-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
From: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Sat, 19 Feb 2011 09:25:33 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 26
Message-ID: <ijnupv$62s$1@news.vectranet.pl>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 095160207123.wroclaw.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1298103935 6236 95.160.207.123 (19 Feb 2011 08:25:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Feb 2011 08:25:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (Windows/20060719)
In-Reply-To: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351197
[ ukryj nagłówki ]RadekNet napisał(a):
> No wlasnie ... jak to jest z tym tempomatem? W trasie (autostrada)
> rzeczywiscie samochod spali mniej niz kiedy gaz trzyma zmeczony kierowca?
>
> Pozdr.
Przetestowałem tempomat u siebie w Omedze 2.5 DTI na trasie Wrocław
Międzywodzie.
W jedną stronę na tempomacie (oczywiście włączany maksymalnie często
tam gdzie sie da) a z powrotem bez tempomatu.
Prędkości na trasie utrzymywałem w obu kierunkach takie same, więc w
obu przypadkach średnia prędkość na całej trasie wyszła około 75km/h.
Średnie zużycie paliwa na tempomacie wyszło 6,8 l/100km a bez
tempomatu 7,5 l/100km
Z resztą różnicę dokładnie widać na kompie który pokazuje chwilowe
spalanie jadąc na trasie. Bez tempomatu, pomimo że staram sie
utrzymywać stałą prędkość, wahania spalania są znaczne, a na
tampomacie nie.
Przy przyspieszaniu na tempomacie spalanie chwilowe jest również
mniejsze niż bez tempomatu, nie tracąc oczywiście na dynamice. Tak
samo wygląda podjazd pod wzniesienie.
W moim przypadku tempomat daje oszczędności.
--
Krzysiek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.11 09:32 tadek
- 19.02.11 09:40 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:44 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:51 Dykus
- 19.02.11 11:45 Grejon
- 19.02.11 12:14 J.F.
- 19.02.11 12:10 RadekNet
- 19.02.11 12:50 Andrzej Jackowicz-Korczynski
- 19.02.11 13:05 RadekNet
- 19.02.11 14:06 J.F.
- 19.02.11 14:55 Adam Krawczyk
- 19.02.11 17:24 RadekNet
- 19.02.11 17:40 Mateusz
- 19.02.11 17:44 Mateusz
- 19.02.11 17:56 Mateusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=