  • Data: 2011-03-03 08:10:53
    Temat: Re: Jak zarobic na zdjeciach?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.03.2011 20:12, marek augustynski wrote:

    > Taka odpowiedź tłumaczy niemoc. To żadna odpowiedź, a jedynie masło maślane.
    > Dlaczego robią na jedno kopyto? Bo inaczej nie potrafią. To jest odpowiedź:) I
    > z tego można wyjść dalej, nauczyć się czegoś. Z tego co Ty mówisz niczego nie
    > można się nauczyć, to wciąż brnięcie w pustkę.

    Co z tego, że będziesz oryginalny jak nie zarobisz na codzienny
    kieliszek chleba? Można by wymieniać długo nazwiska malarzy, którzy
    wprowadzali nowe prądy, a żyli w biedzie. Znane nazwiska. Nie każdy może
    pozwolić sobie na luksus tworzenia do szuflady.
    I dlaczego upierasz się, że każdy fotograf to artysta. Większość to
    rzemieślnicy, tak samo jak malarze.

    > Odwróć głowę w druga stronę na moment. Powiedziałem o złodziejstwie ponieważ
    > jest mocniejsze, prostsze, a nawet bardziej rozumowe niż tzw. naśladowanie.
    > Naśladowanie jest pojęciem tak ogólnym, że w zasadzie nie wiadomo czym ono
    > jest. Naśladowanie nie należy do ciebie. Oznacza jedynie wpływ czegoś na
    > ciebie. Znajdujesz się pod wpływem i może to trwać bardzo długo, do momentu w
    > którym się ockniesz. Jest wartościowe ale bezwiedne.

    Kradzież to jest przywłaszczenie czyjejś własności, naśladownictwo to co
    innego, nie twórz własnych definicji słów.

    > Bo rozpatrujesz je jako zjawisko negatywne.

    7. Nie kradnij.

    > Dlatego temat powinien być robiony a nie tworzony wtórnie. Jeśli nie widzisz
    > jak fotografie które robisz będą wyglądały za dziesięć lat to nic nie widzisz.
    > Wyłącznie treść może ci to powiedzieć bo forma jest ku temu przeszkodą.

    Przestań patrzeć na fotografię tylko przez pryzmat sztuki. To jest też
    rzemiosło. To jakbyś wymagał, że każdy sztukator ma być artystą na miarę
    Michała Anioła, a każdy kamieniarz ma być rzeźbiarzem takim jak Xawery
    Dunikowski.

    --
    http://szumofob.eu