie "na dwie ręce" i jeśli
    nie jestes niedożywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić koło za
    pomocą takiego klucza, nawet jesli zostało przykręcone zbyt mocno.

    ps2. jaka jest róznica w sile potrzebnej do odkręcenia koła pod blokiem, a
    "na trasie" i czy pora doby (dzień/noc) mają też wpływ na tą siłe? :P

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2010-11-21 14:18:04
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:
> [...]
    > odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
    > ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?

    Ja zawsze podczas odbierania z wymiany opon, sam własnym kluczem luzuję
    a następnie dociągam wg mojego uznania.
    Jest to nauczka po tym jak mi kiedyś wulkanizator tak dokręcił
    pistoletem, że sam później nie mógł jej ruszyć ręcznie, po tym jak
    pojechałem do niego "z ryjem" bo nie mogłem odkręcić koła do malowania
    zacisków. Później z wiadomych źródeł dowiedziałem się, że większość tak
    ustawia moment w kluczu, aby mnie musiała ręcznie poprawiać - bo szkoda
    im czasu.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 4. Data: 2010-11-21 14:21:37
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-11-21 14:07, G.K. pisze:

    [cut]

    Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz, jednak z takim
    ustrojstwem trzeba sie obchodzic delikatnie, bo mozna ukrecic srube.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 5. Data: 2010-11-21 14:24:01
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

> [...]
    > koło za pomocą takiego klucza, nawet jesli zostało przykręcone zbyt mocno.

    Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator
    "dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta
    odkreconych nie pomogla ale zapewne jak jestes taki dozywiony koks to
    bys dal rade.... po PRLowsku kopnac w oponke.

    ps. Sruby nie byly zapieczone/zardzewiale.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 6. Data: 2010-11-21 14:27:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk wrote:
    > po PRLowsku kopnac w oponke.

    O dziwo mi to 2x pomogło przy za mocno dokręconych śrubach. Ale kopniaki
    był takie że noga bolała.

  • 7. Data: 2010-11-21 14:28:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-21 14:21, Maciej Browarczyk wrote:
    > Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz

    W Lidlu mają być klucze teleskopowe do kół. Jakość narzędzi mają
    rozsądną, może warto zerknąć.

  • 8. Data: 2010-11-21 14:31:33
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:icb6hi$9if$2@node1.news.atman.pl...

    > Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;)

    znaczy sie jakie teksty?

    ps. czy da sie przykręcić srube tak, zeby nie można bylo jej odkręcić nawet
    z metrową przedłużką? Oczywiście
    Czy normalny wulkanizator przykręca w ten sposob sruby? NIE

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2010-11-21 14:32:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:icb6d1$9if$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 10-11-21 14:07, G.K. pisze:
    >
    > [cut]
    >
    > Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz, jednak z takim
    > ustrojstwem trzeba sie obchodzic delikatnie, bo mozna ukrecic srube.

    Teraz ja moge napisac "takie teksty smieszą nie tylko w piątek"
    Mówimy o odkręcaniu, a nie przykręcaniu ...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2010-11-21 14:34:30
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > W Lidlu mają być klucze teleskopowe do kół. Jakość narzędzi mają rozsądną,
    > może warto zerknąć.

    tyle, ze jak znam zycie, to długość tego będzie nie wiele większa niż
    przeciętnego klucza, a jedynie będzie można go schowac w mniejszą dziurke.
    W takich sytuacjach klucze krzyżowe umozliwiające nie tylko przedłużenie,
    ale i działania na dwie ręce dają więcej możliwości, ale trudniej sie je
    chowa ... coś za coś.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl