-
Data: 2011-02-18 21:54:30
Temat: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d5eda14$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-02-18 21:24, Kuba (aka cita) pisze:
>>
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>> news:4d5ed4db$0$2498$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Pod górę z gazem i hamowanie silnikiem na zjazdach to podstawowa
>>> zasada oszczędnej jazdy po górach.
>>
>> jasne, pałowanie pod góre, zeby za wszelką cene utrzymać tą samą
>> prędkość co do kilometra to genialny sposob na oszczędność.
>
> Jakie pałowanie? Pod Mt Everest podjeżdżasz?
takie pałowanie, ze tempomat będzie tak otwierał przepustnice, zeby prędkość
była stała.
>
> Natomiast co do samego pytania to owszem, żeby było oszczędnie to pod górę
> należy osiągnąć prędkość która pozwoli potem zjechać w dół bez gazu.
> I tempomat będzie tu bliższy optimum niż kierowca który będzie zamulał pod
> górę, bo myli niewciskanie gazu z oszczędną jazdą.
praktycznie każda prędkość na wierzchołku umożliwi zjazd z góry bez gazu.
Generalnie jednak chodzi o to, zeby nie wciskać gazu bez sensu jadąc pod
góre, a tak właśnie robi tempomat.
Wszystko zależy od długości i kąta podjazdu.
Napewno jednak opłaci sie stracić troche na prędkości i idzyskać ją na
zjeździe, niż grzać pod góre z tą samą prędkością, zeby później z góry
hamowac (silnikiem, hamulcem - bez znaczenia, bo jeśli hamujesz nawet
silnikiem, tzn ze mialeś zbyt dużą prędkość na wierzchołku, czyli mogłeś o
tyle wolniej jechać na górze.
Piszesz generalnie inteligentnie na grupie, ale nie brnij dalej w ten wątek,
bo albo nigdy nie jechałeś z tempomatem, albo nigdy w górach (albo jedno i
drugie).
Pod góre podjeżdzasz tak, zeby na górze mieć jakąś sensowną prędkość a
różnice odzyskać grawitacyjnie na zjeździe. Im bardziej zbliżysz sie do tego
ideału tym mniej spalisz.
Trzymanie na siłe równej prędkości na podjeździe jest niczym innym jak
stratą energii.
> Co więcej - jadąc po pagórkach ze stałą prędkość samochód zużyje mniej
> paliwa niż jadąc tak po płaskim.
>
bardzo duże uproszczenie, tak duże, ze mijające sie z prawdą.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.11 21:58 Dykus
- 18.02.11 21:59 Tomasz Pyra
- 18.02.11 22:00 Kuba \(aka cita\)
- 18.02.11 22:04 Kuba \(aka cita\)
- 18.02.11 22:06 Kuba \(aka cita\)
- 18.02.11 22:06 Tomasz Gorbaczuk
- 18.02.11 22:08 AL
- 18.02.11 22:10 V-Tec
- 18.02.11 22:26 AL
- 18.02.11 22:35 Tomasz Pyra
- 18.02.11 22:39 Tomasz Pyra
- 18.02.11 22:47 n...@o...pl
- 18.02.11 22:50 V-Tec
- 18.02.11 22:48 RadekNet
- 18.02.11 22:57 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz