-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Fri, 18 Feb 2011 21:54:30 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 58
Message-ID: <ijmmg5$q0f$1@inews.gazeta.pl>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl>
<4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmkir$inm$1@inews.gazeta.pl>
<4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: esr213.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1298062661 26639 83.20.137.213 (18 Feb 2011 20:57:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Feb 2011 20:57:41 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351132
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-02-18 21:24, Kuba (aka cita) pisze:
>>
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>> news:4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Pod górę z gazem i hamowanie silnikiem na zjazdach to podstawowa
>>> zasada oszczędnej jazdy po górach.
>>
>> jasne, pałowanie pod góre, zeby za wszelką cene utrzymać tą samą
>> prędkość co do kilometra to genialny sposob na oszczędność.
>
> Jakie pałowanie? Pod Mt Everest podjeżdżasz?
takie pałowanie, ze tempomat będzie tak otwierał przepustnice, zeby prędkość
była stała.
>
> Natomiast co do samego pytania to owszem, żeby było oszczędnie to pod górę
> należy osiągnąć prędkość która pozwoli potem zjechać w dół bez gazu.
> I tempomat będzie tu bliższy optimum niż kierowca który będzie zamulał pod
> górę, bo myli niewciskanie gazu z oszczędną jazdą.
praktycznie każda prędkość na wierzchołku umożliwi zjazd z góry bez gazu.
Generalnie jednak chodzi o to, zeby nie wciskać gazu bez sensu jadąc pod
góre, a tak właśnie robi tempomat.
Wszystko zależy od długości i kąta podjazdu.
Napewno jednak opłaci sie stracić troche na prędkości i idzyskać ją na
zjeździe, niż grzać pod góre z tą samą prędkością, zeby później z góry
hamowac (silnikiem, hamulcem - bez znaczenia, bo jeśli hamujesz nawet
silnikiem, tzn ze mialeś zbyt dużą prędkość na wierzchołku, czyli mogłeś o
tyle wolniej jechać na górze.
Piszesz generalnie inteligentnie na grupie, ale nie brnij dalej w ten wątek,
bo albo nigdy nie jechałeś z tempomatem, albo nigdy w górach (albo jedno i
drugie).
Pod góre podjeżdzasz tak, zeby na górze mieć jakąś sensowną prędkość a
różnice odzyskać grawitacyjnie na zjeździe. Im bardziej zbliżysz sie do tego
ideału tym mniej spalisz.
Trzymanie na siłe równej prędkości na podjeździe jest niczym innym jak
stratą energii.
> Co więcej - jadąc po pagórkach ze stałą prędkość samochód zużyje mniej
> paliwa niż jadąc tak po płaskim.
>
bardzo duże uproszczenie, tak duże, ze mijające sie z prawdą.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.11 21:58 Dykus
- 18.02.11 21:59 Tomasz Pyra
- 18.02.11 22:00 Kuba \(aka cita\)
- 18.02.11 22:04 Kuba \(aka cita\)
- 18.02.11 22:06 Kuba \(aka cita\)
- 18.02.11 22:06 Tomasz Gorbaczuk
- 18.02.11 22:08 AL
- 18.02.11 22:10 V-Tec
- 18.02.11 22:26 AL
- 18.02.11 22:35 Tomasz Pyra
- 18.02.11 22:39 Tomasz Pyra
- 18.02.11 22:47 n...@o...pl
- 18.02.11 22:50 V-Tec
- 18.02.11 22:48 RadekNet
- 18.02.11 22:57 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie