  • 11. Data: 2011-01-10 18:57:47
    Temat: Re: Jak zabezpieczają się ubezpieczyciele AC?
    Od: AL <a...@s...tam>

    luky pisze:

    > to może jeszcze jedno pytanie żeby nie zakładać kolejnej dyskusji. Mocno
    > się zastanawiam czy takiego ubezpieczenia AC przy kolejnym OC nie zawrzeć,
    > - tylko pytanie czy warto (z doświadczenia, bo słyszy się różne dziwne
    > rzeczy...)?

    najczesciej od ludzi, ktorzy AC nie wykupuja - bo po co.

    > - Od jakiej wartości teoretycznie warto zgłaszać szkodę? Na co uważać w
    > OWU przy zawieraniu polisy?

    kwote min. masz podana - zalezy od ubezpieczyciela.

    Dod. zwracasz uwage na udzial wlasny, na jakich czesciach naprawiane
    bedzie autko, dod. punkty assistance (pomoc w kraju/w Europie), osobne
    ubezpieczenie szyb (nie wchodza np. w ogolny pakiet AC), itd, itd.

    Czesto najtansze ubezpieczenia AC (te, ktorymi agenci sie chwala)
    okazuje sie, ze maja 'udzial wlasny na x% + naprawa na zamiennikach.
    Jak poprosisz o zniesienie w/w to sie okazuje, ze juz nie sa tacy
    konkurencyjni.

    > - Czy można auto oddać do autoryzowanego salonu marki w przypadku
    > konieczności korzystania z polisy i całość załatwić bezgotówkowo?

    tak, ale musisz sie wpierw skontaktowac z TU

    > - czy jeśli ubezpieczyciel stwierdzi szkodę całkowitą, zostawi "złom" do
    > mojej dyspozycji?

    to zalezy (patrz, ze w przypadku AC, czesto szkoda calkowita to nie 100%
    wartosci auta a - tu zalezy od ubezpieczyciela - np. juz 70%)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 12. Data: 2011-01-10 18:59:56
    Od: AL <a...@s...tam>

    luky pisze:

    > ale jak z powrotem zawiozę auto na miejsce zdarzenia, podjadę pod
    > drzewo, to nikt nie jest stanie mi przecież tego sprawdzić...?? więc...??

    nigdy nie musialem z tego korzystac (i mam nadzieje, ze tak zostanie)
    - co ze swiadkami?
    - myslisz, ze nikt Cie nie zauwazy?
    - na drzewie tez zostaja slady, a ubezpieczyciel/policja az tacy glupi
    nie sa.

    W przypadku wykrycia proby oszustwa przygotuj sie na konsekwencje.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 13. Data: 2011-01-10 19:09:53
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 18:41:25 +0100, luky na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Gdzie tkwi haczyk? Jak ubezpieczyciele zabezpieczają się przed sytuacją, że
    najpierw moge spowodować szkodę, a
    > później wykupić polisę?

    Myślisz, że odstawienie samochodu po dzwonie na jakiś czas nie zostawi na
    nim śladów, które mogą naprowadzić likwidatora na odpowiedni trop ;-) ? To
    samo tyczy się miejsca zdarzenia.

    "Wszystkie rzeczy ludzkie są krótkie i nietrwałe; i w czasie, który nie ma
    granic nic nie znaczą. Lucjusz Anneusz Seneka"

  • 14. Data: 2011-01-10 19:11:45
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-10 19:09, Marcin Stankiewicz pisze:
> [...]
    > nim śladów, które mogą naprowadzić likwidatora na odpowiedni trop ;-) ? To

    To trzeba przywalic jeszcze raz, tak zeby wygladalo na swieze ;)

  • 15. Data: 2011-01-10 19:25:06
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 10-01-2011 18:41, luky pisze:
> [...]
    > na pomysł że jutro wypełniam wniosek na stronie www (bądź też w punkcie
    > ubezpieczeniowym) o polise AC, wyliczają mi tam ładnie składke, opłacam
    > ją, po czym za miesiąc czasu (a może mniej) zgłaszam ubezpieczycielowi
    > szkode, że uderzyłem w drzewo (moge nawet auto podwieść na miejsce
    > zdarzenia, ale to chyba nie ważne - może przecież rzeczoznawca
    > przyjechać do mnie do garażu). Gdzie tkwi haczyk? Jak ubezpieczyciele
    > zabezpieczają się przed sytuacją, że najpierw moge spowodować szkodę, a
    > później wykupić polisę? :) pewnie głupie pytanie, ale nigdynie mieliśmy AC.

