  • 151. Data: 2011-12-12 17:43:04
    Temat: Re: Jak zachowują się piesi na drodze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > To tylko jeden przepis, a nie caly system prawny :-)

    System prawny również.
    Mam przypomnieć co to prawo precedensu?
    Albo ruch lewostronny?

    > Ale przeciez u nas sa prawie takie same przepisy.

    Nie są i nie bzdurz.

    > Zwolnic trzeba, pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo,

    A u nich jeszcze zanim wejdzie na zebrę, dlatego auta MUSZĄ stawać.
    U nas jest odwrotnie - to pieszy ma zakaz włażenia pod jadące auto.

    Czyli too Twoje "prawie" oznacza różnicę o 180 stopni.

  • 152. Data: 2011-12-12 19:17:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Sun, 11 Dec 2011 16:38:20 +0100, Sebastian Kaliszewski

    > To może niech ten kierowca lepiej odda prawojazdy.

    No właśnie... pan kierowca powinien sie pożegnać z prawem jazdy na dłuższy
    czas.

  • 153. Data: 2011-12-12 22:46:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 17:43:04 +0100, Cavallino napisał(a):

    > System prawny również.

    Rowniez, ale wlasnie bylem ciekaw co ma taki system do organizacji ruchu
    :-)

    > Mam przypomnieć co to prawo precedensu?

    Przypomniec mozesz, ale kodeksy oni tez maja.

    > Albo ruch lewostronny?

    A to jakos zmienia prawa pieszych ?

    > Nie są i nie bzdurz.

    > A u nich jeszcze zanim wejdzie na zebrę, dlatego auta MUSZĄ stawać.
    > U nas jest odwrotnie - to pieszy ma zakaz włażenia pod jadące auto.

    O ile stoi na chodniku.
    A na tym filmie juz dawno nie stal.

    > Czyli too Twoje "prawie" oznacza różnicę o 180 stopni.

    Tym niemniej mamy sporo przepisow dotyczacych sytuacji z filmu i kierowca
    je wszystkie zignorowal. No i efekt jak widac.

    Jakbys wyemigrowal, to pewnie tez bys ignorowal. Do drugiego wypadku :-)

    J.

  • 154. Data: 2011-12-12 23:49:33
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nagminna jest tez nadmierna uprzejmość i zatrzymywanie się bez sensu
    > na widok pieszego zbliżajacego się do przejścia. Czasem naprawde
    > ciężko sie wyrobić i zatrzymać obok takiego nadmiernie kulturalnego.

    Konsekwentne rozwinięcie tej śmiałej myśli można znaleźć w np. na
    Ukrainie, gdzie przez jezdnię najlepiej przebiec, bo mało który
    kierowca raczy zwolnić. :> Taki wschodni survival.
    A jakoś w Holandii dają sobie z tym radę. Ja bym wolał potraktować
    ograniczenia prędkości bardziej liberalnie, za to wprowadzić zasadę
    bezwględnego pierwszeństwa pieszego na przejściu oraz bezpośrednio
    przed nim w obszarze zabudowanym.

    --
    Deflegmator

  • 155. Data: 2011-12-13 14:15:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-12 23:49, Deflegmator pisze:

    > Konsekwentne rozwinięcie tej śmiałej myśli można znaleźć w np. na
    > Ukrainie, gdzie przez jezdnię najlepiej przebiec, bo mało który
    > kierowca raczy zwolnić. :> Taki wschodni survival.

    :)

  • 156. Data: 2011-12-13 16:30:13
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/12/2011 20:47, to wrote:
    > begin Shrek

    > Niestety teraz nie jest już tak różowo, bo muszę jeździć w okularach
    > korekcyjnych, a te niestety nie obejmują całego pola widzenia i kątem oka
    > widzę trochę niewyraźnie, choć pole widzenia jako takie nadal mam
    > idealne. Ale nadal rzadko poruszam głową na zwykłych skrzyżowaniach. W
    > zasadzie robię to tylko czasem dla pewności (np. na przejeździe kolejowym
    > albo jak zmieniam 3 pasy naraz).

    Dołączyłeś właśnie do grona zatrzymujących się na 4 metrach na śniegu na
    oponach zrobionych z węża ogrodowego. Gratulacje!

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 157. Data: 2011-12-13 16:35:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/12/2011 12:18, mk4 wrote:

> [...]
    > przejsc bezpiecznie. Z doswiadczenia wynika mi, ze wlasnie takie
    > zachowania kierowcow sa najbardziej grozne - czyli zachowania, ktore nie
    > sa podyktowane warunkami ruchu a jedynie jakas blizej niejasna inwencja
    > kierujacego.
    > Bo kto wpada na pomysl, zeby puszczac pieszego kiedy jak okiem siagnac
    > nie ma zadnych pojazdow poza naszym i tym co jedzie 30 metrow przed nami?
    >
    > Wniosek jest taki, ze pomagajmy pieszym jesli ta pomoc jest potrzebna
    > ale nie tworzmy sytuacji niebezpiecznych kierujac sie niczym

    Dokładnie to samo chciałem napisać, dodał bym jeszcze kwestie świateł.
    Przecież zatrzymywanie się przed czerwonym na pustym skrzyżowaniu to też
    niczym nieuzasadniona kurtuazja. Po co kierowca ma stać całą minute,
    tracić paliwo na ponowne rozpędzenie samochodu, emitować CO2 zabijając
    foki i nietoperze w tym czasie, skoro mógłby spokojnie na tym czerwonym
    przejechać?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 158. Data: 2011-12-13 16:38:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/12/2011 20:28, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Ja osobiście jeśli mam zielone, przejeżdżam pełną pizdą.
    >
    > Na ten przykład idąc na zabieg do szpitala, zabieg pod pełną narkozą
    > lekarze dają mi do podpisania kwit, że świadomym jestem, że coś może nie
    > wyjść, że mogę się nie obudzić etc ... Podpisuję. Wiem, że coś może się
    > wyjebać po drodze.

    Jeśli lekarz amputuje lewą zamiast prawej nerki, bo zamyślił się akurat,
    wyjdziesz ze szpitala uśmiechnięty i bez pretensji do nikogo? Co jeśli
    skoczysz na bungee podpisując podobny papierek i obsługa zapomni linę
    przymocować, bo akurat jeden w nosie dłubał i oglądał z podziwem
    znalezisko, powiesz "wszystko OK chłopaki, przecież podpisałem"? Bo to
    jest akurat odpowiednik kierowcy zapierdalającego bez zwracania uwagi na
    to, co się dzieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 159. Data: 2011-12-13 17:03:37
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-13 15:38:48 +0000, kamil <k...@s...com> said:

    > Jeśli lekarz amputuje lewą zamiast prawej nerki, bo zamyślił się
    > akurat, wyjdziesz ze szpitala uśmiechnięty i bez pretensji do nikogo?

    Tego nie obejmuje papierek podsuwany do podpisania.
    Bo to przestępstwo jest.
    ;>

    > Co jeśli skoczysz na bungee podpisując podobny papierek i obsługa
    > zapomni linę przymocować

    Tak samo - to skutek złamania zasad bezpieczeństwa i regulaminu.
    W obu przypadkach prokurator.
    ;>>>

    Dobierz lepiej przykłady.
    --
    Bydlę

  • 160. Data: 2011-12-13 17:22:26
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/12/2011 16:03, Bydlę wrote:

> [...]
    > Bo to przestępstwo jest.
    > ;>

    > Tak samo - to skutek złamania zasad bezpieczeństwa i regulaminu.

    Ależ dobrałem wyśmienicie, za potrącenie pieszego na przejściu też grożą
    sankcje karne. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil