  • 1. Data: 2014-02-02 21:39:06
    Temat: Jak zainstalować system na netbooku?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zostałem poproszony o zainstalowanie W8 na netbooku, który się sypnął.
    Nie wstaje nawet w trybie awaryjnym. Do normalnego PCta wkładam płytę i
    działam. Tu nie ma czytnika DVD. Jest LAN i USB 2.0. Panuje moda na nie
    dołączanie płyt z systemem do laptopopodobnych produktów. Jak zatem
    zabrać się za instalację? Skąd brać system i jak go zainstalować na
    takim urządzeniu? Przegrać na pendrive? Czy pendrive będzie widoczny
    jako dysk na samym BIOSie?

    Marek

  • 2. Data: 2014-02-02 22:15:08
    Temat: Re: Jak zainstalować system na netbooku?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 21:39:06 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > zabrać się za instalację? Skąd brać system i jak go zainstalować na
    > takim urządzeniu? Przegrać na pendrive? Czy pendrive będzie widoczny

    1. Trochę nie ta grupa. Problem masz jednak z Windows, nie ze sprzętem
    raczej.
    2. Żadnej partycji recovery na dysku owego netbooka nie ma?

    [ Yeah, a little bit of hate-fucking always good for the soul. ]
    [ (Lew Ashby "Californication 2x05 Vaginatown") ]

  • 3. Data: 2014-02-02 22:18:48
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 02.02.2014 21:39, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Zostałem poproszony o zainstalowanie W8 na netbooku
    który masz kupić i podarować czy jest jakiś nośnik z windowsem?
    > , który się sypnął.

    co się sypnął? Ekran, dysk, system?
    > Nie wstaje nawet w trybie awaryjnym. Do normalnego PCta wkładam płytę i
    > działam. Tu nie ma czytnika DVD. Jest LAN i USB 2.0. Panuje moda na nie
    > dołączanie płyt z systemem do laptopopodobnych produktów.
    zazwyczaj to co jest potrzebne jest na ukrytej pratycji dysku. ale
    narazie nie wiemy co to za laptop, czy ma tą ukrytą patrycje...

    > Jak zatem
    > zabrać się za instalację?
    google Twoim przyjacielem. musisz się wiele nauczyć

    > Skąd brać system i jak go zainstalować na
    > takim urządzeniu?
    Trudne pytanie. stawiam na jakiś sklep komputerowy

    > Przegrać na pendrive?
    nie wiem jak tam win8, ale na 100% da się stworzyć bootowalnego pendriva
    i wgrać na niego system ratunkowy, choćby poto aby wskrzesić windowsa
    albo pogmerać w partycjach. Jeśli jest partycja ratunkowa to sposób
    dostępu do niej, może nawet być opisany w instrukcji!

    > Czy pendrive będzie widoczny
    > jako dysk na samym BIOSie?

    Jak już "wejdziesz" do biosu, to zobaczysz czy w sekwencji bootowania
    można oprócz hdd wybrać usb-cośtam. Takie to trudne?

    Po kija bierzesz na swoje plecki takie zadania?

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-02-02 23:04:06
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Zostałem poproszony o zainstalowanie W8 na netbooku, który się sypnął.

    1. NTG
    2. Skopiuj plyte na pendrive (odpowiednim narzedziem)

  • 5. Data: 2014-02-02 23:53:44
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    przypuszczalnie posiada on partycję recovery a odzyskiwanie systemu da się
    zainicjować jakimś klawiszem (np F2) lub ich kombinacją wciskaną tuż po
    uruchomieniu sprzętu.

  • 6. Data: 2014-02-03 00:27:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-02 22:15, Przemysław Ryk pisze:

    > 1. Trochę nie ta grupa. Problem masz jednak z Windows, nie ze
    > sprzętem raczej.

    Trochę żadna grupa bo kwestia dotyczy wszystkiego po trochu.

    > 2. Żadnej partycji recovery na dysku owego netbooka nie ma?

    Bez wyjęcia dysku nie dowiem się o tym :-( To urządzenie to Asus Eee PC
    1000 HD. Nie ma tu żadnego guzika ratowania systemu więc nic nie
    zdziałam raczej.

    W międzyczasie okazało się, że tu nie ma 8ki lecz XP.

    Marek

  • 7. Data: 2014-02-03 00:42:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-02 22:18, ToMasz pisze:

    > co się sypnął? Ekran, dysk, system?

    System. Jak niżej opisałem.

    Jest LAN i USB 2.0. Panuje moda na nie
    > zazwyczaj to co jest potrzebne jest na ukrytej pratycji dysku. ale
    > narazie nie wiemy co to za laptop, czy ma tą ukrytą patrycje...

    Asus EEE PC 1000HD.Aha - Windows okazał się być XP. Źle mnie poinformowano.

    > google Twoim przyjacielem. musisz się wiele nauczyć

    Czego mam tam szukać? "Mam dziwny komputer, jak udostępnić w nim nośnik
    na poziomie BIOS o ile tędy droga" ?

    > Trudne pytanie. stawiam na jakiś sklep komputerowy

    Czyli kupić nowy system czy sprzedawcy udostępnią taki nośnik za darmo?
    Tylko i tak nie wiem co z nim dalej zrobić jeśli będzie to CD/DVD.

> [...]
    > albo pogmerać w partycjach. Jeśli jest partycja ratunkowa to sposób
    > dostępu do niej, może nawet być opisany w instrukcji!

    Ok, poszukam w sieci czy te urządzenia występują w parze z partycją
    ratunkową. Choć zresztą czy ona do czegoś jest potrzebna jeśli założyć,
    że nie ma guzika "reanimacja" ? Wydaje mi się, że postawienie systemu od
    zera może być tak samo sprawne.

    > Jak już "wejdziesz" do biosu, to zobaczysz czy w sekwencji bootowania
    > można oprócz hdd wybrać usb-cośtam. Takie to trudne?

    Jest removable dev. więc być może to USB oznacza.

    > Po kija bierzesz na swoje plecki takie zadania?

    Sam nie wiem. Kasy nie mają i zwrócili się do mnie o pomoc. Na zwykłym
    PCcie nie byłoby kłopotu a tu sobie problem robię na własne życzenie...

    Marek

  • 8. Data: 2014-02-03 00:44:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Czy pendrive będzie widoczny jako dysk na samym BIOSie?

    Pamiętaj żeby ustawić kolejność bootowania, do BIOSu wchodzi się przy
    wetkniętym pendrive i wybiera się go z listy istniejących o dokładnej
    nazwie twojego pendrive a nie najpierw do BIOSu ustawiam usb drive
    restart i dopiero wkładam pendrive.

    --
    Piter

  • 9. Data: 2014-02-03 00:45:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-02 23:53, zhbick pisze:
    > przypuszczalnie posiada on partycję recovery a odzyskiwanie systemu da
    > się zainicjować jakimś klawiszem (np F2) lub ich kombinacją wciskaną tuż
    > po uruchomieniu sprzętu.

    Może w sieci poszukam czy Asus EEE PC1000HD ma jakiś tajny guzik. F2
    wyświetla tylko BIOS. Właśnie dotarł do mnie ten sprzęt więc mam szansę
    dokładniej ocenić sytuację.

    Marek

  • 10. Data: 2014-02-03 01:00:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-03 00:44, PiteR pisze:

> [...]
    > wetkniętym pendrive i wybiera się go z listy istniejących o dokładnej
    > nazwie twojego pendrive a nie najpierw do BIOSu ustawiam usb drive

    Sprawdzę jak to działa. Ten komputer nie ma ani recovery (F9 nie działa)
    ani płyty. Spróbuje zainstalować z USB jakiegoś Windowsa XP (bo taki
    jest tu zainstalowany jak się okazało).

    Marek