  • 121. Data: 2024-09-19 07:48:19
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa?
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.09.19 o 07:44, Ewa pisze:
    > W dniu 2024.09.18 o 23:29, Adam pisze:

    Jeszcze dodam, że w obu laptopach, Lenovo i HP, nic innego
    fizycznie się nie psuło, tylko właśnie zawiasy. :-(

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 122. Data: 2024-09-19 07:57:33
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    > On 2024-09-14, Ewa <E...@c...pl> wrote:

    > Możesz otworzyć bez zamykania kładąc na klawiaturze z ekranem w dół,
    > przy krawędzi np. stołu. Podłóż mu coś miękkiego pod ta klawiaturę,
    > jakąś cienką piankę ochronną najlepiej, np. taką w jaką się czasami
    > pakuje elektronike, ale nic sie tez nie stanie jak będzie to kawałem
    > tektury falistej czy nawet kuchenny ręcznik.

    Bardzo dobry pomysł. Może wpadłabym na to po innych próbach,
    ale lepiej go w ogóle nie zamykać przed wymianą zawiasów.

    > Zwykle dwustronną tasmą klejącą. Najlepiej jakąś markową. To są często
    > taśmy typu mikrogąbka, żeby dobrze przylegało do nierówności.

    Czy możesz rzucić nazwą jakiejś markowej? Kompletnie się na tym
    nie znam, a sprzedawcom nie ufam.
    Może być droga, o ile jest w małych opakowaniach. Będę potrzebować
    tylko do tego.

    > Ryzyko jest zawsze :)

    > Jeśli nie jest to dla Ciebie jakimś dużym finansowo problemem, to jest
    > to MZ lepsza opcja.

    Na szczęście nie jest, ale bez przesady. :-)

    > XXk tez bym na laptopa do domu
    nie wydał :) Dla mnie laptop to

  • 123. Data: 2024-09-19 08:02:24
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.09.19 o 07:57, Ewa pisze:

> [...]
    > tylko do tego.

    > Na szczęście nie jest, ale bez przesady. :-)

    Przepraszam, za wcześnie "się wysłało".

    Dodam jeszcze co do wydatku, że prawdopodobnie (mam nadzieję)
    będą miała 2 laptopy i na tym starym nagram Linuksa.
    Kiedyś, dawno temu, w pracy miałam możliwość korzystania
    ze stacji pracującej pod oryginalnym Unixem. Bardzo to
    lubiłam, szczególnie pisanie skryptów.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 124. Data: 2024-09-23 14:29:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

> [...]
    > kilka lat temu często brak FHD, mimo, że mało co już nie miało. Tu,
    > jeszcze mogę się doszukac róznych technicznych powodów. Natomiast nie
    > bardzo mogę odnosnie powłok, którymi je malują. Strasznie delikatne.
    > Postawiłem na nowiutkim 5440 ceramiczny kubek i od razu rysy do gołego
    > plastiku (czarnego oczywiście, bo powłoka srebrna). W porzednim tej
    > serii było dokłądnie to samo. Zastanawiam się, czy to nie celowa
    > polityka. Wygląd nie jest powodem do wymiany/serwisowania, ale jak
    > laptop będzię wyglądał jak ostatni obwieś, to robi wiochę na zewnątrz

    To prawda - mam roboczy Latitude 5420 - na wypasie ;) i mimo delikatnego
    obchodzenia się już mu czarne prześwituje w kilku miejscach :)
    https://imgur.com/a/FOAjFlj
    Jednak jeśli komuś to nie przeszkadza (mi nie) to to naprawdę trwały wół
    roboczy :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 125. Data: 2024-09-23 23:19:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 wrz 2024 o 10:47, Trybun pisze:

    > Po co komu sprzęt typu laptop, skoro  jest pod każdym względem dla niego
    > alternatywa?

    Słaba alternatywa.

    > ... z kimś takim co ma o sprawie jakie takie pojęcie, wynikające z
    > doświadczenia.

    Owszem.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 126. Data: 2024-09-23 23:39:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 wrz 2024 o 20:40, Adam pisze:

    > Zobacz np. HP Zbook, Lenovo ThinkPad, Dell Precision

    Nie są to tanie laptopy...

    https://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/lenovo-la
    ptop-len-ultra5125u-16gb-512gb-16-w11p.bhtml

    https://allegro.pl/oferta/lenovo-thinkpad-e15-i7-105
    10u-8gb-256pcie-fhd-w10p-15295969586

    https://www.x-kom.pl/p/1141409-notebook-laptop-156-d
    ell-precision-7680-i7-13850hx-32gb-1tb-win11p-rtx350
    0.html

    https://allegro.pl/oferta/dell-precision-3490-ultra-
    7-155h-14-0-fhd-16gb-1tb-rtx-500-w11pro-3ynbd-159526
    20485

    https://allegro.pl/oferta/dell-precision-m4800-i7-47
    00mq-quadro-k1100m-15191421088

    -=-

    Teraz piszę z oszczędnościowego laptopa Acera z 2007 roku -- zawiasy
    są sprawne, obudowa częściowo z aluminium, ale tasiemka matrycy jakoś
    przerwana, co na razie nie przeszkadza, bo objawia się bardzo rzadko.

    Jeśli padnie zupełnie -- może jakoś (nie wiem, jak) rozkręcę pokrywę
    i pokleję tasiemkę; może kupię dodatkowy ekran na HDMI...

    Wcześniej padła elektronika akumulatora (praktycznie akumulatora nie
    ma) i przewód (niskiego napięcia) zasilacza... (przewód najwyraźniej
    był maltretowany -- laptop kupiony został ,,z półki'')

    -=-

    Tak sobie podoba się mi płacenie qpy szmalu za mocną obudowę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 127. Data: 2024-09-23 23:48:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 wrz 2024 o 14:29, Mirek Ptak pisze:

    > To prawda - mam roboczy Latitude 5420 - na wypasie ;) i mimo delikatnego
    > obchodzenia się już mu czarne prześwituje w kilku miejscach :)

    Antyzłodziejski kamuflaż. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 128. Data: 2024-09-25 07:43:42
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Z zawiasami jest problem.
    Może jestem skrzywiony po kilku Panasonicach Toughbookach, gdzie zawiasy są jak
    imadła (z serii średnich, nie czołgowych).
    Sztormy przeżywały.
    Później użytkowałem HP z linii biznesowych i zawiasy to porażka, ekrany latały jak
    żymianin po sklepie.
    Jednego HP wysłałem do serwisu w ramach 3 -letniej gwarancji, wrócił z równie
    latającym ekranem.

    -----
    > Mówiąc szczerze jak ja kupowałem swoje laptopy na przestrzeni lat to nigdy mi do
    głowy nawet nie przyszedł temat zawiasów.