  • Data: 2011-12-12 06:51:37
    Temat: Re: Jak zachowują się piesi na drodze
    Od: Shrek <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-12-11 20:00, Adam Płaszczyca wrote:

    > Ależ może.
    >
    > Proszę bardzo, sytuacja następująca - jezdnia dwupasowa, na prawym jedzie
    > 90km/h zestaw z naczepą, ja na lewym go doganiam.
    > Kiedy jestem na równi z tyłem naczepy widze przed sobą przejście. Więc
    > równam prędkość i tak jadę.
    > Efekt - nie widzę tego, co się dzieje na prawej krawędzie jezdni przed
    > przejściem. Pieszy, który tam stoi też nie widzi mnie.
    > Jaki może być skutek? Pieszy może zacząć przechodzić licząc na to, że zdąży
    > przed ciężarówką. I zdąży. Tylko sekunde później będzie na mojej masce.

    A jak wyprzedzasz na przejściu, to będzie na twojej masce sekundę
    wcześniej. To co opisałeś ma zastosowanie do wyprzedzania _przed_ i to
    grubo przed przejściem, a nie na przejściu.

    > Gdybym jednak wyprzedzał ciężarówkę, to zarówno ja bym widział pieszego,
    > jak i pieszy mnie. Dzięki czemu gdyby pieszy zaczął wchodzić na przejście,
    > to bym mógł zatrzymać samochód.

    Tak, a przyczyną większości wypadków są ograniczenia prędkości - gdyby
    zapierdalali szybciej, to w czasie wypadku by ich tam nie było, bo
    byliby dalej. A już absolutnie zabójcze jest zatrzymywanie się na
    czerwonym - nie dość, że tracisz cenne sekundy w wyścigu ze śmiercią, to
    jeszcze ci w dupę mogą wjechać.

    Shrek