  • 11. Data: 2012-02-19 13:03:09
    Temat: Re: Jak to jest z AF w trybie LV
    Od: "maslana" <m...@o...com.pl>

    > Znaczy co wymyśliła? Stałe lustro albo drugą matrycę z AF fazowym? Trudno
    > to nazwać innowacją w DK.

    dla mnie byloby idealne rozwiazanie znalezc takie cos w 600d albo 60d

    > Masz rację, wydaje ci się.

    Przyjrzalem sie NEXom, w sumie sprzet dla mnie, chcialem tylko spytac o
    praktyczne zachowanie aparatu
    w ciemnych scenach z wykorzystaniem DK, to jednak spora matryca i zdaje sie
    szybkosc procesora
    w analizie algorytmu ze spora iloscia danych ma kluczowe znaczenie. Druga
    sprawa to ta cudaczna lampa,
    umieszczona tuz nad osia obiektywu.

  • 12. Data: 2012-02-19 13:05:01
    Od: "maslana" <m...@o...com.pl>

    > AF w moim Nex5 działa porównywalnie z tym w kilkuletnich Pentaxach. Dużo
    > mu
    > brakuje do tego z Canona 50D połączonego z L-ką USM, ale Nex jest
    > konkurentem dla kompaktów, a nie szybkich lustrzanek. Co ważne AF pracuje
    > zawsze po włączeniu aparatu, więc już wstępne przymiarki do kadru dają
    > czas
    > na zadziałanie AF - aparat ostrzy nawet gdy nie dotykasz spustu.
    > W przeciwieństwie do lustrzanek nie istnieje problem BF i FF.

    czyli reasumujac:
    -w modelu NEX5 nie da sie wylaczyc stałego AF i dać tylko na pomiar przed
    zdjęciem?
    -skoro jest bezszelestny, czy standardowy kitowy 18-55 ma silnik
    ultradzwiękowy?

  • 13. Data: 2012-02-19 14:29:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    <http://www.canon.com/contacts/>
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-02-19 16:24:48
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 14:05:01 +0100, maslana napisał(a):

    > czyli reasumujac:
    > -w modelu NEX5 nie da sie wylaczyc stałego AF i dać tylko na pomiar przed
    > zdjęciem?

    Na 99% nie da się. Na szczęście po naciśnięciu spustu do połowy AF jest
    blokowany jak w lustrzance i można sobie przekadrować bez zmiany odległości
    ostrzenia. Efektem ubocznym stałego AF jest mizerna trwałość baterii.
    Zapasowy akumulator jest absolutnie niezbędny. Na szczęście zamienniki są w
    przyzwoitej cenie i jakością nie odbiegają od oryginalnych.

    > -skoro jest bezszelestny, czy standardowy kitowy 18-55 ma silnik
    > ultradzwiękowy?

    Albo ma USM, albo ostrzenie jest poprzez przemieszczanie soczewki w polu
    magnetycznym jak w kompaktach. Podczas ostrzenia nic widocznego na zewnątrz
    obiektywu nie porusza się i nie wydaje dźwięku. Pierścień manualnego
    ostrzenia nie porusza mechanicznie elementem, który ostrzy - wysyła tylko
    sygnały do elektroniki.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 15. Data: 2012-02-19 19:48:25
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 19 Feb 2012 17:24:48 +0100, P.B. <p...@w...pl> wrote(a):

    > Na 99% nie da się. Na szczęście po naciśnięciu spustu do połowy AF jest
    > blokowany jak w lustrzance i można sobie przekadrować bez zmiany odległości
    > ostrzenia.

    Panowie, przestańcie pieprzyć a przeczytajcie chociaż instrukcję
    obsługi. W NEX da się wyłączyć ciągły AF. "Tryb autofokusa" należy
    przełączyć z AF-C na AF-S (str. 50 instrukcji do nex5).

> [...]
    > obiektywu nie porusza się i nie wydaje dźwięku. Pierścień manualnego
    > ostrzenia nie porusza mechanicznie elementem, który ostrzy - wysyła tylko

    Ani jedno, ani drugie. Kit ma silnik zwykły, nie USM (w sony/minolcie
    zwany SSM). Jednak jest na tyle cichy że nie przeszkadza w nagrywaniu
    dźwięku podczas filmowania.

    B.

  • 16. Data: 2012-02-19 20:47:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 14:03:09 +0100, maslana napisał(a):

    > dla mnie byloby idealne rozwiazanie znalezc takie cos w 600d albo 60d

    Ale co i po co?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 17. Data: 2012-02-19 20:58:47
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 20:48:25 +0100, Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > Panowie, przestańcie pieprzyć a przeczytajcie chociaż instrukcję
    > obsługi. W NEX da się wyłączyć ciągły AF. "Tryb autofokusa" należy
    > przełączyć z AF-C na AF-S (str. 50 instrukcji do nex5).

    I co to zmieni w tym, że AF działa w Nex-5 nawet gdy nie jest naciśnięty
    spust?

    > Ani jedno, ani drugie. Kit ma silnik zwykły, nie USM (w sony/minolcie
    > zwany SSM). Jednak jest na tyle cichy że nie przeszkadza w nagrywaniu
    > dźwięku podczas filmowania.

    Możliwe. Nie rozbierałem tego, ani nie analizowałem jakoś dogłębnie.
    Zamiennie używam Pentaxa K100 i tam AF wyje jak udarowa wiertarka. Ten z
    Nexa najbardziej przypomina to co spotyka się w kompaktach superzoom: np.
    Panasonic FZ-30.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 18. Data: 2012-02-19 20:59:01
    Od: "maslana" <m...@o...com.pl>

    > Ale co i po co?

    chyba wiadomo ze lustra entry level beda dla gawiedzi i byłoby miło
    mieć idiotenmonitoren w ktory mozna sie pogapic nie tracac przy tym AF z DF.

  • 19. Data: 2012-02-19 21:34:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-19 20:59:01 +0000, "maslana" <m...@o...com.pl> said:

    > chyba wiadomo ze lustra entry level beda dla gawiedzi i byłoby miło
    > mieć idiotenmonitoren w ktory mozna sie pogapic nie tracac przy tym AF z DF.

    Lustra entry level znikną z półek w ciągu najbliższych 3-5 lat. Nikt o
    zdrowych zmysłach nie będzie w ich rozwój inwestował.

  • 20. Data: 2012-02-19 22:05:58
    Od: "maslana" <m...@o...com.pl>

    > Lustra entry level znikną z półek w ciągu najbliższych 3-5 lat. Nikt o
    > zdrowych zmysłach nie będzie w ich rozwój inwestował.

    IMO nie musi, to zawsze odpad po modernizacji wyższej półki wykastrowany z
    wybranych
    funkcji i opcji.