    From: "Andrzej" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.radio.amatorskie
    Subject: Re: Jak wzmocnić b. krotki impuls
    Date: Fri, 23 Jul 2010 10:41:42 +0200

    Hej.
    Kiedyś dawno temu, przyszedł do mnie profesor z zagraniczną publikacją
    mikroskopu skaningowego tego z igłą. Na rysunkach poglądowych wszystko było
    bajecznie proste(artykuł naukowy parę kartek), tylko nigdzie nie było
    pokazane jak dokładnie to jest zawieszone, ta igła. "To może zrobimy coś
    takiego dla studentów jako ćwiczenie ?!" Widziałem ten mikroskop potem na
    filmie w telewizji na uniwersytecie w Tokio, wielkość szafy 4 drzwiowej z
    lustrem. Badania robione najczęściej w długi weekend kiedy miasto trochę
    mniej drga bo ludzie wyjechali. Problemem nie było jak zaostrzyć igłę do
    wielkości jednego atomu, tylko jak to zawiesić. Często tak jest w
    publikacjach naukowych, że nie chwalą się jak to dokładnie zrobili,
    szczegóły, tylko publikują rysunek poglądowy i wyniki, a to że przerobili
    diodę LED na przykład zmieniając jej doprowadzenia, przecież to ich
    tajemnica jak to się pięknie mówi "przecież nie będę zdradzał wszystkim
    szczegółów mojego dorobku naukowego".

    Pozdrawiam.