    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak to jest z AF w canonie 5d2 ?
    Date: Sat, 05 Dec 2009 15:26:36 +0100

    zkruk [Lodz] pisze:
    > a żeby nie było tak pesymistycznie
    > możesz pokazać zdjęcia które Ci się podobają
    > nie chodzi o ideał - ale akceptacje, takie które czujesz że są ok

    Ale jaja :)
    Postanowiłem w dwie minuty znaleźć coś, co byłoby akceptowalne (trudno
    mówić o pięknie fotografii ślubnej z definicji). No więc z grubej rury,
    wpisuję w googla wedding. I co? To samo. Widać, takie gówno (powiedzmy
    sobie wprost) jest dziś standardem. Do tego podane w możliwie w
    najbardziej nieczytelny sposób - najczęściej flash, jeszcze bez
    możliwości wyboru miniatur (tu brawa za marketing - mogę się założyć, że
    to ma bardzo duży wpływ na zniechęcenie większości klientów).
    Straciłem 15 minut, za to znalazłem super suknie. Panny w tym wyglądają
    ponętnie, a nie jak w polskich warunkach najczęściej, gdzie wszyscy
    gapią się na laski z ostatnich rzędów zamiast na młodą w bezie. Ale nie
    o to chodziło.

    Wpisałem kilka kombinacji już z naszego podwórka: reportaż ślubny,
    fotografia ślubna, ślub po prostu... i generalnie są dwie kategorie -
    ślub ''na adobiego'' i ''na jebnięcie lampą''. Czyli
    ramki-winietki-przepałki-krzywaczki w pierwszym przypadku i dwa albinosy
    na tle rodziny pochodzenia afro w drugim (stara szkoła peerelowska).
    Na poszukiwania w polskim necie galerii spójnej, opowiadającej historię,
    gdzie szop nie przysłania treści (nie tworzy jej wręcz), BEZ
    PODSTAWOWYCH BŁĘDÓW WARSZTATOWYCH straciłem następne pół godziny.
    Koniec, odpuszczam. Już prawie byłoby, ale krzywe kadry bez
    jakiegokolwiek uzasadnienia powaliły mnie.

    Oczywiście są ludzie, którzy mają większe wyczucie w temacie (to
    najczęściej fotografowie wywodzący się jeszcze z amatorskich czasów
    pejzażu) i ci, co po prostu skopiują wszystko i wszystkich bez cienia
    pomyślunku. Niestety, ci pierwsi, po których obiecywałem sobie wiele
    wpadli w pułapkę. W ciągu 2-3 lat polecieli w efekciarstwo i to chyba
    już wszyscy z topu.

    Widać jedno - ze ślubu jest... pięć dobrych zdjęć i setki gniotów.
    Gnioty ubarwia się szopem, po czym niszczy się tę marną piątkę żeby
    zachować quasispójność i mamy gotowy produkt. Tak wygląda statystyczna
    praca fotografów ślubnych biorących kilka baniek za imprezę.

    Wiem, że są dobre reportaże, bo kiedyś nawet tutaj takie ktoś wrzucał.
    Ale nie mogę ich znaleźć. Jak również takich, w których cały ten kicz
    korespondowałby z dystansem bohaterów - jak w niedawno wrzuconym tu
    filmem z muzyką Queenu.

    Może ktoś pomoże?

    PS. Tkliwa muzyczka obowiązkowa :)
    PS2. Przy okazji znalazłem galerie komunijne. Straszna krzywda się tam
    robi dzieciom.
    PS3. Nic się raczej nie zmieni na lepsze w najbliższym czasie, a wniosek
    z tego wyciągam patrząc na ostatnie udane próby zrzeszenia się osób,
    które fotograficznie robią... co robią.

    Przy okazji myślę, że popaliłem sobie wszystkie mosty w branży :) Ale to
    nie moja branża, ślubów praktycznie nie robię.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl