-
11. Data: 2012-03-03 18:38:54
Temat: Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał
>
> Facet, ty weź zatrudnij czasem jakiegoś tłumacza albo co? 8-latek z
> podstawówki pisze składniej od ciebie.
>
>
On pewnia używa transaltora z Googla. Z całą pewnością jest
obcokrajowcem i nie zna polskiego.
--
Hinek
-
12. Data: 2012-03-04 02:18:23
Temat: Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-03-03 18:38, Hinek pisze:
> Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał
>>
>> Facet, ty weź zatrudnij czasem jakiegoś tłumacza albo co? 8-latek z
>> podstawówki pisze składniej od ciebie.
>>
>>
> On pewnia używa transaltora z Googla. Z całą pewnością jest
> obcokrajowcem i nie zna polskiego.
>
Przestancie, kazdy czasem siada do usenetu po kilku browarach.
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
13. Data: 2012-03-04 13:06:06
Temat: Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
Od: "Jackare" <j...@1...tralala.com>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:1ost6rbp9mebw$.pm1u5dqwgbgx.dlg@40tude.net...
> Z drugiej strony nawet w cywilnych samochodach spotyka się czasami żeby
> proste na pierwszych biegach, albo wstecznym - tego prostotą wykonania w
> małym warsztacie nie da się wytłumaczyć.
Da się wytłumaczyć ekonomią. 1$ taniej razy milion skrzyń biegów = 1 milion
$ w kieszeni.
-
14. Data: 2012-03-04 13:20:52
Temat: Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 4 Mar 2012 13:06:06 +0100, Jackare napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>> Z drugiej strony nawet w cywilnych samochodach spotyka się czasami żeby
>> proste na pierwszych biegach, albo wstecznym - tego prostotą wykonania w
>> małym warsztacie nie da się wytłumaczyć.
>
> Da się wytłumaczyć ekonomią. 1$ taniej razy milion skrzyń biegów = 1 milion
> $ w kieszeni.
Tylko pytanie czy jak robisz skrzynie biegow o 10 kolach zebatych (chyba
juz wiecej) to masz 10 maszyn seryjnie robiacych jedno kolo, czy jedna
maszyne robiaca kola partiami, gdzie dodatkowe przezbrojenie na zeby proste
lub skosne to strata paru $ :-)
Choc patrzac na czas montazu auta, to raczej potrzebujesz kilkadziesiat
maszyn do kol zebatych - po kilka na jeden rodzaj kola.
P.S. Podobno kola do skrzyn sa teraz robione z dwoch polowek i spawane na
walku.
J.
-
15. Data: 2012-03-13 07:32:39
Temat: Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
Od: MarcinJM <m...@g...pl>
W dniu 2012-03-02 23:35, Tomasz Pyra pisze:
> On Fri, 02 Mar 2012 23:20:42 +0100, AL wrote:
>
>
>> kola z zebami skosnymi (w tym srubowymi) charakteryzuja sie - w stosunku
>> do kol z zebami prostymi - wiekszym stopniem pokrycia (dlugoscia
>> zazebienia jednoczesnie wiekszej ilosci zebow) a tym samym mniejszymi
>> naciskami powierzchniowymi.
>
> No tak, tylko skąd proste zęby wstecznego biegu, a czasami pierwszego?
> W fabrycznej produkcji różnica w koszcie pewnie jest pomijalna.
>
> Może tam dochodzą jeszcze jakieś inne obciążenia które skłaniają do użycia
> prostych zębów?
Co do wytrzymalosci to nie wiem, ale wiem, ze system zalaczania i
utrzymania w pozycji zalaczonej biegu wstecznego niedopuszcza
jakichkolwiek sil osiowych, a te wystepuja przy wspolpracy zebow
skosnych. Zreszta sam system zalaczania (przesuwanie kolka posredniego)
nie funkjonowalby przy zebach skosnych.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
16. Data: 2012-03-13 07:45:07
Temat: Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 04 Mar 2012 02:18:23 +0100, v...@i...pl
> Przestancie, kazdy czasem siada do usenetu po kilku browarach.
Niektórzy tylko wtedy mogą usiąść. :P
--
Pozdor Myjk