eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleJak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 31. Data: 2009-07-26 21:29:30
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>


    Użytkownik "Ditron" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3a92e1fc-dd9e-4bf3-895a-81c718ee4017@h11g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On 25 Lip, 20:53, "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl> wrote:

    > Wszystko rzeczywiście sprowadza się do rodzaju
    > opon na jakich stoi moto. Micheliny uznawane są za opony bardziej
    > przyczepne w deszczu, bridgestony za mniej przyczepne. W środku
    > są Dunlopy i Metzelery. To moja opinia.

    Sugerujesz że Macadam są lepsze od Battlaxa BT-45 ??

    Nie powiedziałem, że są lepsze. Wyraziłem swoją opinię
    generalnie na temat marki opon i jedyne o co można
    mieć pretensje to, że pominąłem pirelki które jeżeli
    chodzi o deszcz to stawiałbym na równi z miszelinami.
    Wracając do Twojego pytania - miałem w buzie X90
    i BT-56 (które tam zakładali standardowo) i obydwie
    opony uznałbym za równie ślizgajace się w deszczu, ale
    bez dramatu. Znam też ludzi, którzy uważają X90 za
    świetne opony turystyczne pomimo wieszanych na nich
    publicznie psach. Są też ludzie. kórzy za BT dadzą się
    pokroić. No a wniosek z tego taki, że w którymś momencie
    trzeba wybrać opony i człowiek staje głupi w sklepie i się
    zastanawia ile było więcej pozytywnych opnii na temat danej
    marki. Chciałem tylko rzecz uogólnić i myślę, że dalej to sobie
    chłopak już sam podrąży temat, jak zjedzie ze 4 komplety
    różnych opon.

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y



  • 32. Data: 2009-07-26 21:54:54
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: Ditron <t...@g...com>

    On 26 Lip, 23:29, "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl> wrote:

    nie wiem jak to w buzie.. X90
    ...czy te opony mają wiele wspólnego z Macadamami 130/80/17 (modelu
    nie pamietam), o ktorych mam zle zdanie po doswiadczeniach wlasnych
    Chyba jestem z tych co sie potną za BT-45
    wracajac do wątkowego GS - ze swojej strony polecałbym Bridgestony a
    odradzał Michelinki.


  • 33. Data: 2009-07-27 06:34:57
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: fv <f...@c...com>

    nalesnik wrote:
    > Marcin N wrote:
    >> Próbuję ćwiczyć jazdę w deszczu. Strasznie ciężko mi to idzie.
    >> Mam kłopot psychologiczny w zaufaniu oponom na mokrym. Boję się, że w
    >> pewnym momencie motocykl bez ostrzeżenie mi się położy.
    >
    > I słusznie.

    Tak, to prawda. Kto widział ostatnie MotoGP ten potwierdzi. Ja już kilka uślizgów na
    mokrym złapałem
    i zdążyłem odblokować, ale gdybym akurat jechał po białym, to byłbym bez szans.

    Bo jak zahamujesz przednim to pewnie tak będzie. Jeżeli piszesz teraz o jeździe po
    > drogach publicznych a nie torze wyścigowym, to:
    > - nie składaj moto w zakrętach - staraj się mieć opony prostopadle do jezdni?

    Żeby tak zrobić, musisz wychylić się sam na bok. To destabilizuje maszynę. Po mokrym
    trzeba jeździć
    płynnie i z respektem, ale nie ze strachem. Strach jest złym doradcą.

    > - możesz stanąć na podnóżkach?

    I co to da przepraszam? Na GS 500 może to spowodować, że oprzesz się pełnym ciężarem
    ciała na
    kierownicy i w razie poślizgu możesz nie zdążyć zareagować.

    > - hamuj tyłem, ściągnij w ogóle palce z klamki przedniego hamulca, chyba, że masz
    ABS?

    Hamuj tyłem? NA MOKRYM? Ojaje(^*&%* Mokra nawierzchnia coś zmieni w tym, że przód
    motocykla
    sportowego lepiej hamuje? Albo zmieni niewyczuwalny moment blokady tylnego koła w GS
    500?

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL
    Moto: Suzuki GSX 650F
    Auto: Nissan Primera 2,0


  • 34. Data: 2009-07-27 06:39:16
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: fv <f...@c...com>

    Ireneusz Dyła wrote:
    >> na krajowej 7 (gdańsk-wawa), którą jeżdżę często, są odcinki gdzie na
    >> deszczu składam się gdzieś ok 45stopni i mam 130 km/h (pewnie i tak da
    >> radę więcej). ale nigdy za pierwszym razem. to się wzięło z wielu
    >> kolejnych prób. nie chcę się chwalić bo do miszcza mi daleko - chcę
    >> tylko powiedzieć, że jest to całkowicie możliwe.
    >
    > No to szacun, ale coś mało wiarygodne to pochylenie.

    Dołączam się do niedowiarków. 45 stopni pozwala na torze na zejście na kolanko.
    Na mokrym? Przy 130? To byłby ostry zakręt... Za ostry na szosowe opony.
    Ale co ja się tam znam...

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL
    Moto: Suzuki GSX 650F
    Auto: Nissan Primera 2,0


  • 35. Data: 2009-07-27 07:31:33
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Mad" <r...@w...pl> wrote in message
    news:85c9813d-1a9d-4d77-8dbe-2e642d4ff17d@k30g2000yq
    f.googlegroups.com...
    On 25 Lip, 10:56, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > Próbuję ćwiczyć jazdę w deszczu. Strasznie ciężko mi to idzie.
    > Mam kłopot psychologiczny w zaufaniu oponom na mokrym. Boję się, że w
    > pewnym
    > momencie motocykl bez ostrzeżenie mi się położy.
    > Czy są jakieś "pierwsze sygnały" zbliżania się do granicy przyczepności?
    >
    > Jak powinienem ćwiczyć na mokrym na parkingu? Polećcie jakieś sprytne
    > ćwiczenia.

    > na krajowej 7 (gdańsk-wawa), którą jeżdżę często, są odcinki gdzie na
    > deszczu składam się gdzieś ok 45stopni i mam 130 km/h (pewnie i tak da
    > radę więcej). ale nigdy za pierwszym razem. to się wzięło z wielu
    > kolejnych prób. nie chcę się chwalić bo do miszcza mi daleko - chcę
    > tylko powiedzieć, że jest to całkowicie możliwe.

    Jesli rzeczywiscie na 7-mce Wawa-Gdansk skladasz sie 45 stopni, czyli kat
    przy ktorym mozna juz mowic o tzw "zejsciu na kolano" i zamknieciu opon, to
    moim mistrzem juz zostales i zazdroszcze Ci szczerze umiejetnosci jazdy.
    Wziawszy wszak pod uwage predkosc o ktorej wspominasz, prosze Cie bys nieco
    bardziej uwazal w terenie zabudowanym, zwlaszcza w deszczu gdyz, poza paroma
    wiochami i rondem, naprawde nie wiem gdzie na tej trasie, przy 130 km/h,
    mozna osiagac pochylenie o ktorym piszesz. Mozesz wskazac takie zakrety na
    tej trasie?
    Gdybys chcial swoje info zweryfikowac, tutaj nieco teorii:
    http://www.soundrider.com/archive/safety-skills/comi
    ng_unglued.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_
    dynamics
    http://motorcyclebloggers.com/2006/04/19/lean-angle-
    chicken-strips/
    http://www.msgroup.org/forums/MTT/topic.asp?TOPIC_ID
    =312

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
    Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj
    NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta


  • 36. Data: 2009-07-27 08:06:31
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Kefir pisze:
    > Elou!
    > "Mad" <r...@w...pl> wrote in message
    > składam się gdzieś ok 45stopni i mam 130 km/h [...]

    Mozesz wskazac takie zakrety na tej trasie?

    problem lezy w slowie "gdzies"... :-)

    --

    pozdr
    pj
    gsx1300r
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 37. Data: 2009-07-27 08:10:56
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Marcin N pisze:
    > Próbuję ćwiczyć jazdę w deszczu. [...]
    > Czy są jakieś "pierwsze sygnały" zbliżania się do granicy przyczepności?


    Ostatnie MotoGP pokazalo, ze jest to problem baaardzo trudno-zglebialny
    nawet dla miszczów. Ergo - nie wróże zadawalajacych wniosków z prób
    eksperymentalnych, poza zakupem pampersów... ;-)

    --

    pozdr
    pj
    gsx1300r
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 38. Data: 2009-07-27 08:35:34
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>


    Użytkownik "(pj)" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h4jnei$3dl$1@inews.gazeta.pl...
    > Marcin N pisze:
    >> Próbuję ćwiczyć jazdę w deszczu. [...]
    >> Czy są jakieś "pierwsze sygnały" zbliżania się do granicy przyczepności?


    > Ostatnie MotoGP pokazalo, ze jest to problem baaardzo trudno-zglebialny
    > nawet dla miszczów. Ergo - nie wróże zadawalajacych wniosków z prób
    > eksperymentalnych, poza zakupem pampersów... ;-)

    A czy nie jes tak, że na zawodach zawodnicy jadą nieustannie na granicy,
    gdyż inaczej nie mieliby szans na dobry wynik?
    Co innego jazda uliczna. Przypuszczam, że każdy z zawodników doskonale
    wyczuwałby zbliżanie się do granicy i bez problemu jechałby na 90%
    możliwości. Mylę się?


  • 39. Data: 2009-07-27 08:41:08
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>


    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    news:h4josi$rdc$1@news.onet.pl...
    >

    > A czy nie jes tak, że na zawodach zawodnicy jadą nieustannie na
    > granicy, gdyż inaczej nie mieliby szans na dobry wynik?
    > Co innego jazda uliczna. Przypuszczam, że każdy z zawodników
    > doskonale wyczuwałby zbliżanie się do granicy i bez problemu
    > jechałby na 90% możliwości. Mylę się?

    Jak bardzo się mylisz możesz zobaczyć w relacjach Rossiego [tak, tego
    Doctora] z ostatniej przejażdżki na TT of Man.
    Jechał tam za wielokrotnym mistrzem tego wyścigu, którego nazwiska nie
    pamiętam, a google mi się teraz zepsuły.
    Ogólnie pointa Rossiego była taka, że ci goście, co na IOM się ścigają
    to mają jaja jak u słonia.


    --
    Jasio
    vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 40. Data: 2009-07-27 08:49:15
    Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
    news:h4josi$rdc$1@news.onet.pl...
    >
    > Użytkownik "(pj)" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:h4jnei$3dl$1@inews.gazeta.pl...
    >> Marcin N pisze:
    >>> Próbuję ćwiczyć jazdę w deszczu. [...]
    >>> Czy są jakieś "pierwsze sygnały" zbliżania się do granicy przyczepności?
    >
    >
    >> Ostatnie MotoGP pokazalo, ze jest to problem baaardzo trudno-zglebialny
    >> nawet dla miszczów. Ergo - nie wróże zadawalajacych wniosków z prób
    >> eksperymentalnych, poza zakupem pampersów... ;-)
    >
    > A czy nie jes tak, że na zawodach zawodnicy jadą nieustannie na granicy,
    > gdyż inaczej nie mieliby szans na dobry wynik?
    > Co innego jazda uliczna. Przypuszczam, że każdy z zawodników doskonale
    > wyczuwałby zbliżanie się do granicy i bez problemu jechałby na 90%
    > możliwości. Mylę się?
    Myslisz ze na torze tak jak i na drodze zdarzaja sie zmiany jakosci
    nawierzchni, plamy po produktach ropopochodnych, nagle pojawiajace sie
    przeszkody badz farba itp? Bo ja to wole sobie zostawic margines na takie
    rzeczy (na torze IMO bylby zbedny), ale jezdze jak ciota, znaczy mule po
    preclowemu
    Reasumujac: jazdna na 90% na ulicy wymaga wiekszego kozaka niz 90% na torze.
    IMVHO oczywiscie.
    To jest rowanie z taka iloscia niezaleznych od woli kierownika zmiennych ze
    jakakolwiek odpowiedz do autora watka w stylu "zrob tak" (oprocz
    przejechania wielu kkm i obserwacji, rzecz jasna) uwazalbym raczej za
    herezje. Nie do wszystkiego da sie napisac instrukcje...

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
    Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj
    NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta



strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: