  • 11. Data: 2010-12-31 13:08:08
    Temat: Re: Jak to jest z tymi bateriami?
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/31/2010 12:30 PM, Liwiusz wrote:

    > To jeszcze jest prawdą w nowych bateriach?

    Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan rura i nie pękaj Pan.

    Za to nowa bateria kosztuje naście dolarów...

    M.

  • 12. Data: 2010-12-31 13:12:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-31 14:08, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

    > Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan rura i nie pękaj Pan.
    >
    > Za to nowa bateria kosztuje naście dolarów...

    Specjalistą nie jestem, tylko czytam co znajdę w necie i w oficjalnych
    informacjach producentów, np.

    http://forum.pcformat.pl/Ile-cykli-ladowania-moze-wy
    trzymac-bateria-typu-akumulatorek-NiMH-AA-lub-AAA-1-
    2V-t

    "Ale wyjątkiem (pewnie nie jedynym) są akumulatorki litowo-polimerowe,
    które nie posiądają efektu pamięci, i można je w każdej chwili ładować,
    bez szkoda na długość użytkowania. "

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-12-31 13:18:35
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/31/2010 02:12 PM, Liwiusz wrote:

> [...]
    >

    > "Ale wyjątkiem (pewnie nie jedynym) są akumulatorki litowo-polimerowe,
    > które nie posiądają efektu pamięci, i można je w każdej chwili ładować,

    Efekt pamięci a degradacja z wiekiem to _różne_ zjawiska :>

    M.

  • 14. Data: 2010-12-31 13:26:55
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba poczekać aż zaczną w telefonach instalować baterie LiPo, wtedy
    > powinny działać dłużej.

    A to instaluja inne niz litowe ?
    Litowo/ionowe lub litowo/polimerowe to juz od kilku ladnych lat standard
    na rynku telefonow :)
    Teraz ewentualnie mozna by czekac na ladowalne baterie alkaliczne
    kolejnej generacji, bo te ktore juz sa daja co prawda 1,5V, kochaja jak
    najczestsze podladowywanie, ale slabo wydajne pradowo.

    Pozdrawiam, Nemo

  • 15. Data: 2010-12-31 13:27:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-31 14:18, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

    trzymac-bateria-typu-akumulatorek-NiMH-AA-lub-AAA-1-
    2V-t

    > Efekt pamięci a degradacja z wiekiem to _różne_ zjawiska :>

    Z wiekiem to każda bateria będzie ulegać degradacji.

    http://forum.pcarena.pl/elektronika/14562-formowanie
    -baterii-li-polymer.html
    "Pamiętaj, że ogniwa Li-Ion i
    Li-Pol nie lubią głębokiego rozładowania (pracy cyklicznej) - warto
    komórkę naładować nawet gdy jest wyświetlana więcej niż połowa "kresek".
    Nie zrobi się od tego żaden efekt pamięci, chociaż z czasem (2-3 lata)
    bateria i tak straci sporo swojej pojemności niezależnie jak byś na nią
    nie chuchał."

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Li-Ion
    "Akumulatory Li-ion, w przeciwieństwie do akumulatorów NiCd czy NiMH,
    powinny być ładowane często i jak najszybciej po rozładowaniu."

    Ja tylko czytam. Jak masz jakieś wiarygodne źródła z informacją jak
    należy ładować li-pol (i będą to inne informacje niż "często"), to
    chętnie poczytam ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-12-31 14:14:14
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od spammtrapp
    z dnia: 2010-12-31 12:58:

    > Podstawowym pytaniem jest to czy taka bateria ma zwiazek z deklarowana
    > pojemnoscia inny niz nalepka.
    żadnego, z racji zawodu mamy specjalistyczny sprzęt do testownia baterii
    i z czystej zawodowej ciekawości z kolegami z serwisu kupiliśmy parę
    baterii hiper-super pojemnych, rekordzistki sięgały mniej niż 40%
    _napisu_ na nalepce

    markowe baterie sięgały 90-95%

    oznacza to, że taka bateria brandowana przez np. SE na 1300mAh miała
    jakieś 1200, a chińska taniocha za 1/3 ceny na napisane 1300mAh miała
    500-600 <lol>

    to samo zorbiliśmy z bateriami typu paluszki np. SANYO ENELOOP 2000mAh,
    mają 1900-1950, chiński badziew z napisem 3200mAh ma 1600 <rotfl>

    nauczyłem się płacić 3-4 razy więcej za _prawdziwą_ pojemność, a nie za
    naklejkę

    Paweł

  • 17. Data: 2010-12-31 15:19:57
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/31/2010 02:27 PM, Liwiusz wrote:

    > Ja tylko czytam. Jak masz jakieś wiarygodne źródła z informacją jak
    > należy ładować li-pol (i będą to inne informacje niż "często"), to
    > chętnie poczytam ;)

    Często. Degradacja się dość grzecznie skaluje i trzy ładowania po 1/3
    to mniej więcej to samo co pełny cykl :>
    Tyle że to nijak nie znaczy że po tysiącu cykli nadal jest taka sama jak
    nowa...

    M.

  • 18. Data: 2011-01-01 09:06:26
    Od: Janeo <j...@g...com>

    Wszystkie tzw. dotykowce zra prad, nalezy sie przygotowac na ladowanie
    codzienne lub min. co 2-3 dni.

    Baterie NiMH to nie baterie LiPo. Ale ponieważ te ostatnie sa odmiana
    LiJo, ich zywotnosc tez jest ograniczona - ale ja bym sie tym nie
    przejmowal.

    Co do baterii na Allegro - juz kiedys kupilem AA NiMH 3600 mAh, a po
    sprawdzeniu miala 1600 mAh, i to jest na Allegro NAGMINNE. Wiec jesli
    ktos sie nie orientuje jakie pojemnosci sa maxymalne, wystarczy wejsc
    w internet i spojrzec na maksymalne pojemnosci baterii uznanych
    producentow (Sony, Sanyo, etc...). Zatem tym sie nalezy przejmowac,
    zeby nie kupowac chinskiego badziewia do telefonu komorkowego,
    oczywiscie o ile nam nie zalezy na pojemnosci.
    O ile wiem, do Xperii X10 mini pro nie ma baterii o wiekszej
    pojemnosci niz 970 mAh a nawet jest ich jeszcze malo za granica (na
    Allegro juz ktos probowal cos skrecic w opisie, ale sie wycofal ze
    "juz nie ma w magazynie"). Podejrzewam, ze ta bateria 970 mAh jest z
    tzw. wyselekcjowanych przy juz istniejacej masowej produkcji 930 mAh.