  • Data: 2020-03-09 16:29:38
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 23:57:14 UTC+9 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej kilku
    RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka
    pomysłów, ale może macie lepszy?

    > Jeszcze takiego pomysła mam: zrobić napęd szeregowy (hybrydowy?)
    >
    > Pacjent kręci korbą, ta jest przymocowana do "dynama", a to ładuje
    > źródło napięcia - mały akumulatorek bądź duży kondensator, który z
    > kolei (po zaistnieniu warunku typu czujnik kręcenia korbą albo czujnik
    > napięcia) kręci silniczkiem.

    Jeszcze za proste. Podłącz pacjenta do EEG, siecią neuronową analizuj sygnał, aż
    pacjent nauczy się sterować prawo/lewo/szybciej/wolniej. Niech dmucha w zaworek, ten
    dmuch niech napędza turbinkę która będzie wytwarzać trochę prądu. Dalej już łatwo.
    Wytworzony prąd będzie zasilać kompresorek pneumatyczny, który będzie wytwarzał
    poduszkę powietrzną, na której będzie lewitował dany globus. Kręcić nim będzie siła
    Corriolisa.