eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest z tym tempomatem?Re: Jak to jest z tym tempomatem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
    nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dc
    a.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newsh
    osting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 18 Feb 2011 22:57:45 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl> <ijmlin$n3n$1@inews.gazeta.pl>
    <ijmmhu$64a$1@news.onet.pl> <ijmpir$98t$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <ijmpir$98t$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <4d5eeb59$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.244.96
    X-Trace: 1298066265 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2501 83.23.244.96:6562
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351174
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-18 22:50, V-Tec pisze:

    > tu już chyba profesor fizyki musiał by cały wywód przeprowadzić:
    > lepiej jechać na luzie (chociaż silnik zasilany jest dawką paliwa biegu
    > jałowego) czy lepiej na biegu (osiągamy mniejszą prędkość - hamowanie
    > silnikiem, ale nie zużywamy paliwa na "podtrzymanie" pracy silnika).
    > Róznice wyszłyby pewno co najmniej 3 miejsca po przecinku...

    Nie trzeba profesora :)

    Żeby napędzać silnik potrzebna jest jakaś tam ilość energii.

    Można ją tu dostarczać na dwa sposoby:

    1) używając do tego spalanego paliwa (w warunkach biegu jałowego
    sprawność procesu pewnie na poziomie 5-10%).
    2) za pomocą kół i skrzyni biegów napędzać go traconą energią
    potencjalną samochodu (sprawność około 90-95%), którą to energię
    samochód uzyskał wcześniej na podjeździe (sprawność procesu przy
    obciążonym silniku około 20-30%)

    Oszczędność na zjazdach z wysprzęglenia byłaby wtedy gdyby silnik po
    prostu wyłączyć, ale to ma inne poważne wady.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: