  • 1. Data: 2011-10-06 03:35:20
    Temat: Jak wyłączyć obniżanie częstotliwości Core 2 Duo E4500 2.2GHz?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Mam peceta z 2007 roku pod opieką który czasem choruje...
    Obserwuję właśnie procesor programem Core Temp 0.99.7
    i widzę fluktuacje częstotliwości pracy - gdy piszę ten post
    mnożnik się zmienia z x9, 8.5, 8 (powinien być 11x200MHz).
    Temperatura w tej chwili 41, 43C, minimum 36, 39 maximum
    66, 69C. Wydaje mi się, że takie górne stany sześćdziesiątek
    są niezdrowe dla procka. Program wprawdzie pokazuje
    TjMax = 85C, ale nie bardzo wierzę że procek może niezawodnie
    pracować w temperaturze powyżej 70C więc chyba mam problem.
    Gdy procesor robi coś więcej niż pisanie maila to mnożnik
    wędruje pod 10, czasem na moment do 11 - jak zrobić aby
    stał zawsze na 11? Chciałbym sprawdzić skuteczność wiatraka.

    Czy ktoś z tym prockiem Conroe-2M 60nm mógłby potwierdzić
    to zachowanie się procesora i temperaturę? Mam seryjny
    wiatrak i radiator Intela z którym procka kupiłem. Nie robię
    żadnego overclocking.

  • 2. Data: 2011-10-06 05:45:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 22:35:20 -0500, Pszemol napisał(a):

    > jak zrobić aby
    > stał zawsze na 11? Chciałbym sprawdzić skuteczność wiatraka.

    Zapuścić Prime95
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-10-06 06:32:44
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > to zachowanie się procesora i temperaturę? Mam seryjny
    > wiatrak i radiator Intela z którym procka kupiłem. Nie robię

    Szukaj opcji wyłączenia EIST w Setupie.

    Pozdrawiam
    Marcin G.

  • 4. Data: 2011-10-06 14:30:08
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Szukaj opcji wyłączenia EIST w Setupie.

    raczej włącz w BIOS-ie wszystko co ma w nazwie Speedstep czy throttle, a
    jeżeli używasz Windows, to ściągnij programij SpeedswitchXP i ustaw max
    performance. Will work.

  • 5. Data: 2011-10-06 14:42:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "vissim" <v...@p...onet.pl> wrote in message

    > raczej włącz w BIOS-ie wszystko co ma w nazwie Speedstep czy throttle, a
    > jeżeli używasz Windows, to ściągnij programij SpeedswitchXP i ustaw max
    > performance. Will work.

    A czy w Waszej opinii te procki Intela pracują jeszcze niezawodnie
    przy temperatuach mierzonych dla obu rdzeni w górnych 60-tkach C?
    Jeszcze nie widziałem 70C, ale 69C często się zdarza.

  • 6. Data: 2011-10-06 14:55:17
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-10-06 16:42, Pszemol pisze:

    > A czy w Waszej opinii te procki Intela pracują jeszcze niezawodnie
    > przy temperatuach mierzonych dla obu rdzeni w górnych 60-tkach C?
    > Jeszcze nie widziałem 70C, ale 69C często się zdarza.

    Nie szukaj dziury w całym. Zmień pastę termoprzewodzącą i ewentualnie
    chłodzenie jak przeszkadzają Ci te temperatury. A procesor jakby
    osiągnął zbyt dużą temp. to by się wyłączył. Generalnie takie
    temperatury to norma, np. Q6600 (starszy, 4 rdzenie) potrafi osiągnąć po
    overclockingu na 3GHz temperatury ~80C i nie robi na nim to wrażenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 7. Data: 2011-10-06 15:07:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> wrote in message

> [...]
    > np. Q6600 (starszy, 4 rdzenie) potrafi osiągnąć po overclockingu na 3GHz
    > temperatury ~80C i nie robi na nim to wrażenia.

    Widzisz - ja mam komputer zamknięty, poskładany - nie chce mi sie
    go otwierać, wymieniać pasty tak tylko dla zabawy. Dlatego pytam
    czy prawie 70C to dla niego normalne bo NIE CHCĘ aby mi komputer
    spowalniał ani się wyłączał z powodu temperatury.

    Ciekawi mnie jak ten sam pracuje u innych ludzi z seryjnym wiatrakiem,
    czy rzeczywiście przy temperaturze otoczenia te 20-parę stopni u nich
    też osiąga 70 czy u mnie jest coś nie tak.