eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest z tym tempomatem? › Re: Jak to jest z tym tempomatem?
  • Data: 2011-02-18 22:57:45
    Temat: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-02-18 22:50, V-Tec pisze:

    > tu już chyba profesor fizyki musiał by cały wywód przeprowadzić:
    > lepiej jechać na luzie (chociaż silnik zasilany jest dawką paliwa biegu
    > jałowego) czy lepiej na biegu (osiągamy mniejszą prędkość - hamowanie
    > silnikiem, ale nie zużywamy paliwa na "podtrzymanie" pracy silnika).
    > Róznice wyszłyby pewno co najmniej 3 miejsca po przecinku...

    Nie trzeba profesora :)

    Żeby napędzać silnik potrzebna jest jakaś tam ilość energii.

    Można ją tu dostarczać na dwa sposoby:

    1) używając do tego spalanego paliwa (w warunkach biegu jałowego
    sprawność procesu pewnie na poziomie 5-10%).
    2) za pomocą kół i skrzyni biegów napędzać go traconą energią
    potencjalną samochodu (sprawność około 90-95%), którą to energię
    samochód uzyskał wcześniej na podjeździe (sprawność procesu przy
    obciążonym silniku około 20-30%)

    Oszczędność na zjazdach z wysprzęglenia byłaby wtedy gdyby silnik po
    prostu wyłączyć, ale to ma inne poważne wady.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: