  • Data: 2011-02-20 17:18:36
    Temat: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 Feb 2011 16:59:06 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
    >widzisz - przejedz sie kiedyś na tempomacie i potem powiedz jakie masz
    >wrażenia.
    >Porównaj swoje odczucia z techniką prowadzenia samochodu w kontekście
    >zmniejszenia zużycia paliwa.

    w kontekscie to nie bede, ale wrazenia byly .. normalna jazda.
    Tylko ze to autostrada byla.

    >Jak już zrobisz te dwie rzeczy to powiedz mi jak pogodziś równą, spokojną i
    >przemyślaną jazde, bez gwałtownych przyspieszeń (tym bardziej zbędnych) z
    >tempomatem, który przy byle podmuchu wiatru, czy dowolnym wzniesieniu będzie
    >wciskał gaz jak osioł?

    ale na ucho to tempomat wcale tak nie dziala. A i jazda z nim jest
    spokojna i przemyslana - bo w koncu minimalizujemy zmiany predkosci.

    widzialem tez miernik chwilowego zuzycia w nowoczesnym dieslu.
    To dopiero ma wahania, takze przy noznym sterowaniu i w miare
    spokojnej jezdzie.

    No i przejechalem sie kiedys bardzo spokojnie, unikajac wciskania do
    deski, unikajac wikeszych przyspieszen, trzymajac w miare rowna
    predkosc - a spalanie i tak wyszlo 16/100 :-)

    J.