  • Data: 2012-11-26 11:05:28
    Temat: Re: Jak to sfotografować?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-25 23:31, Mariusz [mr.] pisze:

    > He, he, a mówiłem jak ważne są duże matryce z jeszcze większymi
    > pikselami? :))

    Tak tak, pamiętam ale nie mam takiej więc muszę jechać z tym co mam :-)
    A propo's: czy masz aparat z dużymi pikselami? Jeśli tak, to czy mógłbym
    zobaczyć jakąś fotkę zrobioną przy ISO 1600 z dużą różnicą w oświetleniu
    sceny? Chciałbym popatrzeć jak wygląda szum w średnio zacienionych
    miejscach. W A99 nie jest to nic specjalnego ale ten aparat jest jeszcze
    "zbyt" świeży a po drugie - naszprycowany pikselami.

    > "Przecież można złożyć kilka ekspozycji..." ;-)

    No i w podobny sposób sobie poradziłem. Spłaszczyłem dynamikę zdjęcia.
    Jednakże problemem tu jest to, że musiałem rozjaśniać najbardziej
    istotny fragment fotografii w programie graficznym. Wtedy zawsze coś
    wyłazi. Tego chciałem uniknąć.

    W zasadzie poniewczasie

    > Jeśli rury są cokolwiek przezroczyste (i na powietrzu, bo tego nie
    > wiemy) - poczekaj na ostre, docierające tam słońce, ew. zbliż zewnętrzne
    > źródło mocnego światła (błyskowego?), co oczywiście rodzi swoje
    > problemy.

    Rury są w pomieszczeniu tuż pod sufitem. Sufit to plątanina systemów
    wentylacyjnych. Obok jest ściana i to intensywnie żółta. Tak więc ciężko
    ją wykorzystać do błysku. Dostęp jest od spodu i z jednego boku.

    > Jak najszybsze szkło, wstępne naostrzenie, seria, ISO 12800
    > (http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d800-d800e/32
    ) i hajda! Nie widzę
    > problemu... :)

    Popatrzałem sobie na ISO 6400 w A77 jaki posiadam. Powiem tak: chciałbym
    mieć tak jak ten rysunek przedstawia :-D Popatrzałem też na fotkę w
    skali 1:1 dla w/w Nikona.

    http://www.dpreview.com/reviews_data/nikon_d800e/box
    shot/dsc_0106.jpg

    Może wybrzydzam ale określiłbym to zdjęcie jako mniej paskudne niż można
    uzyskać na A77 ale nadal paskudne jakościowo. W wysokiej jakości druku w
    formacie 13x18 (najczęściej go używam) to zdjęcie wygląda źle niestety
    :-( Może w małym formacie już mniej widać wszelkie defekty dużej czułości.