    Jeśli nie jest to kontynuacja AC to ubezpieczyciel sprawdzi samochód.
    Jeśli masz bezwypadkową historię AC i ciągłość w posiadaniu AC
    (przechodzisz do innego TU) to jest szansa, że ubezpieczyciel daruje
    sobie kontrolę samochodu.

  • 16. Data: 2011-01-10 19:46:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 18:59:56 +0100, AL wrote:

    >nigdy nie musialem z tego korzystac (i mam nadzieje, ze tak zostanie)
    >- co ze swiadkami?

    Nie znajda ich.

    >- myslisz, ze nikt Cie nie zauwazy?

    Mozliwe ze nikt.

    >- na drzewie tez zostaja slady, a ubezpieczyciel/policja az tacy glupi
    >nie sa.

    a co za problem troche drzewo sponiewierac.

    J.

  • 17. Data: 2011-01-10 19:49:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-10 18:41, luky wrote:
    > i myśle że trzeba bedzie naprawić z własnej kieszeni

    Lekarnik twierdzi, że nie trzeba kombinować. Jego klienci przychodzili
    na pomalowanie jakiejs pierdoły i brali samochód zastępczy. Po czym
    pukali nim prosto w pukniety wcześniej samochód sasiada. I naprawa
    sasiada była z OC sprawcy zamiast jakiegoś kombinowania.

    > że najpierw moge spowodować szkodę, a
    > później wykupić polisę? :)

    PZU robi zdjęcia. Ale nie fatygują sie zrobić zdjęcia numerowi nadwozia,
    robią tylko tablice rejestracyjne. Znalezienie podobnego samochodu nie
    stanowi najwidoczniej problemu, bo znajomy agent nakrył juz dwóch
    kombinatorów.

  • 18. Data: 2011-01-10 19:50:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 18:52:50 +0100, luky wrote:
> [...]
    >się zastanawiam czy takiego ubezpieczenia AC przy kolejnym OC nie zawrzeć,
    >- tylko pytanie czy warto (z doświadczenia, bo słyszy się różne dziwne

    Zakladam ze stare auto .. im starsze tym mniej warto.

    >- Od jakiej wartości teoretycznie warto zgłaszać szkodę?

    Cennik musisz przeczytac, choc o to ostatnio trudno.
    No i pytanie czy to pierwszy miesiac polisy czy ostatni, ile znizek
    itp.

    Generalnie ta stluczka przez pare lat moze cie pare ladnych stowek
    kosztowac ..

    >- Czy można auto oddać do autoryzowanego salonu marki w przypadku
    >konieczności korzystania z polisy i całość załatwić bezgotówkowo?

    Czytaj polise - starocia zapewne nie.
    Koszty naprawy przekrocza wartosc pojazdu :-)

    >- czy jeśli ubezpieczyciel stwierdzi szkodę całkowitą, zostawi "złom" do
    >mojej dyspozycji?

    Zazwyczaj zostawia. Ale tez o tyle zmniejsza wyplate.

    J.

  • 19. Data: 2011-01-10 19:58:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "luky" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie tkwi haczyk?

    Ano pewnie tam, że jeśli nie oglądają przed zawarciem umowy, to nie
    zamierzają wypłacić ani grosza po zgłoszeniu szkody, ot taka polityka
    handlowa ;-)
    A tak poważnie - w poprzednim aucie, gdy było nowe miałem AC przez trzy
    lata, potem przerwa i teraz mam od dwóch lat - za kazdym razem zdjęcia,
    oględziny - z wyjątkiem tego pierwszego, zaraz po kupnie auta, bo AC w
    pakiecie przy zakupie nowego. Na szczęście nigdy nie musiałem korzystać. (z
    czyjegoś OC też nie, a jeżdżę prawie dwadzieścia lat i pół miliona już
    "odbębniłem").

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 20. Data: 2011-01-10 20:14:51
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 18:45:26 +0100, luky wrote:

    > czyli nawet jak podpisze przez internet, to ktoś przyjeżdża i
    > fotografuje całe autko?

    Tak.
    Chociaz do mnie nie przyjechali od sierpnia...

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl