-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dc
a.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newsh
osting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 18 Feb 2011 22:57:45 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl> <ijmlin$n3n$1@inews.gazeta.pl>
<ijmmhu$64a$1@news.onet.pl> <ijmpir$98t$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <ijmpir$98t$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 23
Message-ID: <4d5eeb59$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.244.96
X-Trace: 1298066265 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2501 83.23.244.96:6562
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351174
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-18 22:50, V-Tec pisze:
> tu już chyba profesor fizyki musiał by cały wywód przeprowadzić:
> lepiej jechać na luzie (chociaż silnik zasilany jest dawką paliwa biegu
> jałowego) czy lepiej na biegu (osiągamy mniejszą prędkość - hamowanie
> silnikiem, ale nie zużywamy paliwa na "podtrzymanie" pracy silnika).
> Róznice wyszłyby pewno co najmniej 3 miejsca po przecinku...
Nie trzeba profesora :)
Żeby napędzać silnik potrzebna jest jakaś tam ilość energii.
Można ją tu dostarczać na dwa sposoby:
1) używając do tego spalanego paliwa (w warunkach biegu jałowego
sprawność procesu pewnie na poziomie 5-10%).
2) za pomocą kół i skrzyni biegów napędzać go traconą energią
potencjalną samochodu (sprawność około 90-95%), którą to energię
samochód uzyskał wcześniej na podjeździe (sprawność procesu przy
obciążonym silniku około 20-30%)
Oszczędność na zjazdach z wysprzęglenia byłaby wtedy gdyby silnik po
prostu wyłączyć, ale to ma inne poważne wady.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.11 23:01 masti
- 18.02.11 23:08 J.F.
- 18.02.11 23:12 V-Tec
- 18.02.11 23:34 AL
- 18.02.11 23:55 Tomasz Pyra
- 18.02.11 23:59 DJ
- 19.02.11 09:25 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:32 tadek
- 19.02.11 09:40 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:44 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:51 Dykus
- 19.02.11 11:45 Grejon
- 19.02.11 12:14 J.F.
- 19.02.11 12:10 RadekNet
- 19.02.11 12:50 Andrzej Jackowicz-Korczynski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł