  • 1. Data: 2008-06-09 11:30:17
    Temat: Jak to jest z tym PI?
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl>

    Szanowna grupo,
    Jak to jest z tym PI?
    Przepchnac moze kazdy LIR, czy tylko ten z ktorym mamy styk?
    Bo juz mnie kolej powoli powoli....
    Pzdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-06-09 13:01:53
    Temat: Re: Jak to jest z tym PI?
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Krzysztof "at" L. pisze:
    > Szanowna grupo,
    > Jak to jest z tym PI?
    > Przepchnac moze kazdy LIR, czy tylko ten z ktorym mamy styk?
    > Bo juz mnie kolej powoli powoli....

    Może każdy LIR, ale nie każdy chce płacić za nieswojego klienta.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 bez: ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 3. Data: 2008-06-09 17:18:37
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...ooooooorrrg.pl>

    > Przepchnac moze kazdy LIR, czy tylko ten z ktorym mamy styk?

    Operatorstwo to jedno a LIRowanie to coś zupełnie innego ale jest tak, że to
    operatorzy właśnie są LIRami. A problem jest w tym, że ceny za Mbps łącza są
    podawane, ofertowane, porównywalne zać cen za rejestracje nie ma i być nie
    powinno, choć LIRowanie LIRa kosztuje.

    W.

  • 4. Data: 2008-06-09 17:27:28
    Od: Dylon <d...@s...w.naglowku>

    Dnia Mon, 09 Jun 2008 19:18:37 +0200, Wojciech Apel napisał(a):

    > Operatorstwo to jedno a LIRowanie to co? zupe?nie innego ale jest tak,
    > ?e to operatorzy w?a?nie s? LIRami. A problem jest w tym, ?e ceny za
    > Mbps ??cza s? podawane, ofertowane, porównywalne zaae cen za rejestracje
    > nie ma i byae nie powinno, choae LIRowanie LIRa kosztuje.

    Mozna smialo zalozyc, ze kasa odprowadzana do ripe jest w jakims ulamku %
    wrzucona w koszty lacza dla kowalskiego.

    --
    Maciej Dylski
    adres: szukaj w naglowku

  • 5. Data: 2008-06-09 19:28:49
    Od: jacki <j...@w...idealan.pl>

    Krzysztof "at" L. pisze:
    > Szanowna grupo,
    > Jak to jest z tym PI?
    > Przepchnac moze kazdy LIR, czy tylko ten z ktorym mamy styk?
> [...]

    A się podepnę z lekka innym pytaniem w podobnej tematyce. Marzy mi się
    PI i AS. O co w pierwszej kolejności mam się starać? Mam teraz kilka
    klas PA i chciałbym je zastąpić jedną konkretną (/21 a może nawet /20)
    klasą PI. Niedługo też dojdzie mi łącze od drugiego operatora i
    wypadałoby zatem uzyskać AS i odpalić sobie bgp. Niestety różne źródła
    podają sprzeczne informacje. Jedne twierdzą, że aby starać się o własny
    AS muszę mieć PI (chociaż w zasadzie chyba nic nie stoi na przeszkodzie
    aby mieć tylko PA) inni twierdzą, że nie dostanę PI nie mając własnego AS.

    Dzięki za odpowiedź

    Andrzej Jackiewicz

  • 6. Data: 2008-06-09 19:38:43
    Od: wer <b...@n...pl>

    jacki pisze:

> [...]
    > aby mieć tylko PA) inni twierdzą, że nie dostanę PI nie mając własnego AS.

    Najpierw PI, we wniosku podajesz jakie klasy PA zwalniasz. W zasadzie
    jednoczesnie wysylasz wniosek o AS. Nie mozna miec AS na PA, bo one sa
    przypisane do innych organizacji. Musisz miec PI.

    wer

  • 7. Data: 2008-06-09 19:53:51
    Od: jacki <j...@w...idealan.pl>

    wer pisze:

> [...]
    > jednoczesnie wysylasz wniosek o AS. Nie mozna miec AS na PA, bo one sa
    > przypisane do innych organizacji. Musisz miec PI.

    Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Tak też mi się wydawało ;)

    ps. wniosek bezpośrednio do RIPE? Bo ostatnio &TP nas tam właśnie
    odesłała twierdząc, że oni się tym nie zajmują (ciekawe po co im status
    LIRa)

    Andrzej Jackiewicz

  • 8. Data: 2008-06-09 20:03:57
    Od: Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl>

> [...]
    >
    > ps. wniosek bezpośrednio do RIPE? Bo ostatnio &TP nas tam właśnie
    > odesłała twierdząc, że oni się tym nie zajmują (ciekawe po co im status

    Nie, przez LIRa. RIPE nie przyjmuje niczego od użytkowników nie będących
    LIRami.

    pozdr.,
    Paweł

  • 9. Data: 2008-06-09 20:08:20
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl>

    Pracowalem kiedys w firmie "Z", ktora chcial wirtualnie zalozyc firme w
    Brazylii (mieli znajomych), bo czlonkostwo w LACNIC tansze i prefiksy i ASy.
    Porownojac kosztya czlonkostwa w RIPE i AIN, wolalbym mieszkac w USA.
    Pracuje teraz w firmie, ktora nie ma wyboru i MUSI miec PI (jeden ciagly
    prefix zamiast paru PA od kolejarzy).
    Po prostu nie stac jej na oplacenie wpisowego i rocznej oplaty...

    A kolejarze robia wszystko, zeby sobie punktow nie nabic prefiksem i
    ASem dla nas (takie mam wrazenie).

  • 10. Data: 2008-06-09 20:39:14
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Krzysztof "at" L. pisze:
> [...]
    > Po prostu nie stac jej na oplacenie wpisowego i rocznej oplaty...
    >
    > A kolejarze robia wszystko, zeby sobie punktow nie nabic prefiksem i
    Bierz łącze od GTS'u/CDP ;-) tam z tym nie ma problemu.
    Niedawno via GTS otrzymałem /20 i żadnych problemów nie było.