  • Data: 2011-12-11 20:00:09
    Temat: Re: Jak zachowują się piesi na drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 17:14:10 +0100, DoQ napisał(a):

    > Na pewno, zakaz wyprzedzania może stworzyć szereg zagrożeń.

    Ależ może.

    Proszę bardzo, sytuacja następująca - jezdnia dwupasowa, na prawym jedzie
    90km/h zestaw z naczepą, ja na lewym go doganiam.
    Kiedy jestem na równi z tyłem naczepy widze przed sobą przejście. Więc
    równam prędkość i tak jadę.
    Efekt - nie widzę tego, co się dzieje na prawej krawędzie jezdni przed
    przejściem. Pieszy, który tam stoi też nie widzi mnie.
    Jaki może być skutek? Pieszy może zacząć przechodzić licząc na to, że zdąży
    przed ciężarówką. I zdąży. Tylko sekunde później będzie na mojej masce.

    Gdybym jednak wyprzedzał ciężarówkę, to zarówno ja bym widział pieszego,
    jak i pieszy mnie. Dzięki czemu gdyby pieszy zaczął wchodzić na przejście,
    to bym mógł zatrzymać samochód.

    --