  • 101. Data: 2024-09-14 08:10:53
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa?
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    > On 2024-09-12, Ewa <E...@c...pl> wrote:

    >> Unikam srebrnego, jeśli się da.
    > Na klawiaturze czy w ogóle?
    Wszędzie, nawet w samochodzie. :-) Nie wiem, może coś jest
    nie tak z moim wzrokiem, bo mi to przeszkadza. :-)

    > Widzę z innego posta, że już się zdecydowałaś :)
    Niby się zdecydowałam, ale wybór nowego też nie jest taki prosty.
    Jak już pisałam, obecny HP nie jest zły, jeśli chodzi o to w co jest
    wyposażony, więc szukam czegoś podobnego (z wyjątkiem zawiasów, więc
    już nie wybiorę HP).
    Co mi w nim przeszkadza, to fakt że USB - typ C nie daje zasilania,
    a przydałoby się w przypadku podłączania dysków zewnętrznych.
    I mogłyby być większe oba dyski wewnętrzne.

    > Zobacz ten filmik co wyżej podlinkowałem. Jeśli to ten model to widać
    > wszystko.
    Bardzo dziękuje. Przeanalizuje dokładnie wszystko, co napisałeś.

    Wczoraj wieczorem coś się działo z pocztą, przynajmniej u mnie.
    Nie wyszedł post, który ostatecznie wyszedł dzisiaj rano o 7:40.
    Jeśli pokaże się 2 razy, to przepraszam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 102. Data: 2024-09-14 14:44:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2024 07:40:02 +0200, Ewa napisał(a):

    > Dzięki. Chętnie skorzystam.

    > Wolałabym to zrobić sama, ale nie wiem czy nie stracę gwarancji.
    > Gdy już dojdzie do tego etapu będę musiała pogadać.

    W przypadku Lenovo i Della nie ma problemu.
    Gwarancja działa nadal, oprócz ocywiście wymienionego sprzętu.

    Poza tym w przypadku Della niektóre firmy sprzedające mają dostęp do
    konfiguratora, gdzie można wybrać praktycznie wszystko - oczywiście w
    ramach danego modelu.
    Czyli w przypadku laptopów można wybrać rodzaj klawiatury (podświetlana /
    bez podświetlenia) jej układ, ilość i rodzaj pamięci, dysk, rodzaj i
    rozdzielczość monitora, typ i rodzaj zasilacza itp.
    Oraz rodzaj gwarancji, począwszy od standard do 5-letniej on-site.

    Podobnie jest w Lenovo.

    Uwaga:
    Wybrany produkt składa fabryka (producent) a nie sprzedawca. Do Polski
    przyjeżdża już w docelowej konfiguracji pod konkretne zamówienie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 103. Data: 2024-09-14 15:04:29
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.09.14 o 14:44, Adam pisze:

> [...]
    > rozdzielczość monitora, typ i rodzaj zasilacza itp.
    > Oraz rodzaj gwarancji, począwszy od standard do 5-letniej on-site.

    Jeszcze raz dziękuję za propozycję poszukania filtrów u dystrybutorów.
    Jednak byłoby mi dużo łatwiej gdybym szukając wybranych laptopów mogła
    od razu zaznaczyć czy jest to konfiguracja z 2 dyskami, czy z 1 dyskiem
    i możliwością dołożenia przez producenta wybranego drugiego dysku.
    Jeśli znasz adres strony/stron ogólnie dostępnych, na których są takie
    filtry dotyczące 2 dysków, to proszę podaj.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 104. Data: 2024-09-14 16:16:25
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    > On 2024-09-12, Ewa <E...@c...pl> wrote:

    > No więc tak, zakładając, że to ten?:
    > https://youtu.be/uDFgqXlLaY4
    Film jest super. :-)
    Myślę, że to jest ten, w każdym razie z zewnątrz jest identyczny.
    W środku nie wiem, bo jeszcze mojego nie otwierałam. Ale tak samo
    jak mój ma 2 dyski: SSD i HDD.

    > To pierwszą, ale drobną trudność, którą widzę, to że facet tam używa
    > plastikowej łopatki do podważenia obudowy. Pewnie się da bez (np.
    > metalową linijką) czy delikatnie krawędzią noża, ale jak nie masz za
    > dużo doświadczenia to lepiej czymś plastikowym.
    Na jakimś filmie, który widziałam wcześniej w ramach poszukiwań, ktoś
    używał w tym celu karty kredytowej.

    > https://allegro.pl/oferta/zestaw-narzedzi-do-naprawy
    -telefonow-tabletow-laptopow-otwierak-rt0100-32w1-12
    563525115
    Dziękuję za ten link. Chyba się na to skuszę, tylko nie wiem jeszcze
    czy wystarczy mi taki za 36,99 zł czy razem z takim za 45 zł.
    Zastanowię się.

    W sumie to poza ewentualną trudnością z samym otwarciem obudowy
    widzę wcześniejszą z zamknięciem i odwróceniem laptopa na plecy.
    Mój laptop jest cały czas otwarty i nie wiem czy uda się go zamknąć,
    bo szczególnie prawy zawias jest praktycznie poza laptopem.
    Potem jeszcze musiałby dać się otworzyć.
    Ponadto potrzebny byłby mi taki patyk (jak na filmie) drewniany lub
    plastikowy do podważania różnych rzeczy. Chyba jest w zestawie z
    Allegro.
    Poza tym, patrząc na konieczne operacje wg filmu, powinnam sobie
    ze wszystkim poradzić. Ale oczywiście nigdy nie wiem czy się
    na czymś nie zatnę.
    Zauważyłam, że niektóre elementy są odklejane. Czym je przykleić
    składając laptopa z powrotem? Tego na filmie nie ma.

    A propos możliwości zacięcia się. W tym jest cały pies pogrzebany,
    bo nie wiem ile czasu rozwiązanie problemu/ów po drodze mogłoby
    zająć. W tym czasie byłabym zupełnie bez komputera. Mój tablet go
    nie zastąpi. Oczywiście sam film miałabym zapisany na tablecie,
    ale co jeśli to nie wystarczy?

    Myślę więc, że pomysł z zakupem nowego laptopa w pierwszej kolejności,
    a potem z naprawą tego starego, będzie bezpieczniejszy i komfortowy.

    Będę szukać nowego laptopa. Chciałabym znaleźć taki z 2 dyskami.
    Jeśli mi się to nie uda, to kupię z 1 dyskiem SSD, ale większym
    i podzielę go na partycje żeby system nie mieszał się z danymi.
    Ale wtedy ceny bardzo szybko szybują do kilkunastu tysięcy zł.
    Nie zamierzam specjalnie oszczędzać, ale to już byłaby przesada.

    Mam więc się nad czym zastanawiać.
    Coraz bardziej widzę potrzebę znalezienia sklepu/strony z możliwością
    zaznaczenia filtrów dla 2 dysków lub rozszerzeniem o 1 dysk dodatkowy.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 105. Data: 2024-09-15 14:08:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.09.2024 o 09:09, Ewa pisze:

    > Chyba coś takiego było kiedyś na stronie x-kom,

    x-kom uważa, że zasilacz do laptopa to cześć eksploatacyjna. Jak się
    zepsuje na gwarancji to oni za to nie odpowiadają. :)
    I nie mówię o uszkodzeniu mechanicznym.

    Robert