  • 1. Data: 2010-12-30 20:48:11
    Temat: Odpowiednik "blokady klawiatury" w rozsuwanych Androidach
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cześć,

    bawiłem się chwilę Motorolą Flipout w salonie i zaskoczyło mnie, że po
    złożeniu telefonu (schowaniu klawiatury) telefon nie przeszedł w stan
    uśpienia z zablokowanym ekranem dotykowym. Czy w rozsuwanych telefonach
    z Androidem da się tak ustawić żeby złożenie klawiatury powodowało
    przejście w stan uśpienia? (chodzi mi o odpowiednik "blokady klawiatury"
    w zwykłych telefonach). Jak w ogóle w Androidzie działa blokada ekranu
    dotykowego? (bo zakładam, że jest taka funkcjonalność).

    Dzięki i pozdrawiam

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2010-12-30 21:05:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Dec 2010 21:48:11 +0100, Jacek Midura napisał(a):

> [...]
    > w zwykłych telefonach). Jak w ogóle w Androidzie działa blokada ekranu
    > dotykowego? (bo zakładam, że jest taka funkcjonalność).

    Trzeba zrobić odpowiedni ruch palcem po ekranie. Jaki dokładnie, to już
    zalezy od zainstalowanego kawałka oprogramowania, które w dodatku można
    sobie zmienić, wiec w każdym telefonie może być to inne.
    Poszukaj sobie filmików z hasłem "slide to unlock" "scroll to unlock" i tym
    podobne.
    Zresztą na każdym filmiku z unboxing telefonu z Androidem to zobaczysz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

  • 3. Data: 2010-12-31 17:04:22
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał
    > bawiłem się chwilę Motorolą Flipout w salonie i zaskoczyło mnie, że po
    > złożeniu telefonu (schowaniu klawiatury) telefon nie przeszedł w stan
    > uśpienia z zablokowanym ekranem dotykowym.

    Zaskoczyło? Chyba po to jest ekran dotykowy, aby w ten właśnie sposób
    (dotykowy) korzystać (w pełni) z urządzenia.
    Klawiatura sprzętowa jest w tym momencie dodatkiem, ułatwiającym niektórym
    wprowadzanie tekstu.

    > Czy w rozsuwanych telefonach z Androidem da się tak ustawić żeby złożenie
    > klawiatury powodowało przejście w stan uśpienia? (chodzi mi o odpowiednik
    > "blokady klawiatury" w zwykłych telefonach).

    W Androidzie wszystko jest plikiem, więc pozostaje tylko pytanie czy ktoś
    już napisał tych parę linijek kodu wykonujące to czego chcesz.

    > Jak w ogóle w Androidzie działa blokada ekranu dotykowego? (bo zakładam,
    > że jest taka funkcjonalność).

    Działa to tak, że jeśli ekran jest wygaszony, to dotknięcie nie aktywuje
    ekranu.
    Czas od ostatniego dotknięcia do wygaszenia ekranu (czyli Twojej "blokady
    klawiatury") ustalasz w Ustawieniach.

    A jak włączyć ekran?
    W moim Galaxy S można to zrobić przez krótkie naciśnięcie przycisku
    zasilania lub klawisza Home - oba sprzętowe.
    Domyślnie SGS ma jeszcze odblokowanie ekranu (już podświetlonego) typu
    "slide to unlock" ale omijam to za pomocą SwitchPro widget - działa do
    restartu urządzenia. Bo ile razy można odblokowywać ekran?! :)

    M.

  • 4. Data: 2011-01-04 22:29:44
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2010-12-31 18:04, Maciej Muran pisze:
> [...]
    > (dotykowy) korzystać (w pełni) z urządzenia.
    > Klawiatura sprzętowa jest w tym momencie dodatkiem, ułatwiającym

    No niby tak, zasugerowałem się zachowaniem Samsunga D900i. Niemniej
    jednak taka funkcjonalność wydaje mi się wygodna i znalazłem w Markecie
    programik, który to umożliwia - Screen Tools 2 (to jakby ktoś też czegoś
    takiego szukał).

    Jacek Midura