  • 1. Data: 2011-10-05 17:44:15
    Temat: Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam zakupić pendrive 64/128 GB wzwyż, ale warunkiem jest dobry transfer, a
    nie opadający z 30 do 3 MB jak się bufor zapełni. Transfer odczyt i zapis
    ma być min 30-40 MB.
    Rozumiem że w grę wchodzi USB3.0 zatem czy możecie polecić jakiś naprawdę
    dobry pen ? Cena nie gra roli - do 1,5 tyś bo firma bogata i wymagająca.

    Ewentualnie....
    Myślę o jakichś dyskach SSD na złączu mSATA (mPCI express). Jest toto
    lekkie i wydajne, tylko modele z którymi miałem do czynienia (do 600zł)
    miały problem z zapisem - spadał do paru megabajtów po zapisaniu X
    gigabajtów na niego. To był dysk Runcore 64 GB, więc tej firmie dziękuję:

    http://www.made-in-china.com/showroom/eaver12/produc
    t-detailDMcEneKVHqYu/China-16-32-64-128GB-Runcore-70
    mm-PCI-E-SATA-Ii-Solid-State-Drive-SSD.html

    Wymagania
    - poręczne (małe)
    - szybkie
    - odporne na "o, upadło", bo ostatni turlałem się do Piły po dysk z danymi
    - wielkość biznesowa, więc obudowa 2,5 cala odpada - mniejsze potrzebne

    Wszyscy producenci nastawili się ostatnio na tanią tandetę i przepłacone
    testy, więc mi samemu pojawia się wielki znak zapytania nad głową i liczę
    na waszą pomoc, za którą z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2011-10-05 21:09:45
    Temat: Re: Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-05 19:44, vissim wrote:
> [...]
    > miały problem z zapisem - spadał do paru megabajtów po zapisaniu X
    > gigabajtów na niego. To był dysk Runcore 64 GB, więc tej firmie dziękuję:

    Dla formalnosci, na podstawie w/w opinii wynika, ze transfer mierzony
    byl nie za pomoca narzedzi stricte systemowych, a uzytkownika. Ten
    obszar objety jest tzw. buforowaniem danych do zapisu, wiec poczatkowy
    transfer 30-50-100MB/s jest de fakto fikcyjny, bo to usredniony transfer
    do bufora, nie rzeczywisty pomiedzy systemem a pamiecia flash.

    w przypadku USB2.0 max to 25-30 MB/s - np:
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/Patriot-Rage-16GB-USB2.0
    -Quad-Channel-25MBs/323

    Moduly mPCIe sa trudno dostepne (czytaj b. malo popularne), jezeli
    podasz konkretny model (markowy) moge zapodac ceny i dostepnosc.

  • 3. Data: 2011-10-05 21:21:25
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > obszar objety jest tzw. buforowaniem danych do zapisu, wiec poczatkowy
    > transfer 30-50-100MB/s jest de fakto fikcyjny, bo to usredniony transfer

    Zgadzam się. Ja oczekuję 30 MB/s stałego, niebuforowanego zapisu, dlatego
    podałem cenę 1-1,5k tyś.
    Widziałem że Intel wypuścił takie cudeńko (model 310?), ale nie znam
    żadnego wiarygodnego źródła gdzie podanoby tak właśnie mierzony zapis.
    Trochę pokemonowy robi się internet i serwisy "hardłarowe".

    Modelu na razie upatrzonego nie mam, jedynie wymagania :)

  • 4. Data: 2011-10-05 21:30:06
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-05 23:21, vissim wrote:

> [...]
    > żadnego wiarygodnego źródła gdzie podanoby tak właśnie mierzony zapis.
    > Trochę pokemonowy robi się internet i serwisy "hardłarowe".

    Ok, znalazlem intela (dostepnego):

    INTEL 310 Series SSD, 40GB SATA II, PCIe module, MLC, 34nm
    transfer( write ) up to 35 MB/s

    oraz

    INTEL 310 Series SSD, 80GB SATA II, PCIe module, MLC, 34nm
    transfer write up to 70MB/s

    W razie zainteresowania, prosze o kontakt (moze byc mail z newsow).

  • 5. Data: 2011-10-06 18:16:07
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > INTEL 310 Series SSD, 80GB SATA II, PCIe module, MLC, 34nm
    > transfer write up to 70MB/s

    model 80 ma x2 zapis, ale ja szukam 128 GB wzwyż jak w temacie.
    Poza tym nie doczytałem nigdzie czy te "up to 35" to stały czy maksymalny
    :(

  • 6. Data: 2011-10-07 09:07:13
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-06 20:16, vissim wrote:

    > model 80 ma x2 zapis, ale ja szukam 128 GB wzwyż jak w temacie.
    > Poza tym nie doczytałem nigdzie czy te "up to 35" to stały czy maksymalny
    > :(

    "up to" to "up to" - w zaleznosci jak sie zapisuje, co sie zapisuje
    wydajnosc SSD sie zmienia (nawet RAM nie daje Ci stałego transferu).

    seria 310 ma pojemnosci do 80GB

    http://www.intel.com/content/www/us/en/solid-state-d
    rives/solid-state-drives-310-series.html

  • 7. Data: 2011-10-08 09:17:13
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > http://www.intel.com/content/www/us/en/solid-state-d
    rives/solid-state-drives-310-series.html

    pytanie czy ta karta będzie współpracowała w taką przejściówką...
    http://tnij.org/nqmi

  • 8. Data: 2011-10-08 14:44:22
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Zapytaj najlepiej delikwenta: e...@d...com

  • 9. Data: 2011-10-08 15:13:18
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-08 16:44, Rafał Łukawski wrote:
    rives/solid-state-drives-310-series.html

    > Zapytaj najlepiej delikwenta: e...@d...com

    BTW. z tego co widze to USB2.0... sporo stracisz na transferze.

  • 10. Data: 2011-10-08 19:04:59
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > BTW. z tego co widze to USB2.0... sporo stracisz na transferze.
    ale na USB3.0 już...mniej tracę, a wracając do tematu to będzie to dobre
    rozwiązanie pozbycia się "mechanicznych uszkodzeń"
    Pendrive-ów na USB3.0 jeszcze nie miałem w rękach, więc nie wiem jak
    wypadają w porównaniu z SSD na mini PCIe pod USB3.0 ale w tym kierunku bym
    szedł, bo zanim trafi we właściwe ręce, to będzie można napisać jakiś
    artykuł dla innych zainteresowanych :)