  • Data: 2012-11-27 17:58:44
    Temat: Re: Jak to sfotografować?
    Od: JD <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-27 15:23, Marek pisze:

    > Wywoływarkę?

    Tak potocznie nazywa się program do konwersji RAW na plik graficzny
    typu JPG, TIFF.

    > Co w ten sposób zyskałbym względem cyfrowej obróbki zdjęcia?

    Precyzyjniejszą cyfrową obróbkę zdjęcia.

    > Nie znam się ale wydaje mi się to dość przestarzałe rozwiązanie. Czy to
    > się daje kalibrować? Czy kolory nie zmieniają się w trakcie używania?
    > Czy jest uzasadnione eknomicznie otrzymanie np. 1 zdjęcia bo akurat w
    > danym momencie potrzebuję jedno? Może się mylę - sprostuj mnie.

    "
    Heh, wczoraj właśnie bawiłem się RAWami. Powiem tak: efekt o klasę
    lepszy być może! Żałuję tylko, że praca z nimi dotyczy całości zdjęcia.
    Gdybym chciał fragment fotki rozjaśnić, to muszę dalej pracować już na
    pliku 8bitowym?
    "

    Z ciekawości na czym polegała "zabawaz RAWami? W jakim programie?

    JD