  • Data: 2011-02-18 21:59:05
    Temat: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-18 21:51, V-Tec pisze:

    > też mam takie zdanie, IMHO przy tempomacie może spalić więcej paliwa,
    > ale utrzyma też większą średnią prędkość.

    Eeeee no :)
    Żeby porównanie było coś warte trzeba w teście osiągnąć tą samą średnią
    prędkość.

    Wiadomo że jadąc ze zmienną prędkością w zakresie 80-120km/h zużyje się
    mniej paliwa niż jadąc cały czas 120km/h.
    Porównać trzeba wtedy z jazdą cały czas 100km/h co da tą samą prędkość
    średnią.

    > Gdyby kierowca zachowywał się
    > tak jak tempomat (czyli dusi do deski jak trzeba i cały czas dozuje
    > odpowiednią ilość gazu), to spalanie byłoby identyczne.

    To oczywiście, w tempomacie nie ma żadnej dodatkowej magii - tylko
    wciska gaz.