  • 41. Data: 2010-12-29 15:01:25
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć elektronike przed falą elektromagnetyczną
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Znasz wynik? To napisz dla takiego barbarzyncy jak ja

    Nie, nie znam. Nigdy nie lubiłem bawić się w wojnę.

    > Spodziewam sie zniszczenia kuchenki

    Podłącz kuchenkę przez dłuższy przewód, do środka wstaw szklankę z wodą,
    obok foliowy wynalazek. Jest duża szansa że kuchenka przeżyje (robiłem
    doświadczenie ze szklanką wody i łyżeczką). Pomijam jaki efekt niszczący
    będzie miał ten foliowy wynalazek. Ale przecież takie doświadczenia i w
    takiej dziedzinie są z natury niszczące. :-)

    --
    Desoft

  • 42. Data: 2010-12-29 16:04:19
    Temat: Re: Jak zabezpieczy? elektronike przed fal? elektromagnetyczn?
    Od: shg <s...@g...com>

    On Dec 29, 12:10 pm, Piotr Gałka <p...@C...pl>
    wrote:
    > Gdyby ekran by z nadprzewodnika to prawdopodobnie m g by by dowolnie
    > cienki.
    Nie może. Dla nadprzewodników istnieje krytyczna gęstość prądu i
    krytyczne natężenie pola magnetycznego przy których przestają być
    nadprzewodnikami. Nadprzewodniki drugiego rodzaju tracą własności
    ekranujące powyżej krytycznego natężenia pola i wtedy zaczyna ono
    wnikać do wnętrza materiału (ale dalej maja zerową rezystancję).

  • 43. Data: 2010-12-30 06:10:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=kAAXpKdQ-mk

  • 44. Data: 2010-12-30 14:18:09
    Od: "Papuso Smurfso" <d...@b...zwonsami>

    Órzytkownik "WoW" napisał:

    > Czyli nie musze uziemiać?
    > Nie musze okładac jakims ferromagnetykiem?

    jak uziemisz klatkę faradaya to ona pszestanie działać, więc wychodzi na to
    że ten ekran musi być całkowicie odizolowany, czyli dodatkowo jakąś izolację
    na niego:O)
    ferromagnetyk to by chyba pochłaniał energię, więc pewnie by sie szybko
    stopił, więc prędzej gruby ekran (głębokość wnikania fali) to mniej przez
    niego pszejdzie, a wewnątsz to pewnie i można wyłożyć ferromagnetykiem żeby
    pochłoneło to co się pszedostanie:O)

  • 45. Data: 2011-01-01 11:59:53
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 28 Dec 2010 20:13:01 +0100, sundayman napisał:

    > Merytorycznie, to właściwie, o co ci kolego chodzi ? W razie globalnego
    > konfliktu atomowego, to
    >
    > 1. zostaniesz zdmuchnięty przez fale uderzeniowe

    W stosunkowo niewielkiej odległości.

    > 2. spalony przez promieniowanie termiczne

    j.w.

    > 3. wykitujesz na skutek promieniowania

    Może upłynąć nawet kilka lat od ekspozycji do śmierci, wszystko kwestia dawki
    Bardziej obawiałbym się wdychania/zjedzenia opadu radioaktywnego, który może mieć
    wielki zasięg.

    > 4. umrzesz z głodu na skutek braku wody i żywności

    Też nie od razu

    > 5. tudzież z zimna...

    j.w.

    Jednak, jak będzie posiadał sprawne radio to wezwania pomocy - to jest szansa
    (oczywiście równie nikła) że ktoś go odnajdzie.

    > Wybudowałeś już sobie schron 100m pod ziemią, z zapasem żywności, wody i
    > powietrza na parę lat ?
    > I co, zapomniałeś o ochronie EM ?

    IMHO 100m pod ziemią nie ma potrzeby obawiania się EM.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB