  • Data: 2014-02-04 14:53:02
    Temat: Re: Jak zainstalować system na netbooku?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-03 22:55, Poldek pisze:

    > Jeżeli zainstalujesz "jakiegoś Windowsa XP", to:
    > 1. Musisz wykupić licencję na Windows XP. Inaczej łamiesz prawo, a co
    > najmniej licencję.

    Serio? Czyli gdy na kompie wirus zeżre mi dysk to razem z licencją? Nie
    wydaje mi się. Po to są numery nalepiane na obudowę, żeby potem można
    było zainstalować system skądkolwiek a licencja po wklepaniu tych
    numerów wraca do życia.

    > 2. Jest prawie pewne, że to nie zadziała. Tzn. zadziałają podstawowe
    > funkcje komputera, ale nie zadziała karta dźwiękowa, sieciowa, grafika
    > tylko w podstawowym zakresie itp. Do laptopów są potrzebne odpowiednie
    > sterowniki, których nie ma w zwykłej instalce XP i nie znajdzie ich też
    > automatycznie. Dlatego należy instalować system z partycji recovery. Tam
    > jest właściwa instalka dla tego typu urządzenia.
    > Ale ja się nie znam, może zadziała.

    Zadziałało.
    Drivery pobrałem sobie stąd:
    http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/Eee_PC_1000
    HD/#support_Download

    Ale tak czy owak poruszasz ciekawy wątek. Wychodzi na to, że awaria
    dysku to koniec świata. Sprzęt na śmietnik się nadaje? A co jeśli dysk
    SSD jest mały bo drogi i nie ma na nim miejsca na recovery?

    Zastanawiałem się nad tym kupując laptopa. Zażądałem takiego, w którym
    będę miał sterowniki dostępne w sieci i system na płycie. Było to 2 lata
    temu - nie wiem czy teraz tak też można. Jeśli nie, to bez sensu jest
    kupowanie sprzętu do pierwszej awarii dysku (a takich awarii
    doświadczyłem kilka, szczególnie SSD).

    Marek