  • Data: 2010-07-23 09:02:39
    Temat: Re: Jak wzmocnić b. krotki impuls
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i2bkk8$lf9$1@news.onet.pl...
    > Hej.
    > Kiedyś dawno temu, przyszedł do mnie profesor z zagraniczną publikacją
    > mikroskopu skaningowego tego z igłą. Na rysunkach poglądowych wszystko
    > było bajecznie proste(artykuł naukowy parę kartek), tylko nigdzie nie było
    > pokazane jak dokładnie to jest zawieszone, ta igła. "To może zrobimy coś
    > takiego dla studentów jako ćwiczenie ?!" Widziałem ten mikroskop potem na
    > filmie w telewizji na uniwersytecie w Tokio, wielkość szafy 4 drzwiowej z
    > lustrem. Badania robione najczęściej w długi weekend kiedy miasto trochę
> [...]

    Jasne, że tak jest, ale jeśli pojawia sie kilka póblikacji , różnych
    autorów, to znaczy, że jest to powtarzalne.... a jeśli ktoś publikując
    ukrywa dość istotne fakty, to powinien to patentować, a nie publikować w
    czasopismach naukowych. Sam sie nie raz natknąłem na publikacje, których
    eksperymentów nie da się powtórzyć, ale te osoby tylko kopią pod sobą dołki,
    bo potem nikt ich nie zacytuje :-)

    Co do samych LED-ów, to wiadomo, że trzeba maksymalne skrócić końcówki i
    ścieżki którymi idzie ten impuls, chyba że zrobi się linię transmisyjną i
    dopasuje impedancję ...

    A wracając do STM-u to z tego co widziałem w sieci da się go zrobić
    "homemade" :-)